Ten Plovdiv 289 je totiz povodne Presov 46, vyradeny v Presove niekedy okolo 1992-93. Druhe vozidlo typu 14Tr v Presove, a jedno z dvoch 14Tr0 s hranatymi oknami a okienkom nad dverami (ev.c. 45 a 46).
je to pravda ale tuto DPB zanedbal jednu vec, keď už núti ľudí prestupovať (s výnimkou tých čo výlučne jazdia električkou) tak mal by mať také vozidlá k dispozícii, aby prestupovanie bolo aj pre kočikárov a telesne postihnutých bezproblémové. U električiek sa k linkovaniu, ktoré by sa držalo tvrdošijne presadzovaného princípu prestupovania nepristúpilo a vôľa na to je minimálna. Podarilo by sa skrátiť intervaly, znížiť počet liniek a aj ľuďom z iných m.č. kde prestupujú na električku by to uľahčilo prestupovanie. Konkrétne prestup z Petržalských liniek na električku na vybraný smer je hrôza, s výnimkou aktuálneho stavu keď všetky električky do KV a Dúbravky ľahko zastihnúť pod Nový mostom z 88,91 a 191, nepretržite na Záhradníckej z L68 alebo z L96+196 na OD Ružinov. Avšak najväčším problémom sú stále cesty na Vajnorskú radiálu a po novom vďaka "premyslenému" linkovaniu aj cestovanie do Rače stojí za figu.
proste niečo v štýle vtipu "Na Červenom námestí v Moskve rozdávali Mercedesy" ☺
Re #136957 vlado13: no ale ako odpoveď DPB by to mohla byť - v zime snáď na žabacinu nechodí
a skúšal si 23,4 / 1,19? lebo keď je suma s dph, tak odrátať dph nie je jednoducých *0,81 = 19,66
Re #136950 luky1: inak, keď už sme pri tom, podľa mňa urobili chybu a tých 14,7 mil. nemá byť eur, ale Sk a má to byť za 1 kus aj keď to vychádza 14,8
neviem odpovedať, nie som autorom danej argumentácie, iba som zopakoval časť vystúpenia navrhovateľky, ako som si to zapamätal,
ad zastávka na znamenie
pre linky z Molecovej na DD odznel taký návrh, aby zastávka Janotova, myslím, že aj Pri podchode, bola na znamenie
v clanku chceli zrejme povedat toto:
cena s DPH 23,4 mil. Eur
bez DPH 19,6 mil. Eur (cca rovnaka ako predpokladana hodnota zakazky)
jedno vozidlo 14,8 mil. SKK.
vyzerá veľmi dobre, väčšina technických parametrov je zaujímavá, alternatívu rozchodu 1000 mm neuvádzajú,
na to, že má 5 článkov a dĺžku 31,7 m má dosť nízky počet miest - cca 200
heh, pocitanie DPH (dan Z PRIDANEJ HODNOTY) uz jej samotny nazov hovori o co ide.Ale ty si to vypocital dobre.
cena bez DPH x 1,19 = cena s DPH. A naopak:
cena s DPH / 1,19 = cena bez DPH
Cize ziadne cena s DPH x 0,89 a mas cenu bez dane (to nepatrilo tebe ale ostatnym) Ale zjavne s tym ma problem Zahradnik a asi aj nejaki ludia v DPH.
ok, ale školské prázdniny?! Nechápem načo premáva L31 tak huste aj cez školské prázdniny. Keď už teda ten prázdninový grafikon, tak by som tam posielal krátke autobusy. Hlavne nechápem ako si kedysi ľudia vystačili (museli) s L39, čo sa mi zdalo prehnané, tá premávka L31 v špičke počas prázdnin bola dobrý nápad, celodenne to je vec ochoty poskytnúť komfort ale aby cez prázdniny bol taký interval ako cez školský rok, sa mi zdá byť už na hlavu, hlavne keď intráky sú prázdne.
Mylite sa ty aj kecho. Pocitajme spolu: ak 14,7 mil eur je 100 percent, tak 1 percento je 147 tisic eur. Krat 19 je to 2,793 mil eur. Ked tuto sumu pripocitame k 14,7 mil, dostaneme celkovu sumu (s DPH) 17,493 mil. eur. Tolko by teda mala byt cena s DPH, a nie 23,4 mil, ktoru neviem odkial zobrali tiez-matematici BZ a spol.
zrejme chceli opäť urobiť preklad 39 a 61 cez víkendy ,čo sa predtým nedalo keďže 61ka - 20 minút , 39 - 15 minút . Možno, že aj 39 nezvládala večerné návaly na CSU preto tá 31.
Ale bez hanby mozem vyhlasit, ze najhorsi s pomedzi vodicov DPB su vodici trolejbusov. Ti chlapi by mali riesit svoje komplexy, lebo to nie je normalne.
nechápem inak čo sa zrazu stalo, že L31 premáva aj cez školské prázdniny. Schvaľujem, že začala pred rokmi premávať aspoň cez špičku cez prázdniny, potom celodenne 20min, potom ranná špička cez prázdniny ako cez šk.r. a nakoniec aj poobedná prevádzka cez víkendy. Čo sa stalo, že tak náhle DPB zmenil postoj k L31???
Nie je to tak, že sa platí jeden paušál za elektrinu, takže sa oplatí hnať eliny aj v sedle?
Ušetriť by sa dalo skôr na 31 v sedle. Električky idú zo všetkých smerov a prázdne smer Lafranconi, tam prestup na nejakú kyvadlovú X31, ktorá by samozrejme jazdila v kratších intervaloch než 10 minút.
Ale to vízia v čase po ukončení rekonštrukcie tunela, pretože 31/39 slúžia aj ako náhrada za električky.
kacka
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6044
Solaris Bus & Coach S.A. v premiére predstaví električku Tramino