Však viem že DPB nerozhoduje -preto neviním len DPB ale aj vedenie mesta.
JJ T3P som myslel, samozrejme som sa kopol.
T3SU - a T3SUCS ozaj neviem či je tam rozdiel, som mysle či nie vo výzbroji -silnejší / slabší motor alebo pod. Že TR37mi je jasné je v oboch. POdobne K2 a K2YU. Akurát že sa označenie odvodzovalo podla krajín pre ktoré mali byť dodané.
Inak, len tak pre spestrenie, dnes som bol v olomouci a v brne, a v prevadzke bolo len minimum vysokopodlaznych vozov, vsade, kde mohli jazdlili aspon ciastocne ak nie plne nizke vozy. Olomouc-Wario LF, Trio, Astra, a ak nahodou, tak T3R.P a v Brne som videl len Dve K2, jednu KT8D5, a 3 supravy T3 spolu s jednou K2R. vsetko ostatne 13T, KT8D5N/RN1, Anitra, WarioLf, Wario LF2, VV60LF.... a v BA??? 90percent T3, a par liniek "novymi" K2S...
Nehádam sa, ale nikto nezaručí, že tender na trojčlánkové vozidla vyhrá práve Pragoimex, takže je tu šanca, že 9 ks Vario LF2 by bolo atyp. Ale teraz je to už aj tak jedno, máme K2S a už s tým aj tak nikto nič neurobí.
neplánuje sa v blízkej dobe (bez ohľadu na spustenie BID) rozšírenie aj mimo mesto?
myslím tým, či sa neplánujú do vyhľadávaní a CP pridať aj prímestské spoje - vytvoril by sa tak web v podstate predstavujúci BID v zárodku... v CP by napríklad prímestské spoje mohli byť označované tým hrozným číslom a v zátvorke by bolo nové BID číslo
Olomouc je podľa slovenského pravopisu mužského rodu. Vysoké Tatry by som zrovna za električkovú prevádzku nepovažoval. Inak ten Tvoj zoznam je dosť nepresný, len námatkovo - v Košiciach je KT8D5R.N2 7, nie 6, v Brne nejazdia 14T, ale 13T a Plzeň žiadnu Vektru nemá - to vozidlo patrí Škode a pokiaľ viem sa v pravidelnej premávke s cestujúcimi nevyužíva.
Nie si Ty náhodou železničiar? Lebo z Tvojich názorov mi to vyplýva... K2S neprináša zlepšenie len v podobe úspory energie, ale aj v podobe zvýšenia komfortu pre cestujúcich a vodiča a rovnako tak je atraktívnejšia vďaka modernejšiemu designu. Čo sa úspory energie týka - to, čo píšeš, je totálna modrogumná kravina. Kto Ti povedal, že cez víkend električky s úspornou výzbrojou postávajú? Môžem Ťa ubezpečiť, že väčšina z nich jazdí. A o akých zbytočných súpravách to rozprávaš? Za el. energiu sa predsa platí paušál, ktorý sa odvíja od maxima (teda od rannej špičky prac. dní) a je teda úplne jedno, či večer alebo v iných slabších časoch jazdia súpravy alebo sóla - za energiu sa zaplatí aj tak rovnako. Ak by sa električky modernizovali pomalším tempom ako súčasným, pomaly by nám tu zhnili. A tvrdenie, že "rozdiel medzi K2 a K2S je "žiadny"", je totálny nezmysel - ten rozdiel je totiž veľký.
v Praze se? pokud vím, modernizovala jen jedna tramvaj pro Vídeň a hlavně ve Vídni jezdí skoro 200 tramvají ULF!!! Nemám nic proti modernizacím, pokud je základní páteř MHD obsloužená bezbariérovými vozy.
Ja si tiež myslím. Aj som sa už o tom zmienil.
Obávam sa však , že taká Wroclaw nemá tak tupé vedenie - že za 5,50 predajú všetko finančným skupinám a z toho si ešte naberú do vačku a potom, že peniaze nie sú. To je proste Poľsko a tu je Slovensko - stará - dobrá Federácia ale nechcem tu politikárčiť. Rozbitie ČSFR podľa mňa nebolo k ničomu dobré.
A já jsem toho názoru, že má být vozidlo buď částečně nízkopodlažní (10% prostoru) a nebo kompletně nízkopodlažní. 50% je zbytečných - jen to zbytečně komplikuje interiér, prodražuje samotné vozidlo a stejně nutí lézt lidi do schodů. 10% je optimálních pro ty kočárky a vozíčkáře. Zbytek je sice vysoko, ale v jedné rovině, což zvyšuje kapacitu a přehlednost vozu. Mně se Vario LF3 například líbí z pohledu cestujícího méně, než ostravské nízkopodlažní jednosmérné kátéčka.
Stejně si myslím, že vzhledem k finančním možnostem budou tramvaje Vario LF pro Bratislavu optimální. Proto si myslím, že by 9 Varií LF2 v Bratislavě klidně mohlo být. Později k nim mohly přijít unifikované LF3 a časem mít základ vozového parku na Variích.
