Chapem ked niekto kritizuje linky 135 a 36 (k tym patrim aj ja) a este celkom akceptujem (hoci nesuhlasim) ked niekto chce zrusit 133. Ale linky 35 a 139 jednoznacne maju opodstatnenie kedze obsluhuju novu oblast v primeranom intervale. Proti nim mozu kricat naozaj len ti co bud nepoznaju miestne pomery, alebo proste potrebuju kritizovat DPB (a Gardenera) za vsetko.
Vilová štvrť na Starých Gruntoch, ktorej obyvatelia vraj tak veľmi pišťali po novej linke 139, že spísali petíciu so 117 podpismi, vznikla na mieste, kde v 80-tych a 90-tych rokoch bola veľká záhradkárska osada. Túto osadu veľmi nepekným spôsobom zrušili (hoci záhradkári boli riadnymi členmi záhradkárskeho zväzu a platili členské). Záhradkárom vtedy vôbec nevadilo, že musia prejsť pešo z kopca na L39. Ponovembrovým papalášom, ktorých vily vyrástli na mieste zrušenej osady, sa to už lení...
(Ďalšia) nová linka 139 a slávnostné verejné sebaukájanie pánov AD a BZ pri jej zavádzaní pred dvomi dňami ukázali, že zneužívanie mestskej spoločnosti DPB predsedom jej predstavenstva na politické ciele za silnej podpory primátora mesta pokračuje aj naďalej. Viete si predstaviť, žeby sa toto stalo u nejakej súkromnej dopravnej spoločnosti?
Vzhladom na to, ze sa rozputala diskusia na temy "poskytovanie informacii", "cakanie dobiehajucich", "jazda v predstihu", "zatvaranie dveri pri vystupe osob", to vsetko v rovine vodic vs cestujuci, zareagujem aj ja a budem sa opierat o konkretne pravne normy, ktore sa na to vztahuju:
Poskytovanie informacii (prevadzkovy predpis D 1/3, zakon 8/2009): za jazdy v ziadnom pripade nie, pocas statia na zastavkach, pripadne svetlach....preco nie? ALE - v ramci mojich moznosti a schopnosti. Ja nie som planovac cesty. A urcite nie na ukor toho aby som zdrzoval ostatnych cestujucich tym, ze niekomu budem 2 minuty vysvetlovat ako sa dostat z bodu A do bodu B. Ak mozem, pomozem, som ustretovy najma voci zahranicnym turistom. Ale to, ake otazky kladu niektori cestujuci, to by ste sa divili....to musite zazit, inac nepochopite.
Cakanie dobiehajucich (prevadzkovy predpis D1/3): po zazneni zvukoveho signalu a zavreti dveri a splneni este dalsich par ukonov vodic uz nemusi brat na zretel ziadneho dobiehajuceho cestujuceho a to ani v pripade ze caka na zastavke na signal "volno". Ja osobne dobiehajucich pockam, avsak po "konzultacii" s palubnym pocitacom a po tom, co zhodnotim, kedy a kde bude cervena, ak mam o tom vedomost. Inak ma uz tych par sekund navyse do hrobu nedostane, okrem ineho, hrame sa na cele minuty a nie na sekundy. Aspon na autobusoch.
Jazda v predstihu (D1/3): Zakazana. Je ovsem ticha tolerancia odchodov na +1. Kto pozna vytazenost bratislavskych ciest, realnu preferenciu MHD a hlavne to, kedy plati ktore pasmo chronometraze (jazdit o 7:30 a 11:30 je nieco predsalen ine - a to nie je len o tom), vie, preco to tak je.
Zatvaranie dveri pri vystupe osob: velmi neprijemne. Starsi ludia by nepochybne mali dat znamenie, ze vystupuju, najidealnejsie cez predne dvere, kde ich vodic vidi. Ked cestujuci stoji na schodoch (to skutocne milujem, hlavne pred vystupom), hlavne na tom poslednom uz pre dverach, tak ho vodic nevidi ani vo vnutornom, ani vo vonkajsom zrkadle. Nastastie cez vonkajsie zrkadla je jasne vidno, ci nieco z dveri precnieva. Takze pri zachovani opatrnosti by sa malo stat iba to, ze vodic nejakemu dedovi zavrie pred nosom a samozrejme dostane vynadane.
A last but not least - vodici su zrkadlom cestujucich. To, co k nim pride, logicky aj davaju. Take zazitky, kedy vam cez predne dvere nastupi 6 ludi dodatocne a ani vam nepodakuje (chronicky sa to stava najma na cintorine na slavicom udoli) vas prinutia zamysliet sa nad tym, ci si ti ludia nejaku slusnost vobec zasluzia.
Je vsak na kazdom z nas, ci chceme hadzat vsetkych do jedneho vreca.
A chcel som tym povedat aj to, aby si tu urciti ludia laskavo vyhodili z hlavy ze vodic doslova "musi vsetko" pre nich. Odtial potial.
V utorok sa mi z #1512 naskytol fakt dobrý pohľad ?
Ako sa ide z Vlčieho hrdla smerom na Pálenisko tak tri veci :
- pole, v ňom billboard so Záhradníkom (ako sa zasadí za kvalitnú dopravu) a za ním kolóny áut
no vidis, asi sa mylil. v kazdom pripade ma pozna vyrazne lepsie ako ty, no aj tak mizivo.
Vzdy ma na tebe udivuje ako si dokazes robit nazor na ludi na zaklade prispevkov na diskunom fore...
Zvero
Poskytovanie informacii (prevadzkovy predpis D 1/3, zakon 8/2009): za jazdy v ziadnom pripade nie, pocas statia na zastavkach, pripadne svetlach....preco nie? ALE - v ramci mojich moznosti a schopnosti. Ja nie som planovac cesty. A urcite nie na ukor toho aby som zdrzoval ostatnych cestujucich tym, ze niekomu budem 2 minuty vysvetlovat ako sa dostat z bodu A do bodu B. Ak mozem, pomozem, som ustretovy najma voci zahranicnym turistom. Ale to, ake otazky kladu niektori cestujuci, to by ste sa divili....to musite zazit, inac nepochopite.
Cakanie dobiehajucich (prevadzkovy predpis D1/3): po zazneni zvukoveho signalu a zavreti dveri a splneni este dalsich par ukonov vodic uz nemusi brat na zretel ziadneho dobiehajuceho cestujuceho a to ani v pripade ze caka na zastavke na signal "volno". Ja osobne dobiehajucich pockam, avsak po "konzultacii" s palubnym pocitacom a po tom, co zhodnotim, kedy a kde bude cervena, ak mam o tom vedomost. Inak ma uz tych par sekund navyse do hrobu nedostane, okrem ineho, hrame sa na cele minuty a nie na sekundy. Aspon na autobusoch.
Jazda v predstihu (D1/3): Zakazana. Je ovsem ticha tolerancia odchodov na +1. Kto pozna vytazenost bratislavskych ciest, realnu preferenciu MHD a hlavne to, kedy plati ktore pasmo chronometraze (jazdit o 7:30 a 11:30 je nieco predsalen ine - a to nie je len o tom), vie, preco to tak je.
Zatvaranie dveri pri vystupe osob: velmi neprijemne. Starsi ludia by nepochybne mali dat znamenie, ze vystupuju, najidealnejsie cez predne dvere, kde ich vodic vidi. Ked cestujuci stoji na schodoch (to skutocne milujem, hlavne pred vystupom), hlavne na tom poslednom uz pre dverach, tak ho vodic nevidi ani vo vnutornom, ani vo vonkajsom zrkadle. Nastastie cez vonkajsie zrkadla je jasne vidno, ci nieco z dveri precnieva. Takze pri zachovani opatrnosti by sa malo stat iba to, ze vodic nejakemu dedovi zavrie pred nosom a samozrejme dostane vynadane.
A last but not least - vodici su zrkadlom cestujucich. To, co k nim pride, logicky aj davaju. Take zazitky, kedy vam cez predne dvere nastupi 6 ludi dodatocne a ani vam nepodakuje (chronicky sa to stava najma na cintorine na slavicom udoli) vas prinutia zamysliet sa nad tym, ci si ti ludia nejaku slusnost vobec zasluzia.
Je vsak na kazdom z nas, ci chceme hadzat vsetkych do jedneho vreca.
A chcel som tym povedat aj to, aby si tu urciti ludia laskavo vyhodili z hlavy ze vodic doslova "musi vsetko" pre nich. Odtial potial.