to je chyba Administrativneho clenenia, ze na Zahorie je BSK az 40km a na Samorin konci hned za BA a Samorin je v inom kraji... vobec sa nerespektovali dochadzkove prudy a funkcne mestske regiony
Som to ja. Len sa na to pozerám trošku inak. Mne je to jasné, že hranica kraja neznamená, že tam budú končiť vlaky, busy. (Aj keď pozri aký vplyv má koniec IDS napr. na trati Brno - Jihlava, ako to vyzerá po Námešť nad Oslavou a ako ďalej, alebo to, že elektrifikácia, ktorá sa tam plánuje, bude končiť v Rapoticiach, čo už je zvrhlé trochu...).
V prípade BA kraja mi jednoducho jeho veľkosť príde strašne malá, aby bol tarif IDS len po nejakú druhú alebo tretiu menej významnú dedinu od BA. Minimálne by mal byť jednotný tarif IDS aspoň po Skalicu, Trnavu, Dunajskú Stredu, čiže aspoň na začiatok bratislavský a trnavský kraj.
Spomínaš pravidelný grafikon, čiže nejaký takt, ktorý by nemal byť len nejaký, ale mal by to byť integrálny taktový grafikon. Od ZSSK, ktorá nedokáže urobiť obyčajný takt, chceš nejaký pravidelný GVD? Veď tam nemajú poňatie, čo je to ITG. Preto ak bude nejaký IDS a bude mať nejakého rozumného koordinátora, bude potrebovať, aby tieto spoje aj financovala. A tu pri veľkosti by hneď vznikol problém, že napr. BA kraj by chcel napr. 30 minútový takt ale TT kraj by na to peniaze nedal. Takže čo by bolo? Vlaky po Šenkvice?
Ale to už narážame na ďaľší problém, že kraje ani nemajú ako a z čoho financovať železničnú regiomálnu dopravu, bol návrh zákona, že by financovali jednovúckové vlaky, čo však bol absolútne sprostý naávrh, lebo viacvúckové vlaky by boli stále v kompetencii MDPT SR.
Navyše keď teraz zase ministerstvo začalo riešiť myšlienku financovania regionálnej dopravy krajmi, tak samotné kraje odmietli prevziať na seba túto kompetenciu. Tak ako tu chceme robiť IDS?
Chceme mať to, čo majú napr. Češi, ale že treba poupravovať zákony, tak ako majú oni, to nikoho ani nezaujíma.
U nás je IDS ešte veľmi vzdialená budúcnosť.
Začnem od konca. Nemyslím že by stačili pre prímestské linky na celom Slovensku len 3-ciferné čísla. A keď, bolo by to dosť natesno.
"s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné...."
Samozrejme, že číslovanie bude príliš bratislavocentrické. Však sa jedná o Bratislavskú integrovanú dopravu. Akurát, že by bola do nej zaintegrovaná aj ČASŤ liniek z TTSK (približne v tom rozsahu ako som písal minule). Ja som nikdy nikde netvrdil, že do BID by mali byť zaintegrované všetky trnavské linky až po Nové Mesto. Tie by boli súčasťou budúceho trnavského IDS (TID), ktorý by sa v určitých miestach prelínal s BID. Na týchto miestach by bolo potom treba zabezpečiť rovnako veľké a číslované zóny, rovnaké čísla liniek a podľa možností aj rovnaké tarifné podmienky.
V realite by to potom vyzeralo tak, že cestujúci pri ceste z TT do BA by využíval BID, na ceste zo Šekvíc do Hlohovca TID. Na linke z Modry do Trnavy by mohol cestovať tak na lístok BID ako aj TID.
Zásadným problémom (teda okrem ochoty dohodnúť sa) by bolo delenie tržieb.
P.S. Paradoxne z Prahy do Kladna dojdes na mesacnik MHD iba vlakom, nie autobusmi, ktore su nezaintegrovane. A ze tuto trasu denne dvakrat absolvujem, divim sa tvojmu udivu nad predstavovanim si medzikrajskych vlakov v IDS
Do Kladna tiez dojdes z Prahy na mesacnik MHD plus tri vonkajsie pasma, a je to iny kraj (Stredocesky). Osobne vlaky sa znacia S5, zrychlene a rychliky R5. Ak rychlik pokracuje za Kladno, dalej uz plati len tarifa CD, nie PID.
Si určite ten istý ufo, čo sem prispieva už odjakživa? Však vlaky v rámci IDS nebudú končiť na jeho hranici (tak ako nekončia ani v iných IDS), ale budú plynule pokračovať ďalej (podľa potreby ZSSK). Zmení sa však ich grafikon (bude pravidelný), dostanú "čísla liniek" a na tratiach v rámci IDS budú platiť OKREM dokladov ZSSK aj doklady IDS. A potom ešte také drobnosti, ako schéma liniek, tarifné podmienky... vo vozňoch.
Práve preto, že ide o BID a BA kraj nie je tak veľký ako ostatné kraje, tak navrhujem tie prímestské linky očíslovať v rade 200 až 299.
Hlavná vec je nech je tá BIDka čím skôr spustená, lebo dovtedy sa si spraví ID celá Česká republika a my sa ešte furt budeme rozhodovať o číslovaní, IS, tarife a pod veciach, ktoré sa majú riešiť na 1-2x.
ide mi v tomto prípade o veľkosť bratislavského kraja, ako dôjdem do Dunajskej Lužnej a koniec? To by bola paródia na IDS.
