zdravim, chcel by som sa spytat na nejake informacie o STUDENT AGENCY, s akou praxou prijimaju soferov, ake turnusy robia, kam vsade vozia, kde prespavaju soferi a tak podobne. za odpoved dakujem
rovnako myslím, že èloveka zaskoèí to, že ak si kline napr. na odkaz mapy.sk (ktorý je aj tuto na imhd.sk), tak mu zobrazí komplet trať Slavošovce - Magnezitovce.
Mòa však zaujíma hlavne ten úsek od Magnezitoviec po Lubeník, lebo tento nikto nepopisuje ako presne sa napája na trať. Dakde sa píše, že sa napája v stanici Lubeník a dakto píše o Chyžianskej vode. Tak som šiel pozrieť na Google Earth èi tam niesú vidie náznaky trate od Magnezitoviec - niè. Navyše, samotný názov Chyžianska voda tam ani nie je, akurát Teplá voda, kde je rozsiahla povrchová ťažba horniny takže neviem si predstaviť ako by sa trať vykrúcala okolo toho lomu keï je ve¾ký ako dedina skoro. Nižná Slaná - Štínik, èo som videl jeden nákres http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?lang=1&id=80, tak mi staèilo...tá trať je samý oblúk, vlak sa asi 3 priblíži k miestu kadia¾ už prešiel.
nikdy som tam nebol bohužiaľ, najďalej som sa dostal po Poprad cez trať 180, Chvatimech na 172, Zvolen na 170, na 130 po Štúrovo a na 140 po Prievidzu cez Leopoldov rýchlikom Bojnice.
V týchto článkoch o Gemerských spojkách ako aj o iných zaniknutých prípadne fyzicky dožívajúcich tratiach, ktoré sú desiatky rokov mimo prevádzku sa často spomína, že by zavedenie vlakového spojenia a opätovné prepojenie (Šahy, Suchá hora) alebo dobudovanie (Gemerské spojky) malo priaznivý dopad na ekonomiku regióna, čo sa týka pracovných príležitostí a pod... ale nenapadá ma dôvod prečo by sa niekto trhal na Gemeri investovať do zamestnania tamojších obyvateľov,keď sa odtiaľ skôr všetci sťahujú. Ešte Šahy a Suchá hora by sa dali chápať. Šahy by to odbremenilo od kamiónovej prepravy, mohlo by sa začať viac voziť vlakom a mohlo by sa to využívať na spojenie PL - Žilina - BB - Zvolen - Budapešť, ako aj na osobné regionálne vlaky.
Ano, tá trať tam zakreslená je.
Škoda, že sa to nedokoncilo v 50tich rokoch stačilo len v podstate koľajnice položiť a na niekde mostovky dať.
Tie tunyly vyzerajú byť v dosť dobrom stave az na Tisovecký portál. Dalšia trať čo sa nechala len tak schátrať.
Možno by dokončenie nevyšlo ani nejak veľmi draho, niekde som počul o tom i úvahy.
Nedávno som čítal o Gemerský spojkách. Podrobná reportáž je inak na vlaky.net. a aj nejaké plániky myslím. pozri tam sekciu články pod traťou 166: Plešivec - Slavošovce alebo rovno sekciu ŽSR 999: Gemerské nedokončené - trate
Čo sa týka plánov , slabý náčrt trate Slavošovce - Magnetizovce na počudovanie som zahliadol a v Podrobnom autoatlase Slov. Republika 1:100000
(VKÚ - 6 vydanie) -trať pod Dielikom tam však zakreslená nie je.
Inak, aj mňa by zaujímalo, prečo je preprava bicyklov vlastne vylúčená.
Ja osobne by som v tom nevidel problém za určitých podmienok v určitom čase. Napr. v rannej špičke sa mi to nejaví byť najvhodnejšie. Mohlo by sa to nejako upraviť, dať prepravné podmienky pod. ako pri kočíkoch alebo sánkach.
Aj mňa napadlo cestovať tak pred časom, keď som istú dobu pracoval asi 5km od hraníc mesta BA a to takým spôsobom, že by som sa zviezol na konečnú a odtial zvyšok šiel bicyklom. -Aby som nemusel denne chodiť SADkou a ušetril. No tento problém, snáď, aj v dohľadnej dobe odpadne ohľadom cestovného a zevedie sa riadna BID so zjednoteným cestovným.
A čo sa týka Bicyklov ešte, vôbec najlepšie by bolo vybranie určitého poradia nosných liniek ktoré by aj prepravu bicykla umožňovalo.
Napr. 1. poradie na L5, 2, 8, 202, 93...
Ono síce sú cyklo linky 128 a 901 ale to pokrýva len juh a západ mesta a len cez víkendy.
Takzv. Cyklotramvaje a Cyklobusy zaviedli aj v Ostrave, tu však netvrdím, že špeciálne linky na to sú práve to najsprávnejšie.
Preprava akehokolvek bicykla je zakazana, okrem linky 128. Skus sa vsak spytat vodica, mozno dovoli (co ti nezarucuje ze revizor bude rovnako ustretovy ak nahodou bude kontrolovat).
Lenže tie dohody boli robené ešte pred tým, čo Prokopovič zrušil osobnú dopravu aj na nadväzujúcom úseku Zvolen-Šahy. A od rozhovorov už uplynulo deväť rokov a je ticho.
Zmysel dobudovania železnice najviac spochybňuje práve tento článok. Ak je pozdĺž Poiplia autobusová doprava kriticky riedka, niet dôvodu budovať železnicu. (A nad argumentom o Balatone sa možno len pousmiať. Masy Slovákov tam smerovali v časoch, keď ešte v Balatone bola voda:-) a keď inam nemohli...)
Keď už, tak Revúca-tunel pod Dielikom. Trať mala odbočovať už v ŽST Revúca. Keď sa niekedy ocitneš v Revúcej, tak násyp severne od stanice, po ktorom mala ísť, je neprehliadnuteľný.
Nemá niekto prosím Vás nejaké presné mapy Gemerských spojok kadiaľ to malo ísť? Všetky reportáže čo som našiel sú venované len tunelovým úsekom a viaduktom, ale napr. úsek Magnezitovce - Teplá Voda nikto nepopisuje, rovnako ako úsek Muránska Dlhá Lúka - tunel pod Dielikom nie je vôbec opísaný a už vôbec sa nikto nezmieňuje o detailoch plánovanej trate Nižná Slaná - Štítnik.
Už len 06T by nám tu chýbali... V Cagliari si teraz trieskajú hlavu, čo to nakúpili, lebo už im to "zbrúsilo" celú trať. Ale objednali si vozidlo s neotočnými podvozkami, tak ho majú mať. Osobne za najlepšie riešenie považujem 15T ForCity.
Martin Fundárek
Zmysel dobudovania železnice najviac spochybňuje práve tento článok. Ak je pozdĺž Poiplia autobusová doprava kriticky riedka, niet dôvodu budovať železnicu. (A nad argumentom o Balatone sa možno len pousmiať. Masy Slovákov tam smerovali v časoch, keď ešte v Balatone bola voda:-) a keď inam nemohli...)