to by bolo porovnávanie dvoch úplne odlišných režimov,
navrhnutý je segregovaný s mimoúrovňovým križovaním v troch dôležitých miestach,
samotná stanica nevybaví ani jedno auto, ide asi o kapacitu obslužných úsekov pre administratívne centrá, obchodné centrum a hotel,
pri jednom prejazdnom profile 40 tis./24 hod. znamená auto každé cca 4 sekundy pre každý smer, záleží čo s čím Ballo alebo niekto iný sčítal, po ukončení výstavby by mali byť pre IAD parkoviská s kapacitou 2000 miest (tak sa Ballo v minulosti vyjadril, možno je užzmena), to by denne mohlo dať cca 20 000 vjazdov a výjazdov, to bude tých Ballovych 40 tis.,
zámer vybudovať toľko parkovacích miest je v protiklade s verejným záujmom - maximalizovať prepravné výkony MHD, namiesto toho, aby sme nútili ľudí používať MHD alebo taxíky (čo na to majú), dáme súhlas na ďalšie vťahovanie IAD do takého uzla,
zastávku na Šancovej musia posunúť až do križovatky s Murgašovou, čo výrazne ovplyvní ľavé odbočenie do Jelenej, možno ho bude treba z bezpečnostných dôvodov zrušiť, niektoré jednosmerky (Holekova, Bukureštská, Jelenia) by bolo lepšie otočiť,
dopravnú situáciu treba vnímať a posudzovať komplexne, aj s ohľadom na možný vývoj, ak po Šancovej denne prejde cca 60 tis. áut, z toho cca 3 tis. – 5 tis. (bez MHD) v súvislosti s prevádzkou na hl. stanici a cestovaním z nej, tak z hľadiska počtu jázd hrozí nárast o viac ako 50 %,
podľa návrhu ÚP Z CMO severovýchod postupne s dobudovaním jednotlivých blokov zóny sa predpoladal nárast zaťaženosti rozhodujúcich komunikácii (Pražská, Šancova, Žilinská, Mýtna a Radlinského) v roku 2010 na 120 % stavu v roku 2005, rok 2009 túto kvantifikáciu už prekonal, pre rok 2020 sa uvádza nárast až na 200 % stavu v roku 2005, ak to bude iba 250 % môžeme si pogratulovať, aj z tohto pohľadu sú niektoré aspekty stavebného zámeru I.P.R nevyhovujúce a pre život v okolí hl. stanice neprijateľné,
podľa mňa by na 31/39 stačilo posilniť interval na 5min počas špičky, čiže by L31 jazdila každých 5-10min počas špičky, tak aby so spojmi L39 vytvorili interval 5min. Ja by som Capacity dal určite hlavne a najmä na 21,68,93 a 98. Na L68 to je síce trochu diskutabilné lebo, tam je naplnenosť ovplyvnená tým, že autobusy pri ceste z centra vytvárajú dakedy dvojičky, takže jeden ide plný a za ním hneď poloprázdny. Takisto na L95 niekedy ide plný voz a niekedy úplná pohoda, ale večer po 19:00 do 20:00 je mierne na prd interval, v tom čase by sa hodilo o 2-3 spoje navyše.
Aktualny priklad pouzivania dopytu v Tedome 1104 na L32: pred zastavkou na znamenie cestujuci stlaci stopku. Vozidlo zastavi a vsetci cakaju. Po chvili cestujuci zvoni druhykrat. Nic. Potom cestujuci zozadu krici "vsak som stlacil". Vodic reve "stlac este raz". Cestujuci nechape. Nakoniec vodic otvori vsetky dvere. Krasa...
Aha na k-reporte. A kto to tam napísal? Záhradník? Derkay? Riadieľ divízie autobusy? Či vedúci odboru informatiky a kordinácie dopravy?
Ja som tiež čítal tieto linky v súvislosti s capacity ale predtým dotyčný autor napísal slová "bol by som rád keby zajdili" na 68 a 83...
Parkrat hej ale tato situacia vznika len pocas rannej spicky. pocas celeho zvysku dna to jazdi tak primerane vytazene. Staci tam normalny klbak a zmensit interval v rannej spicke.
Tak aj na 83ke, osobne by som si vybral pre capacity ine linky (61, 93, 39 (bez prejazdov na 31 a 31ka by bola len ako posilova v spickach, nie celodennna) ale ked uz, tak podla mna na 83ke ma capacity vacsie opodstatnenie nez na 68ke.
Tuším že na k-repe som čítal že majú ísť na 83 a 68 a ak niečo ostane tak to na 39/31. Čiže Trnávka, Jurák/Petržka, Petržka. Z toho sa dá vydedukovať že pôjdu na 4DPA čiže časť 83 a celá 68. Ale neviem či je to pravda-ja som to niekde čítal.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
c 744