Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: oppress #123962:
Keď začala premávať L104 do Petržalky, spravili z nej špičkovú linku s intervalom 10 minút. L27 sa vtedy skrátila po Kollárovo námestie a jazdila v intervaloch 10/12//15. L104 jazdievala ráno v smere do Petržalky a popoludní do mesta okolo EUBA a v opačnom smere cez Bulíkovu. L67 potom nahradila L104. Pri prečíslovaní spravili v prvej vlne z 27 a 104 zlúčenú linku 83.


Re #123965 810zssk: Čo ja mám informácie, tak o spustení budeš (možno) dosť prekvapený.
Reply on: oppress #123973:
Tusim hej. Ale rozhodne si ta nebudem pridavat ak mienis zasa nervacit a vypisovat mi aky su vsetci nespravodlivy 😛 Doporucujem mail.
Reply on: oppress #123962:
Re #123962 oppress: Linka 27 má zaujímavú históriu. ešte v 70. rokoch, keď neexistoval ani jeden panelák, premávala po moste ČA do Starého hája, niekde ako je teraz križovatka na Nám. hraničiarov. Ulice Pri Starom háji a Starohájska boli v minulosti jedna ulica, ktorá však bola zrušená výstavbou Hájov. Po výstavbe mosta SNP sa zmenila aj jej trasa cez tento most. Zo Starého hája pokračovala za Chorvátskym ramenom východnou časťou starej Petržalky, ďalej cez most SNP po nábreží na Šafko. V tom období akurát robili Staromestskú a podjazd pod Mier. námestím. Na Šafku bol zabezpečený prestup na linku 1 v smere na stanicu, keď ešte nebola zrušená trať na Štefánikovej. Po dostavaní Staromestskej a zrušení trate na Štefánikovej električky nahradila linka 45 od ešte neexistujúceho Technopolu cez nám. Hraničiarov, Šafko, na Hlavnú stanicu. http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=29764&idg=59&gi=0&gn=20&gs=e&gsd= Vtedy sa linka 27 točila na Kapucínskej a bola predĺžená do nového Ovsišťa. Začiatkom 80. rokov ju predĺžili na Hlavnú stanicu a linku 45 skrátili po Nám. SNP, neskôr po Šafko. Po asanácii Petržalky bola linka presmerovaná po Rusovskej ceste, neskôr po nadjazde Dvory. Posilová 27-S išla po Hodžovo nám. Trasa Ovsište - Hlavná stanica bola potom skrátená po Kollárovo námestie, ako si spomínal, neskôr popredĺžení linky 104 do Ovsišťa bola linka 27 zrušená.
A tá elina pôjde z mesta kadiaľ do Petržalky. Ona príde zo Starého mosta, pôjde cez Šafko, Štúrovú, Jesenského, Mostovú, Nám. Ľ.Štúra a cez Vajanského? A na Vajanského odbočí doprava na most? A tí čo pôjdu po zrušení linky 95 zo Šafka do Petržky sa budú trepať okruhom aby sa dostali na most? Šak L95 by už bola dávno v srdci Petržalky. Alebo sa elina bude na Šafku točiť?
Reply on: oppress #123962:
27 ešte pred tým chodila na stanicu
Reply on: oppress #123972:
Tak kôli BID? No to som si vydýchol. Takže trolejbusy ešte dlho budú označené v číselnom rade 2xx. Hm? ?
Reply on: 810zssk #123967:
máš moje ICQ?
Reply on: merice #123971:
To kvôli BID, lebo autobusové linky smerujúce na Záhorie budú očíslované v rade 2xx.
Reply on: oppress #123963:
Inak, prečo nemôžu ostať T-busy očíslované ako teraz. Však nech sú rôzne dopravné prostriedky aj číslene odlíšené. Eliny zvlášť, busy zvlášť a t-busy zvlášť. Nevidím natom nič zlé. Je to prehľadnejšie.
Reply on: kecho #123964:
Koľko má byť tých vozidiel presne ale? Ak 10, tak určite interval na Petržalskej radiále bude najkratší 4minúty a aj to by sa električky museli točiť cez Jesenského a Ľ. Štúra. Ak by mali električky z Petržalky pokračovať po trase 13 tak určite by interval nebol kratší ako 6minút.
Reply on: luky133 #123961:
diky. Je to dobrá varianta ako nesaťažiť mesto kamiónmi. Diky za link. Velmo zaujimave a futuristicke.
Reply on: 810zssk #123965:
Ty nevďačník ? nevieš si ceniť 8 ročnej práce Gyurkovského and Co.? Nestačí ti tá BID na papieri, vieš ako sa to pekne číta, s tým si musíme vystačiť. Musíme teda nastupovať do autobusov SL s tým, že si budeme predstavovať, že každá linka má svoje číslo ako je v tom krásnom dokumente. ?
