Hehehe, jaká "náhoda" ?
"Vnútorná strana informačného panelu BIP obsahuje LCD panel, ktorý je zložený z troch LCD TFT displejov.
Informácie zobrazené na displeji č.1:
- číslo linky a konečná zastávka – veľké písmo
- počiatočná zastávka – menšie písmo
Informácie zobrazené na displeji č.2:
- aktuálna a nasledujúce zastávky
- možnosť zobrazenia liniek na aktuálnom prestupnom uzle resp. zastávke, kde je možný prestup
Informácie zobrazené na displeji č.3:
- dopravná mapa mesta (príp. jej výsek), na ktorej je zvýraznená aktuálna linka a aktuálna poloha vozidla"
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/15t-042.jpg
emtrest forever...
"Vnútorná strana informačného panelu BIP obsahuje LCD panel, ktorý je zložený z troch LCD TFT displejov.
Informácie zobrazené na displeji č.1:
- číslo linky a konečná zastávka – veľké písmo
- počiatočná zastávka – menšie písmo
Informácie zobrazené na displeji č.2:
- aktuálna a nasledujúce zastávky
- možnosť zobrazenia liniek na aktuálnom prestupnom uzle resp. zastávke, kde je možný prestup
Informácie zobrazené na displeji č.3:
- dopravná mapa mesta (príp. jej výsek), na ktorej je zvýraznená aktuálna linka a aktuálna poloha vozidla"
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/15t-042.jpg
emtrest forever...
Martin Fundárek
Súčasne s prehratím názvu zastávky sa prehral aj kód zastávky do pamäti palubného počítača a počítač cyklicky obvolával všetky vozidlá a sťahoval nahraté informácie (v špičke bola dĺžka cyklu do 6 minút), takže dispečer mal prehľad o situácii na každej linke max. spred 5 minút.
Nedostatočná spoľahlivosť bola len formálnym dôvodom. Systém bol zlikvidovaný po prevrate ako dôsledok protestného štrajku vodičov, ktorým sa za účinnej pomoci vtedajšieho primátora podarilo položiť vedenie DPB. Vtedy odborárski predáci tvrdili, že užívateľské štatistiky (UŠA) sú zbytočné (najmä sledovanie presnosti jazdy, všakáno), dispečerské riadenie (DR) sa predsa robilo aj predtým bez počítačov a zastávky budú vodiči hlásiť sami (chachá) - a bohužiaľ im asi niekto aj uveril.