mna netreba presviedcat o ekonomickych aspektoch vyroby stavieb, razenie je asi 2- az 3-krat tak drahe ako vykop otvorenej jamy a jej opatovne zakrytie, zalezi od viacerych faktorov, stav podlozia a mozne zahlbenie su iba jednou stranou mince, dalej celkova dlzka podjazdu - tunela a pristupove moznosti pre stavebne mechanizmy,
okrem uplnej odstavky elektriciek by bolo nevyhnutne vyrazne obmedzit aj premavku (t)-busov po Sancovej a IAD este viac, neviem, co by to sposobilo na okolitych cestach, resp. ako by sa prerozdelila dopravna zataz, najvhodnejsi model, podla ktoreho by sa upravila organizacia dopravy by sa dalo ziskat pomocou simulacii,
prefabrikaty ako nosna vrstva pod vrchnymi vrstvami vozovky nie je velmi vhodne riesenie, lebo styk s existujucou podkladnou vrstvou nie je mozne eliminovat, v miestach dynamickeho namahania vznikaju otrasy, ktore skor ci neskor narusia rovinnost "dotyku" a spôsobia trhliny vo vozovke, ak k tomu pripocitame prirodzene "vlnenie" asfaltu, hlavne pri vysokych horucavach, poruchy vo vsetkych moznych podobach su zarucene, mozno by pomohlo podobne riesenie ako je na Patronke, ale ani tam podklad netvori prefabrikat,
s elektrickou podzemi a (t)-busmi na povrchu su spojene narocnejsie poziadavky na technicke riesenie, lebo to bude dlhy podjazd - tunel, ktory vlastne krizuje dve cesty a odstavit zaroven Legionarsku a vyrazne obmedzit dopravu na Sancovej, to bude chciet vo vedeni mesta velku davku odvahy a u cestujucich velku trpezlivost,
Problém je, že na to teraz nie sú vozy... ale napr. minimálne na poobedňajšiu špičku by asi boli... napriek tomu, tá Koliba si zaslúži lepšie ako 15 min. celodenný interval... a detto preklad liniek v centre, kde chceme preferovať mhd (teda ako kto ?).
Čosi... žiaden cestný podjazd na Šancovej. Bavme sa radšej len o električkách - nevylučujem razbu, ale mám taký pocit, žeby to poriadne predražilo celý projekt, než len vykopať jamu (s odstávkou polky Račianského mýta tak na mesiac a pol), položiť tam prefabrikáty a tak to zakryť... ale nie som znalec, neviem posúdiť. Tieto odborné diskusie ma celkom bavia, môžeš pokračovať, dať nejaké približné čísla, že koľko by stála razba, alebo stavba v otvorenom výkope
nemam taky pocit, ale to iste by sa dalo pytat aj o organizacii dopravy v dvoch urovniach,
hovorim o preferencii na rac.radiale, o ktorej nedavno infomovali v novinach, ako najblizsom zamere DP, vdaka realizacii ktoreho sa ma skratit doba prepravy z Race do centra o 5 min., ak som si to dobre zapamatal, nema to byt spojene s budovanim svetelne riadenych krizovani drahy s cestami?
je mi jasne, ze umiestnenie pod zem nie je reálne v horizonte 10 rokov, ale 20 - 25 rokov to uz mozno bude nevyhnutne, lebo stav vtedy bude kriticky uz niekolko rokov,
je skoda, ze to nie je realne, lebo by to umoznilo vytvorit slusnu trasu ako "provokaciu" zdatnych, ktori by si trufali pouzivat bicykle alebo korcule ako pravidelny dopravny prostriedok na cesty za pracou, vzdelavanim, kulturou atd.
o technologii vyroby sa mozeme bavit kolko sa nam bude racit, hlbenie v otvorenom vykope pri zachovani sucasnej osi kolaji akosi nedovoluje premavku, mozes naznacit postup technikou otvoreneho vykopu priamo v useku krizovania so Sancovou a Legionarskou? co myslis kolko by to asi trvalo od odstranenia kolaji a vrchnych vrstiev asfaltu po ich prekrytie nosnou zelezobetonovou konstrukciou, podla vsetkeho ako krizom vystuzena doska, a polozenie novych vrstiev vozovky? k tomu este cas potrebny na vytvrdnutie, aj ked existuju prisady na urychlenie vytvarania hydratacneho tepla, aj tak vzhladom na predpokladanu hrubku a plochu, to asi nebude z vecera do rana, alebo si mal na mysli vykop otvorenej jamy a potom uz prefabrikacia na model kolektoru, ktory by mal funkciu skryteho debnenia? ani tento postup by dobu vystavby nosnej casti a ostatnych vrstiev vozovky pre auta mimoriadne neskratil,
podobne sa dalo robit Sitiny a predsa razili,
s razenim su v poslednej dobe velke (pozor, nie iba dobre) skusenosti a na uzemi SR to ma uz tradiciu,
"moj" podjazd by mohol koncit za krizovatkou s Jiskrovou, prip. Belehradskou, pred tunelom buducej TNT, zastavky MHD v oboch smeroch by mohli byt pod krizovatkou (nieco ako dvojurovnovy terminal), co by podla mna ulahcilo i urychlilo prestupy,
viem, ze by to malo aj nevyhody, ale odbocovanie "osobakov" do a z uliciek by nemuselo byt vyznamne pre hodnotenie prinosov,
mozno budu zhadzovat staru pavucinu a ten srot by im tam zavadzal. alebo pocas doterajsich aprilovych/majovych hradeni sa nevyskytol ziadny passenger ?
Podľa oznamov na zastávkach bude výluka N 47 bez NAD v úseku Búdkova - Valašská aj medzi 27. a 28. májom a 3. a 4. júnom.
Existuje nejaké vysvetlenie, prečo zrovna, keď robia pri Hrobustove, sa vec nerieši ako napr. v noci zo včera na dnes nejakým šerblom z 2. DTPA, ktorý robí N 44 aj N 47. Alebo je to nejaký nový § dopraváckych zákonov?
TeBeCe
http://www.wienerlinien.at/media/files/2008/Tarifzonenplan_2283.pdf