Znie to zaujiamvo, ta nehoda sa opat z neoficialnych zdrojov stala vdaka tomu, ze sa aktivoval druhy voz supravy a ten plnou rychlostou tlacil prvy vozen supravy. Zaujimava hypoteza,nechajme sa vsak prekvapit, na co pridu odbornici.
Marki, qwix:
VRBUST = Vrcharsky b. s toleranciou
TRABUST = Tratovy ...
KRABUST = Krasňanský ... s tyristorom
Tieto názvy pochádzajú z Brna, pretože sa tam zaužívalo slovo MEBUST (Vodiči z voz. Medlánky)
To, v akej vozovni je 1815 zistšis z evidenčného čísla. Tu je vysvetlenie:
Prvé číslo ev. č. je vozovňa, druhé typ vozidla(v rôznych vozovniach môžu byť rôzne typy iným číslom) a ostatné dve sú poradové číslo.
Vozovne: 1 - Trnávka, 2 - Jurajov Dvor, 3 - Krasňany, 4 - Petržalka, platí to len pre autobusy. Trolejbusy sa začínajú vždy číslom 6, električky 7, pracovné vozy 8. Číslo 5 je vyhradené pre plánovanú vozovňu Dúbravčice.
sufus #13848->mnam,mnam !!! diky !!! toto som hladal !!!
ked uz hovorim o stratax.ja som v 1815 na linke 39 stratil ciapku.je nieco take ako straty a nalezy v DPB ? a ak hej,tak kde ? a so ktorej vozovne patri 1815 ?
V dnesnej Pravde pisu, ze eliny maju cierne skrinky. Co vsetko zaznamenavaju? Ten vypadok prudu teda naozaj bol? A este jedna blba otazka: kto su to ti VRBUSTI?
v podstate ide o zufaly pokus, ale:
koncom minuleho tyzdna (streda,stvrtok,piatok) som
pri vystupovani z elektricky c.1 (c.vozna neviem) stratil pravu rukavicu bezovej farby. nastupoval som medzi 7,00 a 7,30 na zastavke postova a vystupoval na zastavke jesenskeho. rukavicu som pravdepodobne nechal vo vozni. ak ju nejaky z poctivych vodicov nasiel, nech sa mi prosim ozve (tu vo fore, alebo na mail).
dakujem
Toto nieje prva fantomova jazda elektricky v Ba. Stalo sa to uz pred par desiatkami rokov , tusim vtedy odisla elektricka priamo z vozovne a behala si po trati len tak...
Zajímavý článek z dnešních novin. Když se tu diskutuje o té nehodě. Článek je krátký a obsahuje i tabulku nehod tramvají a práci dispečerů, co se v takové chvíli děje na dispečinku.
mozno ta nehoda eliny vyvola hlbkovu inspekciu v dpb zo strany mesta. Paaani to by boli zmeny. Smutne by bolo, ze by si to (velmi pravdepodobne) odskakali aj veduci pracovnici.
co sa to deje s DP?? videl som 7733+34 na 7... cistucka, vylestena, jednoducho NAAAADHERNAAAA ... nebodaj opravili umyvaciu linku? :o) (alebo ma LEN novy lak?)
ak to myslíš vážne, tak potom nechápem, že električka nemá také istenie že po opätovnom zapnutí prúdu je opäť pod prúdom. To sa mi nezdá, pretože hociaké primitívne el. zariadenia, to majú z hľadiska bezpečnosti vymyslené tak, že ich musíš manuálne znovu nahodiť, nie aby sa po zapnutí prúdu samovolne spustili (napr cirkulárka)
Citajuc prispevky o vcerajsej nehode elektricky, postupne zistujem, ze nemam celkom jasno v tom ako sa pracuje s rucnym radicom. Zaujimama najma to ci ked sa radic posunie od polohy 'jazda', tak ci nejaka pruzina vyvija tlak, kt. tlaci paku naspat do neutralnej polohy a teda ci pri stalej jazde je nutne pridrziavat paku alebo nie. Druha moznost je ze sa jednoducho paka radica posunie do nejakej polohy a tam potom zostane a na presun do polohy 'brzda' ci 'vybeh' ju treba znova presnut?
A je v tychto elinach (T6, T3S, K2S) nejako riesena bdelost (podobne ako v zel.masinkach, alebo nie) ?
Skor by som si vedel predstavit, keby sa vplyvom narazu vedela paka presunut zo zabrzdenej polohy do jazdy, ale naopak... no tazko. Ja sa priklanam skor ku technickej poruche ked vrbusti zapli v Dubravke prud...
Miki