ešte chcem dodať jednu vec k tej L50. S ňou som musel ísť lebo som chcel pôvodne prejsť k L1 trolejbusom L29, ale som nevedel, že to premáva len cez pracovné dni. Vôbec som to nečakal, keďže to je jediný trolejbus ktorý používa trolejbusovú trať medzu Kamenným vrchom a Kohoutovicami, rovnako ako jediný trolejbus premáva L29 medzi Kohoutovicami a Komínom, čo je už riadny úsek a sú tam aj zastávky, čo medzi Kamenným vrchom a Jírovcovou v Kohoutovicích, nie je žiadna zastávka. Tak ma napadá otázka, že na čo tie trate vôbec existujú pre linku ktorá premáva v intervale 10/20/10 cez pracovné dni aj to len do 20 hodiny večera a cez víkendy nepremáva vôbec, ešte teraz cez prázdniny má interval 12/24/12 a prekladá sa s autobusovou L50... chcem sa teda ešte aj k tým odlišným intervalom špička/sedlo opýtať teda, že prečo v Brne nenasadia ten ekonomicky výhodný variant ako napr. u nás, že trolejbusy po rannej špičke oslabujú na taký interval aký im vystačuje v poobednej špičke (s výnimkou pre L206, ktorá ale premávala istý čas 10/12/12//30)
"ja proti rómom vystupujem" - sorry za OT, ale na základe takejto logiky môže napríklad američan "vystupovať" proti občanom Slovenska "kvôli ich útokom na slušných ľudí".
Dnes som bol omrknúť MHD v Brne. Väčšinou som sa vozil električkami, okrem jednej jazdy linkou 26 z Novolíšenskej na Kamenný vrch a odtiaľ L50 po starej diaľnici k ZOO. Pri električkách som mal niekedy dojem, že tam zastávky sú od seba riadne vzdialené, ale skôr to asi bolo pre zastávky na znamenie. Na L8 som mal pocit, že skôr to je tram-train, ako električka, bohužial som ju vyskúšal len od Hl. nádraží po Líšeň, lebo som z Líšne šiel späť na Novolíšeňskou na L26, ktorá kolmo križovala všetky električkové trate idúce na sever a nakoniec prešla aj cez Mendlovo náměstí kde sa prestupuje na linky smer Starý Lískovec a Modřany, čo je super, takže dedukujem, že linka má funkciu nejakej spojky medzi všetkými radiálami pričom sa vyhýba centru mesta. Ďalej som si všimol, že električkové trate boli vedené aj na takých komunikáciach, ktoré by v BA neobstáli, resp. by sa protestovalo proti zavedeniu električkovej dopravy s tým, že IAD by nemala miesto. Môžem povedať, že keby takto postupovali v Brne, ako u nás, tak majú možno akurát tak trať na Bystrc v trase linky 1, do Líšne, Starého Lískovce, Stránskou Skálu a do Řečkovic. Nestihol som prejsť trať linky 5 vôbec (Starý Lískovec, Štefánikovu čtvrt a trať liniek 3 a 11 na Bystrc). Každá trať má nemalé úseky, kde je električková trať zasadená v betónových paneloch a autá po nej musia jazdiť nakoľko im neostáva miesta alebo miesta by aj niekde bolo, ale parkuje sa veselo... Sklamalo ma ale, že na veľkom množstve zastávok nie sú prístrešky ani, zastávky sú tvorené len ostrovčekom s označníkom ktorý drží informačný panel s CPéčkami a ostrovček je bez zábradlia. Čo sa týka označníkov tak buď sú staré a v takom stave, že čakám kedy ich hrdza rozoberie, alebo nové sú zas také, že sotva vidno čísla a názvoslovie smeru kam linka ide. Pri električkách som mal šťastie na všetko možné okrem Vario s prívesom/bez a klbáku na L5 a tiež som sa vyhol 2xT6A5 pričom som aj L1 šiel ale to som si odchytil Škodu T13 ? čo bolo super, lebo som to vozidlo odsudzoval, pre ten vzhľad ale po odvoze som na neho zmenil názor lebo je to fakt super vozidlo (aspoň oproti tomu čo máme v BA bol pre mňa hento raj) a trocha divné mi prišlo, že T13 mali namontované 4 BUSE dot displeje, 2 BUSE led displeje poskytujúce info na obidve strany (teda akoby za 4 jednostranné) a k tomu bočné informačné tabule aké majú trolejbusy a električky, takže toľko info tabúľ, že to by aj slepý musel vidieť (len ma napadá otázka či to nie je moc preexponované toľko displejov, mne osobne stačia tie dot, lebo sú lepšie vidieť a hlavne čo ma tešilo, že ukazovali formát "zastávka - čas", keďže označovače nemajú displej ktorý ukazuje čas). Ešte mám výhrady k cestovným poriadkom, ktoré majú zastávky vytlačené nejak šikmo a dosť blbo sa to číta, takže v tomto náš DP má +, rovnako ako aj v tom, že skoro všade máme prístrešky a CP sú schované vo vytríne a cestujúci ich nemusí pozerať na daždi. Celkovo som si zvykol, že sa roky pre rozvoj elektrickej trakcie v BA robí hovno ale o modernizáciu vozového parku nákupom nových vozidiel by sa jednoznačne malo mesto starať pravidelne aby sme sa nedostávali do takých problémov ako máme teraz.
Aha, tak potom OK, ja som zatiaľ stretol len to čo som písal, a aj sa mi to zdá logickejšie. Keď šoférujem, tak mi ide skôr o vzdialenosť než o veľkosť tých objektov.
"Objects in the mirror are closer..." ale ja som hovoril "Objects may be larger than they appear in the mirror." S tým tvojím som sa myslí, že stretol ale neviem to naisto. Asi sú dve verzie týchto výstrah. Nakoniec obidve dávajú zmysel nie?
drink