Reply on: kecho #123964:
Pokial viem v DNV nemaju ziadneho slavika, vrabca ani ineho podobneho vtaka, tak snad ano.
Reply on: 810zssk #123965:
Tak tento odj... sa mi ľúbil *ROFL* mi to pripomenulo jednu scénu z Big Lebowski ?
Reply on: oppress #123963:
Ale nebud naivny. Neverim ze bude nejaka BID..
http://www.transport.sk/spravy/zeleznicna-a-kombinovana-preprava/1101-sutaz-na-obstaranie-elektriciek-pre-bratislavu-je-spracovana.html

trošku OT, ale "Električky sú určené nielen pre trať v Mestskej časti (MČ) Petržalka, ale napríklad pre dlhú radiálu do MČ Devínska Nová Ves" nebude nakoniec aj trať do DNV aj skôr ako do Pe? ?
Reply on: klasIK #123960:
Keď už sa aj my hráme s číslami, tak kedy sa konečne DP odváži trolejbusové linky prečíslovať do systému číslovania autobusových liniek? Ak čaká na BID, tak je dosť možné, že sa toho prečíslovania nedožijú ani naše vnúčatá ?
Reply on: klasIK #123960:
Na 23 si pamätám, neskôr to bola 82. Aj na 38 matne, teraz to je linka 50. 53 chodila ako píšeš, síce si ju tiež nepamätám a len na starej mape z roku 1992 ju môžem rozlúštiť. 27 chodila na trase Ovsište - Mamateyova - Nám. hraničiarov - Nový most - Kollárovo nám. Potom neviem ako sa to v Ovsišti menilo, ale 104 jazdila v špičke v dosť silnomintervale a potom sa z nej stala 83, oslabila a dopĺňala ju 67 v trase 84 keď ešte cez EUBA premávala. Uf jeden čas v tom číslovaní bol ozaj zmätok, časť spojo začala premávať pod číslovaním z oblastného označovania a zvyšok premával pod Starými číslami. Jedno ráno ako som došiel na zast. Romanova ma dosť šokli čísla 78,86 a 95. To číslovanie nikdy nemalo vplyv na kvalitu MHD, ja osobne som to videl len ako zásteru hodenú na ozajstné problémy MHD, ktoré neskôr začali len narastať, aby ľudia nadobudli falošný dojem, že sa niečo zmenilo pre ich dobro. V skutočnosti viac ako detská hra na číselká by im vtedy pomohli nízkopodlažné autobusy, najmä kĺbové...
Reply on: merice #123957:
Tie električky premávajú do závodu VW tušímže v Nemecku a je to veľmi dobrý nápad ako zakomponovať MHD do dodávky vozidiel. Ale tento variant bol preto zvolený lebo výroba je v meste a kebybže tam jazdia kamióny nepôsobí to dobrým dojmom. A pokiaľ si pamätám dobre, tak v tom závode vyrábaju len jediný typ vozidla a to Phaeton. Otec bol aj tam vrámci svojej služobnej práci a hovoril, že tam ich vyrobia zopár kusov za deň a linky tam vyzerajú ako normálna predajňa a nie závod... A tu máš viac obrázkov aj so závodom: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1837641
Reply on: oppress #123947:
Re #123947 oppress: 57 bola taká nejaká prehistorická 88 ? . Jazdili tam krátke Karosy po trase Matador - Rusovská cesta - Nám. hraničiarov - Synekova - Starý most - Karadžičova a točila sa niekde v tom trojuholníku okolo tržnice, ak si dobre pamätám. Karosová bola aj linka 53, ktorá šla z Holíčskej ako linka 94, istý čas cez starú Petržalku, Viedenskú a Starý most, neskôr po preložení trás 23, resp. 38 a 53 (tam sa to všelijako kombinovalo) išla cez nadjazd, Nový most a nábrežie, pričom spočiatku pokračovala ako linka 37 a končila na Hlavnej stanici, neskôr bola skrátená po Nivy. Čo si tak matne spomínam, tak počas výstavby nadjazdu Dvory chodila nejaká linka (žeby 27?) jedným smerom cez starú Petržalku a druhým cez hotovú polovicu nadjazdu, ale to by mi musel nejaký pamätník potvrdiť. ? Ešte si celkom dobre pamätám na staré hlásenie zastávok, ktoré inštalovali do Ikarusov 280. ? Boli tam ešte tie staré komunistické názvy ulíc, napr. linka 47 - "Kalininova, nasledujúca zastávka Ulbrichtova". Toto však nebolo dlho, pravdepodobne do premenovávania ulíc. Teraz mi to príde už vtipné, ale snažili sa, veru. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.