Hm?! Akože ja by som rozhodne riadenie električky neponechával na nejaký PC systém. Sorry, toto by mal podľa mňa mať v ruke človek. Sú veci, ktoré by mali na veky večné ostať v rukách človeka, lebo človek je flexibilnejší pri riešení problémov ako nejaký počítač. PC je síce rýchly, má rôzne vymoženosti, programy, ale kto to všetko vymyslel? Človek. A čo človek počítaču zadá to spraví, mimo príkazov reagovať nevie a problémy riešiť, ktoré vzniknú v ňom tiež nejak nevie riešiť.
nie, neprebral, s takou kravou by som ani nechodil... nejde o nič rasové. Ale uvedom si že pravda je aká je či si rómov zastávaš alebo nie. Oni majú šancu zmeniť svoj život, môžu študovať a pracovať. Ale keďže od malička sú vedení k takému životu, že decká neučia aby viedli slušný život a že veci sa kupujú za peniaze a čo patrí niekomu inému neukradneš, tak to je fakt, tak to tak prosím ťa bez otvárania zbytočných konfliktov tu. V živote som poznal asi tri slušné rómske rodiny, mimo toho čo sa tu rozmohlo po Petržalke celkom známa firma Oláh, Rigo a Sekera ?
A čo myslíš, že v Budapešti alebo vo Viedni sa nekradne? Ale tvoje sklony ku grafománii vždy, keď je príležitosť riešiť rasovú otázku, ma nabádajú k otázke: Tebe prebral frajerku Cigán?
myslím, že do mesiaca by takáto novota, ako pristavovanie vozidla na nástupište pred odchodom viac ako 2-3min bola veľmi rýchlo zakázaná vedením DPB, nakoľko by to ľudia nevyužívali ale skôr zneužívali na to čo si napísal. Vo Viedni si platia primerane k svojim platom a úmerne ku kvalite. Nemôžeš chcieť aby predsa ľudia u nás toľko platili, však to by museli v tých busoch dačo čapovať ? u nás ani nie je moc za čo platiť. Za nejaké zvyšovanie úrovne cestovania nepovažujem generálkovanie K2 na K2S, ktoré sú už "out of fashion" a to prosím niesom fajnová riť ale voziť sa v T3 a K2 je pod úroveň, takisto aj pýšiť sa 9.5m zbytočnými autobusmi od SOR je teda riadny trapas. Na tom najlepšie vidno, že DPB vie akurát len prezentovať svoje úsporné opatrenia, keď im vadí, že na L30 alebo 37 premávali 12metráky tak to bola neúnosná záťaž ? pričom ako dlho dobre vieme, rovnako šetrný je aj voči linkám s kĺbovými autobusmi a od roku 1998 náš vozový park neuzrel jeden jediný nový kĺbový autobus, ba ani trolejbus pre existujúce linky 201,202 a 212 (aj keď vidím L212 často poloprázdnu)
Bol som svedkom toho, ako niektorí vodiči v BA z vlastnej vôle pristavili vozidlo na nástupnú zastávku výrazne skôr ako im to určuje cestovný poriadok a dočkali sa miesto poďakovania akurát pokrikov typu "Ty ko**t, čo ešte nejdeš?" a tiež dožadovania sa vrátenia peňazí od cestujúcich, ktorí si označili lístky hneď ako sa vteperili do vozidla (a nebolo to rozhodne slušnou formou). Nehovoriac o tom, že ak by vodič z vozidla odbehol napr. uvariť si kávu, predpokladam, že nejaký writer by to hneď využil. Čo sa týka kvality viedenskej MHD - súhlasím, ale na druhej strane si treba uvedomiť, že tam stojí jednorázový lístok 1,80 Euro (54 Sk).
ale čo to drístaš, veď páni z DPB sa v pravidelných intervaloch nechávajú počuť ako ideme podľa trendov so západnými mestami ? (myslené ironicky) Ak mám reagovať vecne tak ti poviem, že nie je podľa mňa treba aby vodič vpúšťal hneď ako dojde na konečnú do vozidla, z dôvodu, že u nás by sa to dalo využiť na krádeže. Uvediem príklad : Kakaovníčkovia na hlavnej stanici a ich "podnikanie" v oblasti kradnutia pri nastupovaní do autobusu. Keby sa toto umožnilo na stanici, že by napr. 61,74 alebo 201 stáli 10min pred odchodom na nástupišti, tak by si kakaovníčkovia obhliadli kde budú kradnúť, nachystali by sa a keby autobus oznamoval, že zatvára dvere tak zrazu šup dakomu kabelku dole alebo dačo z nej by zmizlo. Táto skupina ľudí je pokiaľ ide o prácu lenivá jak voš, ale kradnúť by to kradlo čo je deň dlhý. Avšak niesom z konštatovania tejto skutočnosti nadšený, ale načo si klamať. Tiež nesmieš zabudnúť, že šofér si musí odskočiť dakedy na WC a skontrolovať vozidlo či je ok, takže nemôže si tam nahnať ľudí. Samozrejme ak skontroluje vozidlo, vykoná návševu sociálky ak potrebuje, tak môže a nemusí púšťať ľudí do vozidla. Samozrejme za zimy by som to aj ja kedy privítal, keby som bol ušetrený mrznutia na zastávke. Opäť ale treba preskúmať či nie je vo veci nejaké nariadenie od DPB, čo toto vodičom zakazuje, alebo prísť na nástupište skôr ako 2-3min.
kacka