Ináč minule tu niekto dával grafy z merania priemernej rýchlosti nejakej električky... Napadlo ma, že by som si aj ja odmeral pár jázd nakoľko mám "inteligentný" mobil a aj externé GPS. Nevie niekto ako sa volala tá aplikácia. Ale chcem sa spýtať či bola na Symbian? Ak nie tak nepoznáte alternatívu?
Aha, jasne... cize teoreticky je mozne, ze by sa zaplatilo viac ako sa odjazdilo... to by potom davalo zmysel ich vypravovat aj mimo spiciek... Kontroluje niekto kolko tie vozy odjazdia ?
Ináč ak bude dobrá ta spolupráca zo Zoznamom a osvedčí sa tak už mám aj nápad na zlepšenie. Napr. čo kebyže by sa dalo nastaviť v katalógu vozidiel alebo na popise vozidla napr. električky, že zobraziť len: A tam bude K2S, K2, K2G atď... Aj aby to bola podľa typov.
Ok, ide mi o B941 / B961 z BB. Nebudeme sa slovickarit ci je ich vlastnikom mestsky podnik alebo BBDS. Na tom vobec nezalezi... Nejde o to, komu podnik plati ale kolko a ci naozaj zbytocne vyhadzuje peniaze... ?
Ináč všimol si niekto, že asi 5 rokov na Dlhé diely chodí veľmi málo revízorov a môžem povedať, že už jeden rok aj pol som ho tam nezažil... Zaujímavé ako ich obchádzajú. K tomu prečo sú aj na 133 NP vozy je jendoduchý argument. Lebo pán Z. chce aby mali DD nové vozy a tie sú logicky NP. Ak by kúpil DPB vysokopodlažné vozy (čo už neurobí) tak by tu premávali VP.
A este otazka na zamyslenie... Preco jazdia autobusy zapozicane z BBDS aj mimo spicku, cez vikend, ci v nocnej doprave ? Ved pokial viem podnik nielenze plati za prenajom, ale cenu, ktoru zaplati, sa bude odvijat i od prejdenych km ? Takze ide o to naliat do BBDS co najviac informacii ? V pripade, ze sa mylim ma prosim opravte.
Poviem to tak. Linka 32 v rozumnych intervaloch vypravovana NP vozidlami ma absolutny zmysel, pretoze prechadza popri Kramaroch (vyuzivane min. DNV, Lamacom, KV, DD, Dubravkou a aj inymi mestskymi castami) a je to jedina NP linka, co cez kramare chodi. Niesom za plnu NP prevadzku na tej linke, to je momentalne zbytocny luxus. ale min. 50% NP spojov je rozumne riesenie. Rovnako by mala byt riesena linka c. 99. To, ze su 25Tr NP a nejazdia tam 15Tr, to je zase len pochopitelne. 25Tr maju pomocny agregat a keby tam mali kazdy den trepat vacsie mnozstvo 15Tr, to by sa priprava na linku c. 33 rano riadne skomplikovala. Co mi vadi su NP vozidla na linke 133 - pretoze ich vyprava tam nie je opodstatnena. Ako spickova linka je to urcene prevazne pre dospelych a deti, aby sa dostali do prace a skoly a spat a tam je NP bus zbytocny. 133 kludne mohli robit Tam Busy. Vseobecne NP vozidla je potrebne nasadzovat hlavne tam, kde je zvyseny pohyb cestujucich so znizenou pohyblivostou. To znamena linky, ktore chodia do zdravotnych stredisk primarne, dalej tiez mozno spoje, ktore vedu okolo vacsich obchodov, kde si chodia dochodcovia nakupit. Osobne by som preferoval napr. riesenie, ked uz trebars linka 133 bude NP, aby v case ked nejazdi, vozidla prechadzali na "dochodcovsky vyhladavane spoje". Mozno by to spolu s "dochodcovskym specialom", ak ta elektricenka este existuje, mohlo byt lakadlom pre nich, aby cestovali v sedle. Ako sa totiz kedysi vyjadril Ing. K., problemom prepravy v Bratislave je aj narazova doprava, kedy su v spicke potrebne velke mnozstva vozidiel a v mimo nich zase poziadavky na prepravu dost prudko klesaju.
K tvojmu stazovaniu - ak by ti na linku 68, 93 ci 95 prisiel kratky Tedom, nadaval by si urcite tiez, lebo by bol rovnako narvany k prasknutiu ako ta Karosa. Za sucasnych okolnosti ma Petrzalka NP linku 88, 96 a ciastocne 87. Samozrejme som plne za to, aby sa spravili NP spoje na L99 z toho co uz podnik ma, navrhujem osobne min. vozy IK412 hodit do Petrzalky, a trebars z tej 133 tam hodit prejazdy v sedle, alebo rovno vozy z L133 nech su vypravovane na L99. Ale NP klbaky zatial nie su a ani v blizkej dobe nebudu, takze linky 68, 93 ci 95 by som nechal tak. Mozno preferovane na ne vypravoval len IK 435, ktore predsalen maju podlahu nizsie ako Karosa B741 ci Tam Bus.
Inak, brani nieco preradeniu Ikarusov 412 do petrzalky ? Su NP, na naftu, 1030 jazdi z Mokrohajskej do Petrzalky... + by sa z toho dalo vypravit aspon 1 garantovane NP poradie na L99. 1 kolona ma uz dost NP vozidiel a vacsinu 415 uz i tak dala 4. prevadzke... teraz po dodani Tedomov v podstate nic nebrani tomu, aby zvysok solo IK 415 preradili do Petrzalky, spolu so 412kami - prvej by este stale ostali solo plynaky... takze si nemyslim, ze by hrozilo, ze nebudu mat dost solo vozov.