Ja viem, že napr. Brno je v jednom kraji, tam je to v pohode vďaka veľkosti JMK. (Aj keď už tiež zasahuje do iných krajov ich IDS...)
Celoslovenská integrovaná doprava sotva bude. Resp. sa to nepodarí, vzhľadom na to kto to má vplyv a akí grázli sa vždy dostanú ku hrantu. Bohate postačí keď sa nám to podarí v rámci kraja. Okrem toho Trnavská SAD-ka nepozná pravidelné intervaly čo najlepšie vidíš na linkách MHD v Trnave...
s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné....
s celoslovenským označovaním súhlasím, podľa mňa je to dobrý nápad... treba však zistiť koľko je liniek, možno by to šlo okresať aj na trojciferné....
pricíp by bol taký, že okrem 1 - 199, ktoré by mestá mali individuálne by boli rady 0xx, 2-9xx podľa krajov...
Chcel by som sa opýtať toho kto vie odpovedať... Je situácia taká strašná s Petržalskými Ikarusmi 415, že sa musia na 91,191 a 192 objavovať tie ex-Krasňanské vraky?
Skôr rozšírili, kontrolujú aj na Starom moste ale teraz si to hodili skôr. Raz som zažil také, že nastúpil som na Námestí hraničiarov do 83 a začala sa kontrola, ktorá prebiehala po Hálovu, resp. ešte sa naťahovali po Jungmannovej s niektorými čiernymi pasažiermi, a potom na Hálovej som prestupoval na 88 a tam nastúpili aj oni a kontrolovali medzi Hálovou a Záporožskou.
Jeden aj druhý návrh má pre a proti. Avšak, keď na dakoho vypustíš "aj pri rozšírení do TTSK a ponecháva aj dostatok voľných pozícií pre kódy rôznych označení" tak myslím, že na neho argument o rozšírení do TSK zapôsobí a ja si svojím "200-299" môžem lízať labu. Osobne vzhľadom na to, že v BSK sú neschopní ľudia, kde o BID točia od nepamäti, zatiaľ v JMK netočia ale KONAJÚ, tak bude úspech ak túto BID so 43 linkami spustíme aj s ohľadom na všetky možné problémy, ktorými by napríklad mohol byť EM-TREST. Neviem čo používajú v TSK a keď sa tam zapojí politika, kde TSK budú odmietať dávať kradnúť hyenám z BSK ale budú dávať kradnúť svojim vyvoleným, tak o spojení BID a ID v TSK môžme snívať. Bude dosť dlho trvať, kým táto špina zmizne a jej vplyv tiež. Takže štedré návrhy rezervovaní čísel pre linky z TSK je dobrý nápad, bohužiaľ nie pre miesto kde sa nezriadene kradne.
Toto nie je pozostatok žiadnej koľajovej spojky, jedná sa o pozostatok výhybky z prejazdnej koľaje na odstavnú. Na tomto mieste došlo z dôvodu výstavby k prekládke trate. Pôvodne bola koľaj vpravo slepá, koľaj vľavo viedla smerom k zastávke Südtirolerplatz a v mieste chodníka bola koľaj opačným smerom. Tu je to aj krásne vidieť: http://www.wien.gv.at/ows/maps/showmap.ashx?image=28bc92a4-7b6a-44ed-a6bd-55c7e347d4ab ?
ufo
V prípade BA kraja mi jednoducho jeho veľkosť príde strašne malá, aby bol tarif IDS len po nejakú druhú alebo tretiu menej významnú dedinu od BA. Minimálne by mal byť jednotný tarif IDS aspoň po Skalicu, Trnavu, Dunajskú Stredu, čiže aspoň na začiatok bratislavský a trnavský kraj.
Spomínaš pravidelný grafikon, čiže nejaký takt, ktorý by nemal byť len nejaký, ale mal by to byť integrálny taktový grafikon. Od ZSSK, ktorá nedokáže urobiť obyčajný takt, chceš nejaký pravidelný GVD? Veď tam nemajú poňatie, čo je to ITG. Preto ak bude nejaký IDS a bude mať nejakého rozumného koordinátora, bude potrebovať, aby tieto spoje aj financovala. A tu pri veľkosti by hneď vznikol problém, že napr. BA kraj by chcel napr. 30 minútový takt ale TT kraj by na to peniaze nedal. Takže čo by bolo? Vlaky po Šenkvice?
Ale to už narážame na ďaľší problém, že kraje ani nemajú ako a z čoho financovať železničnú regiomálnu dopravu, bol návrh zákona, že by financovali jednovúckové vlaky, čo však bol absolútne sprostý naávrh, lebo viacvúckové vlaky by boli stále v kompetencii MDPT SR.
Navyše keď teraz zase ministerstvo začalo riešiť myšlienku financovania regionálnej dopravy krajmi, tak samotné kraje odmietli prevziať na seba túto kompetenciu. Tak ako tu chceme robiť IDS?
Chceme mať to, čo majú napr. Češi, ale že treba poupravovať zákony, tak ako majú oni, to nikoho ani nezaujíma.
U nás je IDS ešte veľmi vzdialená budúcnosť.