to je v pohode, len sa pýtam, že či je voľba žltých tabuliek ako náhradného riešenia optimálna, keď určtie existuje možnosť spojazdniť tie transparenty autonómne a manuálne tam nahádzať tých pár liniek a cieľov, ktoré obsluhuje... Kým sa to nezintegruje s BUSE
Asi preto, že tie displeje sú z takých vyradených vozov, ktoré hlásenie nemali. A osobne si myslím, že stále lepšie displeje bez hlásiča, ako bez displejov vôbec.
Ten softwér sa zháňal od kedy došli tie meďáky do BA, lebo hneď ako to zbadali kompetentní skonštatovali že transparenty nie sú kompatibilné s buse a budú mať plastové tabule. Do toho sa obula ale 1.DP ktorá vyvíjala snahu teda zohnať "softwér?" moduly? proste aplikáciu ktorá by umožnila softvérovo prepojiť buse palubáky s transparentami.. z nemeckých miest.. toto sa doteraz nepodarilo ?
A vieš čo, rovno zrušme informačný systém vo vozidlách!
V každom západnejšom meste od nás funguje tento systém vo všetkých vozidlách, dokonca aj v Prešove hlásia všetky vozidlá! Akustický informačný systém by mal byť základom, pretože napríklad keď je niekto nevidiaci, veľmi mu to pomôže.
však tou linkou nikto skoro nejazdí, ak tak akurát ľudia čo idú na Polianky. Podľa mňa dlhú životnosť mať nebude, alebo ak sa zachová tak len kvôli Poliankam. A dúfam, že čoskoro sa do kelu poberie aj L135.
Takisto aj generálkované Karosy B741 mali mať povinne hlásič. Ono by bolo treba legislatívne upraviť vyhlášku tak, že by vo verejnej doprave bolo akustické vyhlasovanie zastávok povinné.
Tak od 3.12. je pre Dlhé diely resp. Karlovu Ves už zbytočná linka 36 nakoľko sa tu odvtedy otvára dlho očakávané Tesco Expres (všade po DD sú reklamy)... Myslím si teda, že od tohto dátumu bude ešte menej využívaná nakoľko na menší nákup pôjdem určite radešej sem ako kebyže mám isť na druhý koniec KV linkou 36. ?
neviem, ale myslím, že pokiaľ sú tie digitálne tabule funkčné a dá sa tam naprogramovať manuálne číslo linky a cieľ, tak by nemal byť problém to sprevádzkovať, aj keby to bolo "autonómne" od BUSE systému a aj keby sa zobrazovali len ciele...
Netvrdím že je to problém vodičov, že im nefunguje informačný systém. Určite sa nejakým spôsobom dá zohnať softvér pre tie transparenty. Aj Zájazdové Many jazdili s tabuľkami a nakoniec sa im ten infsystém podarilo sprevádzkovať. Len treba chcieť.
Alebo potom dať preč tie pôvodné Brose, Krueger, Gorba a neivem čo a pokiaľ má DPB nejaké busečka z vyradených vozov tak ich tam použiť. Po skončení prenájmu vrátiť pôvodné transparenty.
Si si 100% istý, že je to lenivosťou DPB? Isto vieš, ako sa vodiči, ale aj výpravcovia a sám vedúci 1DP "tešia" že v 21.storočí musia nosiť plastové tabule..Tam to je aj o zložitejších technických problémoch...
Tie bariéry sú tam preto, že v mestách kde jazdili sa prednými dverami len nastupovalo. Takže sú jednosmerné. Majú to všetky vozy okrem 1503, ktorý má ohradený iba priestor predných dvetí, tak, že má od kabíny vyvedenú hydraulickú tyč napojenú na krídlo dverí, ktoré keď sa zavrú tak sa celý priestor dverí uzavrie.
Tie busy sú každý s rozdielnych miest. Teda z niektorých je viac kusov z rovnakého mesta, napr. 1501, 1505 a 1510 sú z Kamenu, a práve 1505 a 1510 sú asi jediné dva identické autobusy.
K vetraniu, tie vozy majú strešné fukáre, takže keď si vodič fukáre zapne tak cez dierky v strope a v horných bočniciach začne do vozidla prúdiť čerstvý vzduch ?
Dodám len, že obrovskou nevýhodou je ten nefunkčný informačný systém, ktorý je DPB lenivý sprevádzkovať ?
Valec