Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Žeby im nakoniec došiel rozum a nebudú meniť BUSE tabule, ale len dokúpia do Slovak Lines BUSE palubáky či do DPB emtest palubáky? Vôbec rozumie si Emtest/trest s BUSE tabulami? http://bratislava.sme.sk/c/5058699/chysta-sa-jednotny-tarifny-a-informacny-system-intergrovanej-dopravy.html ? A takže informačný display nebude len na Molecke. ?
Reply on: S499.1023 #138190:
ale predsa sú na tom lepšie ako na Slovensku... čo nám teda chýba aby sa to tu začalo podobať na západ? Okrem tej politickej anarchie, ktorú tu máme...
Reply on: S499.1023 #138184:
nezávislou trakciou myslíš to, že nákladné vlaky sú ťahané diesel-elektrickými lokomotívami? Také dačo ako napr. keď som nedávno videl cez stanicu v NZ mašírovať 740-ku s nákladným vlakom? Alebo ten rušeň od Siemensu čo často vidno v Rusovciach, príp. Rajke? Neviem presne čo sa deje, keď hovoríš o tom úchylnom odbere, ale ak môžeš tak mi to špecifikuj ak máš na to čas prosím ťa. Zaujíma ma to, lebo z rodiny mi dakto pracuje okolo vecí obchodov s elektrinou.
Reply on: S499.1023 #138192:
Áno, je to tak. K tej trati - Viedeň - stále som porovnával s Viedňou, nevidím dôvod prázdne súpravy voziť okolo Bratislavy, keď prejdú v pohode tadiaľ. Jasné, nie na úkor taktu. ALe znova píšem - len tak ako to je vo Viedni. Ale je to offtopic. Takže späť k MHD.
Reply on: Ik #138189:
Medzi mechom a točňou? Pozriem si.
Reply on: ufo #138180:
Ono také dvojdielne má podstatne vyššiu (škoro dvojnásobnú) adhéznu hmotnosť, než 189, fyziku neoklameš.

Môžeš do 90 t lokomotívy narvať aj 100 MW výkonu, keď ho neprenesieš na koľajnioce, je ti nanič.
Reply on: ufo #138151:
Keďže v nákladnej doprave sa ide na maximálnu efektivitu, tak ten Taurus/Traxx/Prima povlečie aj adekvátne dlhší a ťažší vlak.
Na 20 (nie 25!!!) promile s ES64U4 odveziem 1200 t rýchlosťou 77 km/h. 1200 t brutto je najkých 700 t netto, čo nie je pri dnešných podmienkach pomaly náklad, ktorý by stál za odvezenie.
Nehovoriac o tom, že by si jazdou cez tunel vypustil ÚNS, čím by ten vlak väčšinou stratil zmysel 🙂.
Reply on: no.ev.di. #138125:
Áno, deje sa to úplne bežne všade vo svete. Slovensko nie je žiadne Pobrežie Slonoviny, v politickej kultúre je tak uprostred nejakého celosvetového rebríčka. Niektoré tzv. vyspelé krajiny (Francúzsko, Taliansko) sú na tom v takejto korupcii omnoho horšie.
Reply on: S499.1023 #138183:
Tá "diera" vzniká v točni. V momente, keď sa voz začne lámať v zákrute, tak v oblasti ako je mech a prekrytie točne, začne vznikať medzera do ktorej nie je problém spadnúť pri menšej nepozornosti. Nie je to nijako zabazpečené.
Karosy 700-ho radu a Ikarusy tam majú "zábradlie" a SOR sa na to vykašlal, vôbec to nevyriešil.
A pritom je pravda, že bol na to upozornený...
Reply on: TeBeCe #138120:
Problémo prakticky každej novovzniknutej strany v CZ/SK realite je to, že na stranu s tými najkrajšími cieľmi sa okamžite nabalí hŕba príživníkov - ten istý problém vidím tu v CZ u TOP09 - teoretické ideály krásne, špička bez výhrad, ale už v druhej línii neakceptovateľné osoby.
Reply on: ufo #138114:
Pretože kvôli priepustnosti potrebuješ mať čo najviac rovnobežný grafikon a nie niečo, čo sa bude plaziť tridsiatkou.
Reply on: Martin Fundárek #138103:
No, spomienky pamätníkov často nezodpovedajú realite ? .
Reply on: Martin Fundárek #138098:
No tak Ž1 by sa dala upraviť, len sa obávam, že Ž1 v tomto vychádza z nejakého predpisu vyššej právnej sily.
Okrem toho sa obávam, že ono legendárne téžévé Paríž-Bratisalva ten autoblok akosi nevyužije, lebo žabožrúti tam asi MIREL dodávať nebudú. Možno sa počíta už s ETCS level 3 s plávajúcim oddielom 🙂.
Reply on: Martin Fundárek #138094:
Aké tam budú sklonové pomery? Jazdíme výhradne v nezávislej trakcii (kvôli úchylnému spôsobu platenia za elektrinu v ČR, ešte úchylnejšiemu spôsobu plánovania odberu v SR a v 99,99% nezadrôtovanej "poslednej míli" nemôžeme ako ad-hoc dopravca závislú trakciu používať) a taká ER20 toho utiahne dosť (pri nejakých 1.600 kW na obvode kolies uvezie isi toľok, koľko má normu laminátka).
Skôr by som videl problém v tom, že zatiaľ každý vníma nákladné vlaky ako pomalé, hoci taký kontajnerový vlak v pohode stíha aj pred EC.
Reply on: m@rtin #138087:
Pražský SOR byl na autosalónu v Nitře.

