Reply on: aquila #139308:
je to inak,RW konštrukciou boli nahradené 4 polia cestného mosta v dĺžke 320 m, OK železničného mosta je celá vymenená, pochádza z Vítkovických železiarní, bola projektovaná, vyrábená a osadená ako riešenie bez časového obmedzenia,
OK cestného mosta je mimoriadne cenná práve tým, že je to jediná RW sústava, ktorá ešte slúži,
dočasný ženijný most vyzeral aj v rokoch 1945 - 46 inak, taký most slúžil na technické zabezpečenie bojovej činnosti, keďže most začali opravova 6.8.1945, už pri príprave dobre vedeli, že nebude slúžiť pre zabezpečenie bojov na pravej strane Dunaja, opravu dokončili 24.1.1946 s tým, že mal podľa vtedajších pomerov plnohodnotnú mostovku pre cestné vozidlá a nie pre bojové,
podľa mňa odporúčaný variant pre výber náhrady za Starý most je to najmenej vkusné, čo Alfa04 navrhla, taká silueta pri predstave pohľadu po toku Dunaja pred mostom Apollo a pri pohľadu proti toku pred Novým mostom vôbec nechýba
Peon
Kedysi dávno pradávno (asi okolo roku 1990 - 1992) premávala linka 100 po podobnej trase, ako dnes 31-ka. Marí sa mi, že istý čas zachádzala niekde hore k internátom, ale v historických trasách na imhd o tom nie je zmienka. Zaujíma ma, nakoľko bola jej trasa v tejto oblastí podobná s novou 139-kou (a kde približne sa hore pri internátoch otáčala).