Tak ako ľudia cestujú priamym spojom 20 min. z Dlhých dielov a z Karlovej Vsi na stanicu, podobne budú 20 min. cestovať ľudia zo Starých gruntov do mesta, hoci aj cez hrad...
Podľa mňa to skončí tak ako to tu niekto spomínal, že sa vybuduje tr. trať, ale nakoľko nepôjde aspoň prvé roky možno cez Patrónku tak tu budú stále jazdiť aj autobusy... Veď linka na hrad by sa dala len využiť na turistiku prípadne ak by šla až na Hodžovo námestie by mala lepšie využitie... Osobne nie som zástanca projektov kde sa musí niekomu zbúrať dom, prístavba domu, garáže atď ako je to popísané v tom 109 stranovom dokumente... Ale zase nepostrehol som v akom vlastníctve sú. Tiež by som nebol rád ak by mi zbúrali dom (ak sú teda v súkromnom)pre rozširovanie cesty... Ale zase je to plus, že sa tam už vopred ráta s trolejbusmi a nie ako na Molecovej, že sa prestavovala a dali sa tam nevhodné stĺpy.
Zareagujem na slová p. Ľuptáka ku otázke bezpečnosti čipových kariet radu MIFARE standard, ako uviedol v diskusii ku článku o SMS lístkoch a ako to uverejnil aj portál iMHD:
"Je všeobecne známe, že základnú šifru MIFARE kariet sa podarilo hacknúť. Karty, ktoré používajú iba tento najnižší stupeň bezpečnosti sú tak veľmi ľahko zneužiteľné.
Na Slovenskom trhu v oblasti vybavovacích systémov pre verejnú hromadnú dopravu s použitím čipových kariet radu MIFARE standard máme dvoch dodávateľov - slovenskú spoločnosť EMtest Žilina a poľskú R&G Mielec. V DPB je použitá technológia slovenskej spoločnosti EMtest a táto už od začiatku používa ďalšie bezpečnostné prvky, aby sa zabránilo prípadnému zneužitiu týchto kariet.
Spomeniem ich len obecne - špeciálne prístupové kľúče, kryptovanie dát, diverzifikácia kľúčov, elektronický podpis. Pre zabezpečenie vyššej bezpečnosti sú v systéme ešte ďalšie prvky (kontrolné mechanizmy), ktoré zaručujú vysoký štandard bezpečnosti čipových kariet. Z toho vyplýva, že u kariet používaných DPB nie je obava z napadnutia systému prelomením bezpečnosti čipových kariet postavených na štandarde MIFARE standard.
O vysokom zabezpečení svedčí aj fakt, že od roku 1996, od kedy spoločnosť EMtest používa čipové karty tohto štandardu nedošlo ku prelomeniu bezpečnosti systému (samozrejme s vývojom sa postupne aplikujú aj jednotlivé bezpečnostné prvky).
Moja osobná skúsenosť s OYSTER CARD v Londýne (mimochodom produkt amerických spoločností CUBIC a EDS) tiež nebola najlepšia práve čo sa týka otázky bezpečnosti systému. Vĺčik [www.vlcik.sk]"
Konkrétne veci ku Oysteru nebudem zverejňovať ale môžem povedať, že zistil som trhliny systému, ktoré sa dali zneužiť.
to je katastrofalny navrh... kto bude chodit trolejbusom cez hrad??? vsak ta trasa by obchadzala vsetky klucov uzly ako patronka, nemocnice kramare... zase chory navrh... trolejbus treba viest ako L32 a bolo by to urcite lacnejsie a aj uzitocnejsie, trasa patronka - kramare - hlavna stanica by bola urcite viac vyuzivana, kolko ludi z karlovej vsi, dlhych dielov a mlyneskej doliny cestuje na hrad ? ?
A druhe gymnazium (ktoreho riaditelka mimochodom strasne za tu CSS bojovala) tam je uz roky.. tiez tam uz par ludi pozrazalo (hoci neviem o tom ze by slo o studentov), ale nemyslim si ze to CSS vyriesi...
intony