Ako som už spomínal, DPB nerozhoduje o tom, koľko financií dostane od mesta, a preto sa musí uspokojiť s tým čo má. Neviem, ako Ti to už mám vysvetliť, aby si ma pochopil, ale v Brne ani v Sarajave nerobili K3R (Satru III) z už modernizovaných K2R (Satra II), ale buď zo sarých K2, alebo ako novostavby. Takže zo súčasných K2S by si už len tak ľahko K3S nespravil. To, že tu máme príliš veľa typov autobusov ešte neznamená, že ku ich obrazu máme prispôsobiť aj električky. Mimochodom, Ty máš pocit, že by sme mali v BA T3R? Nemyslel si náhodou T3P? A tiež mi nie je jasné, prečo rozlišuješ T3SU od T3SUCS a K2 od K2YU, keď je to viac-menej to isté.
No radšej dve varia ako 4 K2S. Aké zlepšenie prinesie K2S? Úsporu energie, ale pri prístupe DPB toto nemá význam (cez víkendy električky s úspornou výzbrojou postávajú a jazdí množstvo obyčajných T3, prípadne zbytočné súpravy 2xT3). Takže radšej mohli už byť nejaké NP a popritom by sa pomalšie modernizovali K2. Lebo rozdiel medzi K2 a K2S je "žiadny".
"....modernizovat v roce 2008 tramvaje na vysokopodlažní v hlavním městě země v EU, je přeci jen hodně zvláštní.."
Pokiaľ viem, tak tie minulý rok modernizované viedenské električky(tie, kt. sa modernizovali v Prahe) boli vysokopodlažné.
Re #125229 MiroBA:".., T3R,..."
Asi si myslel T3G
"Alebo už aj len taký Olomouc"
Taká Olomouc. Olomouc je ženského rodu ?
"V nízkopodlažnosti električiek nás už KE bohužial predbehli lebo majú aspoň tých pár KT8D5RN2."
Jen bych doplnil, že z bývalého ex CS je Bratislava jediným městem s tramvajovým provozem, které nemá NP tramvaje. Pokud tedy nepočítáme provoz Trenčianská Teplá-Trenčianské Teplice ?
Vysoké Tatry: 15x 425 = 15
Most: 2x Škoda Astra = 2
Liberec: 12x T3R.PLF = 12
Olomouc: 4x Škoda Astra, 3x Inekon Trio, 6x Vario LF1 = 13
Plzeň: 1x Škoda Vektra, 11x Škoda Astra, 4x K3, 3x KT8D5.RN2P, 9x T3R.PLF = 28
Košice: 6x KT8D5.RN2 = 6
Ostrava: 14x Škoda Astra, 9x Inekon Trio, 15x KT8D5.RN1, 2x Vario VV60LF, 26x vario LF1, 1x vario LF2, 3x Vario LF3 = 70
Brno: 17x Škoda Astra, 6x Škoda 14T, 7x KT8D5N, 17x KT8D5.RN2, 4x K3, 4x Vario VV60LF, 7x Vario LF1, 4x vario LF2 = 66
Praha: 12x T3R.PLF, 24x KT8D5.RN2P, 60x Škoda 14T = 96
Ale K3 nemožno vzhľadom na podiel nízkej podlahy (cca 10%) považovať za klasické nízkopodlažné vozidlo. Uľahčí sa tým preprava cestujúcich na invalidnom vozíku, ale to je asi tak všetko - iné výhody nízkopodlažného vozidla sa strácajú (urýchlenie nástupu atď.). Z tohto dôvodu som aj ja zástancom nákupu električky s aspoň 50%-ným podielom nízkej podlahy. K3 by bola len ďalší atyp navyše, aj tak by sa ich spravilo len pár kusov, lebo skôr či neskôr by sa aj tak prešlo na nízkopodlažné električky s väčším podielom nízkej podlahy.
Ak by magistrát uvoľnil viac financií na nákup/modernizácie električiek, mohli sme tu mať aj nízkopodlažné, s tým súhlasím. Ale keď vychádzam z reálnych možností DPB, ak by sa minulý rok neurobili K2S, ale Variá LF2, boli by zo 4 modernizácií možno tak dve. DPB môže skákať s modernizáciou električiek len do takej výšky, do akej mu to mesto umožní. Nehovoriac o tom, že by to bola naozaj "úžasná" unifikácia, keby sme mali v jednej vozovni T3M, T3G, T3S, K2G, K2S, T6A5, Vario LF2 a ešte nejaký typ 3-článkovej NP električky. Takto bude aspoň o jeden typ (Vario LF2) menej, čo je podľa mňa dobré, navyše tých Vario LF2 by aj tak viac ako 9 byť nemohlo (jedine, že by boli kúpené ako úplne nové, ale to by zas nebolo potrebné do premávky).
doktor54321
Pokiaľ viem, tak tie minulý rok modernizované viedenské električky(tie, kt. sa modernizovali v Prahe) boli vysokopodlažné.
Re #125229 MiroBA:".., T3R,..."
Asi si myslel T3G