Čo si čakal? ? Ja som skôr čakal, že sa jej opýta či nemá vydať ale toto som nečakal ? ? ? veru dobré ? Ale určite keby si sa opýtal, dačo tak ti ochotne odpovie ?
Keby existovali ešte aj busy-pruhy a niekto by ich rešpektoval inak ako parkovisko... Keby mal autobus voľnú cestu a električka rovnako tak autobus je všade skôr. Jednak autobusy nemajú nikde tak husto zastávky ako električky s výnimkou niektorých miest v Petržalke (V.Petržalka - Bzovícka - Ľubovnianska). Na takúto električku so zastávkami každých 200-300metrov, so starými šunkami a oživenými zombíkmi v podobe Kačiek, ktoré aj dvaja nemenovaní experti na dopravu oplakali, že niesú nízkopodlažné a najmä tými sprostými intervalmi a kopou liniek môžem celú električku z vysoka vieš čo... ?
Trtko! Petržalka je odkázaná na autobusy a nie ako Diely, že majú 3-6 zastávok od baráku 6 električkových liniek s prestupom z 32,33 a 133! To má Petržalka kde??? Nikde! Viem čo mi zadreš :"Na Šafku si prestúp z 95!" Tak ti poviem ty moja "95" že zatiaľ čo vy máte na tej vašej rozmaznanej radiále so zastávkami každých 200m preklady na 5min mezi 1-5-12 a tiež máte preklad mezi 4-9-17 cez školské prázdniny, kedy je to na Šafku absolútny bordel a poviem ti, že ja pri ceste na STU beriem 4-11-13-14. Ale keď električky idú v týchto minútach 17-22-15-14 a pri neexistujúcej preferencii, meškaniach atď, tak je to úplne na prd, naposledy čo som šiel cez jarné prázdniny tak za celých 12minút neprišlo nič okrem linky 12. A hentam na DD sa mrhá autobusmi, ktoré premávajú súbežne s električkou. Keď môže byť 133 tak prosím predĺžiť od Šafka cez Nám. SNP k Hlavnej stanici. Ale to asi nepôjde lebo :
1) V Petržalke nebýva žiadny ignorant z DPB
2) Namiesto kĺbových autobusov sa pokupovalo vyše 50 midibusov, 22 Solarisov, 6 minibusov a 6 trolejbusov s pomocným pohonom, ktoré aj tak nezachránili interval na linkách 203,207 a ani nepomohli udržať kĺbové trolejbusy na linke 212...
Ešte nejaké blbé argumenty? Pozri sa na zvyšok mesta v čom sa vozí a aké lístky cvaká a čo Dlhé diely (133 si podľa CP za 15min pod Novým mostom!)
Dávam do pozornosti veľmi zaujímavé stránky http://varjupaik.jjts.ee/ . Sú pravdepodobne nejakého dobrovoľného združenia a v zbierke majú zaujímavé historické kúsky nielen autobusov. Bohužiaľ som si všimol, že exponáty viac zbierajú ako opravujú.
Mňa by neobťažovalo, keby si našli normálnu prácu a slušným ľuďom by dali pokoj. A ak toho nie sú schopní, nech sa vrátia tam odkiaľ prišli.
Re #125546 irizar: Keď už si začal s tým žobraním vo vlakoch - myslím, že všetci poznáte tých žobrajúcich (akože) hluchonemých. Osoba príde do kupé, hodí Ti tam nejakú kľúčenku s priloženým papierikom, že je hluchonemá a ak jej prispeješ 50/100 Sk, môžeš si tú kľúčenku nechať. Minule prišla do kupé, v ktorom som bol len ja a kamrát, celkom pohľadná mladá baba a použila presne túto metódu. Po chvíli sa vrátila pre kľúčenku späť a nás teda napadlo trošku si ju "preklepnúť". Ako sa pre kľúčenku zohýňala, kamarát ju plesol po zadku. Aké bolo naše prekvapenie, keď naňho zahučala "hej, čo robíš Ty debil?" Po našej reakcii, že ako to, že rozpráva, keď je hluchonemá, len očervenela, zamrmlala pár vulgarizmov a urýchlene odišla preč...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Majo
Re #125546 irizar: Keď už si začal s tým žobraním vo vlakoch - myslím, že všetci poznáte tých žobrajúcich (akože) hluchonemých. Osoba príde do kupé, hodí Ti tam nejakú kľúčenku s priloženým papierikom, že je hluchonemá a ak jej prispeješ 50/100 Sk, môžeš si tú kľúčenku nechať. Minule prišla do kupé, v ktorom som bol len ja a kamrát, celkom pohľadná mladá baba a použila presne túto metódu. Po chvíli sa vrátila pre kľúčenku späť a nás teda napadlo trošku si ju "preklepnúť". Ako sa pre kľúčenku zohýňala, kamarát ju plesol po zadku. Aké bolo naše prekvapenie, keď naňho zahučala "hej, čo robíš Ty debil?" Po našej reakcii, že ako to, že rozpráva, keď je hluchonemá, len očervenela, zamrmlala pár vulgarizmov a urýchlene odišla preč...