Ty ostaní plky du.nč.a a spol. bych bral s rezervou. Já jsem za jízdy u SOR-u žádnou díru nepozoroval, kde jako má vznikat?
Reply on: Martin Fundárek #138171:

prečítal,
mení niečo na matematike a logike, ktorých ste sa domáhali? mení dĺžku intervalu 6 min., o ktorom ste písali?
Reply on: drink #138153:
som rád, že ste hneď vyriešili úlohu z logiky a zápis získal u Vás také uznanie,
navrhujem zaviesť Nobelovku za chápavosť ?
Reply on: no.ev.di. #138178:
Už by sa hodilo ukončiť túto offtopic debatu - trať cez ÚNS sa neruší. Dvojičky? Si zaspal dobu? Načo také zastaralé HDV, navyše dvojdielné s výkonom menším ako 189,1216...? A o nákladnej doprave som písal, že v prípade výluk a možno niečo pravidelné - nie všetko. Ale končím na túto tému, tu to má byť o MHD.
Reply on: Ike #138173:
prelepiť im ústa, zviazať ruky a ENJOY THE SILENCE ?
Reply on: Martin Fundárek #138172:
keby sme mali k dispozícií niečo ako sú Dvojičky - rad 131 - pre napájanie 25Kv 50Hz tak by mohli ísť aj cez tunel ale ťahať nákladnú dopravu tam kde je predpokladaná hustá osobná doprava je somarina. Síce sám nedúfam, že tam nebude tak hustá ako niektorí blázni básnia, ale predsa. Od toho tu máme trať cez Prístavný most a ÚNS. Určite je podľa mňa 3min interval somarina, ak si to niekto namýšľa len z dôvodu, že sa tu bude stavať moderná trať po zemou za ťažké milióny. Ak je hento dôvod toho, že sa má x-násobiť dopyt po železničnej doprave tak je to fakt, ktorý nemá vôbec zmysel. Ďalší dôvod je určite ej choromyselná predstava Slávika, že celá Petržalka pôjde do mesta vlakom ? Železnice určite niesú tak štedré aby vypravovali prázdne vlaky. Takže podľa mňa do taktu vlakov zo smeru TT do Petržalky cez Filiálku sa vložia vlaky prichádzajúce zo smeru Galanta, ktoré majú mať interval 30min (myslím) a aby bol interval 7-8min počas celej špičky tak by sa vložili dva spoje do hodiny z N.M. do Petržalky, resp. s pokračovaním do Rusoviec a Rajky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement