Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #123927:
Na 93 a 94 sa (okrem jednej úpravy krátko po septembri 2005) nič nemenilo.

Re #123931 irizar: Obzvlášť, keď spiatočný lístok Petržalka - Kittsee je lacnejší ako 2 lístky do Wolfsthalu.

Re #123941 klasIK: Nie po Bajkalskej, ale cez Plynárenskú. ?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=f230212d372f2833ef3930212dea
Neskôr ju presmerovali po Bajkalskej a cez Trnavskú, Sabinovskú a Drieňovú sa vracala späť. Krátko na to bola zrušená.

Re #123943 Skywalker999: Väčšina nenadáva, že na DD sa posilnila (dlhé roky nepostačujúca) doprava, ale na to, že:
- posilňujú sa len DD a v iných častiach mesta sa skôr uberie,
- na DD premávajú len nové vozidlá, zatiaľ čo TAM BUSy sa "vyradili" do iných častí mesta.

A dovolím si ešte vypichnúť pár vecí, ktoré vidím trocha inak:
"NEHOVORIAC O TOM, ZE NIKDE INDE V ZIADNEJ MESTSKEJ CASTI SA V ZIVOTE NIKDY NETLACILO PO TOLKE ROKY V MALICKOM AUTOBUSE TOLKO CESTUJUCICH NARAZ."
V rokoch 1994 - 2000 bol problém dostať sa na petržalských Dvoroch vôbec do autobusu. Keď som chcel prísť ráno do školy načas, neostávalo mi nič iné, len ísť o 20 minút skôr z domu a odviesť sa najskôr na koniec Petržalky na konečnú. A uznaj, že z Petržalky do centra sa dostať pešo horšie ako z DD k električke.

"a myslim si, ze vsetci obyvatelia DD tento spoj (linka 133) vitaju"
Vítať ho možno vítajú, ale poväčšine až na Molecovej. Už som spoj L133 videl pod Novým mostom viac krát (ráno aj popoludní), ale vždy v ňom bolo tak 20-30 cestujúcich. Asi som nemal na tie využívané spoje šťastie.

Re #123946 810zssk: Tak tak, s týmto súhlasím.

Re #123948 intony: Dnes sú ukážkou toho, ako sa to robiť nemá.
http://drahovsky.blog.sme.sk/c/184041/Bratislavu-tiez-caka-aspon-20-mrtvych-pri-zrazke-vlaku-a-autobusu.html

velmi dobre... a uz 1000 krat opakovane...
ako moze tolerovat DPB to co sa deje na L67 a L61???
ako to mozu vodici tolerovat??? takto riskovat...
Reply on: intony #123948:
Dlhé diely sú živý príklad keď sa stavá hlava-nehlava.... ak sa nespamätáme, tak sa to rozšíri na celú BA
Reply on: Petto #123808:
CapaCity jednoznačne na linku 61 - Hlavná stanica, Letisko, aj IKEA sýta ☺
Reply on: runway #123945:
bolo by celkovo vhodné spoje 83,84,93 a 94 nejak rovnomerne rozhodiť na dva smery od zastávky Dvory a to Panónska cesta - Lúky a Rusovská cesta - Ovsište / Háje. 93 je v pohode, tá začína na konci Petržalky takže robí službu aj na Budatínskej (škola + TESCO + Carrefour a Terno), Smolenická (školy), na Panónskej je stanica, tiež nejaké úrady a VŠ.
Reply on: 810zssk #123946:
Dlhé diely mali byť ukážkové sídlisko. Toto, čo je dnes realitou je len výsledkom živelnej výstavby.
Reply on: klasIK #123941:
No ten Technopol si nepamätám ako vyzeral, ale ďakujem za info. Ja som chodieval len linkami
- pravidelne : 21,37 (pri ceste zo škôlky v Dúbravke),47,47-S,56 a 101 (pri ceste do škôlky)
- občas : 43,104,112,113 a 118
- trebars nikdy som nevyužíval linky 119 a 120 lebo nezastavovali na Osuského, potom ani 68 som nevyužíval až kým sme sa nepresťahovali pre väčší byt bližšie k zastávke Hrobákova, a od 2005/9 stojí 68 všade takže to mám zajedno.
- spomínam si tu na linky 53,57 a 58 ale neviem vôbec kadiaľ jazdili...58 si mi povedal
Reply on: Skywalker999 #123943:

"Toto nadherne sidlisko" - No toto ma celkom pobavilo 🙂

Uz som to tu pisal niekolko krat. Nikto nema nic proti DD a tomu KEBY sa to tam riesilo. Problem je ze toto je vylucne predvolebna kampan za nase peniaze.

Za riesenie by som povazoval 25Tr na L33 s dostatocnym intervalom, L32 zhruba s dnesnym intervalom s Tambusmi (tie sa do kopca osvedcili asi najviac) s garantovane NP spojmi, ktore by boli vykonavane Tedomami (alebo Solarismy). A tiez L133 v case spicky pod Novy most, alebo na ASMN obsluhovanu vozmi ktore by to tam zvladali (zas Tambusy?)... To by bolo fajn. Ale nie preboha ze tak nahadzeme vsetko NP.
83 chodi moc preplnena, najma smerom z mesta. kym pride na zastavku jedna preplnena 83-jka, zatial prejdu aspon 3 takmer poloprazdne 93-jky. Bolo by vhodne mierne predlzit interval 93 a pridat zopar spojov na linku 83. ?
Reply on: Skywalker999 #123943:
len v kratkosti okrem toho ze Petrzalka nema kopce tak preprava v ranej spicke do mesta je horsia a to su tam nasadzovane klby a niekedy miesto nich spominane stare karosi tak neviem co sa stazujes to len tak v skratke ❗
Zdravím vas moji mili 🙂

Precital som si prispevky za posledne dva tyzdne. Objavuju sa tu vacsinou ti isti diskutujuci.

Chcel by som ako obyvatelov Dlhych Dielov trosku nacrtnut realnu situaciu dopravy na tomto sidlisku :

Totiz, prevlada tu vacsinovy nazor ludi tu diskutujucich, ktori pravdepodobne nebyvaju na Dlhych Dieloch, ze sidlisko Dlhe Diely su preferovane v zlepsovani dopravy a v dodaji novych autobusov a spojov. Vyslovene nadavate na to, ze ostatne mestske casti su zanedbane na ukor Dlhych Dieloch a vasim hlavnym dovodom tohto tvrdenia je nazor, ze toto vsetko sa deje len na zaklade toho, ze Zahradnik byva na Dlhych Dieloch a chce, aby ho obyvatelia tejto mestskej casti zvolili do miestneho zastupitelstva alebo za starostu tejto mestskej casti.

V niektorych veciach s vami suhlasim, s inymi s vami nesuhlasim.

Dobre vieme, aka situacia tu na Dlhych Dieloch bola do roku 2006, opakujem do roku 2006, to su len tri roky dozadu, aj to necele, pretoze je len februar 2009. Premavali tu sroty ako stara Karosa, ktore uz mali davno dosluzit, a ano, viem, ze aj inde v meste tieto karosy premavali, ale neobyvatelia Dlhych Dielov asi nezazili, ked z Molecovej ulice na Matejkovu ulicu trvalo tymto spojom dostat sa namiesto dnesnych pat minut vtedajsih vyse 10 a viac minut, tieto autobusy doslova isli slimacou rychlostou, pretoze boli neuveritelne natrepane ludmi, doslova preplnene, nosnost pretazena, no a potom nam tu premavali TAM BUSY, ,ktore nam sem nahodili v roku 93, avsak trinast rokov je na autobus bez nejakej znacnej revizie takisto dost pri takom vytazeni ci uz po stranke motora alebo po stranke ojazdenosti. NEHOVORIAC O TOM, ZE NIKDE INDE V ZIADNEJ MESTSKEJ CASTI SA V ZIVOTE NIKDY NETLACILO PO TOLKE ROKY V MALICKOM AUTOBUSE TOLKO CESTUJUCICH NARAZ. To neprekona nikdy ziadna ina mestska cast, pámatajuc si na take zazitky, ked mi ludia skoro zlomili krize, a ludia tam trpeli pri tej preprave.

Znamena to teda to, ze obyvatelia Dlhych Dielov doslova trinast rokov TRPELI. Toto nadherne sidlisko, do ktoreho prichadzalo byvat coraz viac mladych ludi a mladych rodin, sidlisko, ktore prekvitalo a vyvijalo sa, bolo sidliskom trpiacim pre hroznu dopravnu situaciu, nehovoriac o tom, ze napor aut v rannej spicke doslova nutil stat autobusy v kolonach este pred otvorenim Sitiny.

Tak sa vas teda ludia pytam, ze preco tak strasne pindate a zavidite obyvatelom Dlhych Dielov tie Citelisy, ktore dostali v roku 2006 ? Bolo to pre nas doslova vykupenim, nehovoriac o tom, ze tieto "trolejbusy" su hocikedy totalne naplnene aj napriek ich velkokapacitnosti v sucasnosti. Aj tak by som rad este uvital kratsi interval na linke cislo 33 v istych hodinach.

Co sa tyka linky cislo 32, suhlasim s vami, ze nemuseli dat tolky pocet Tedomov len nam, takisto som toho nazoru, ze ostatne mestske casti mohli dostat tieto nove autobusy.Avsak myslim si, ze ten pocet, ktory sme dostali uzko suvisel s tym, ze sa nedavno posilnil interval linky cislo 32 v spicke a aj mimo spicky, pretoze mili diskutujuci, pred zavedenim tohto posilnenia tato linka premavala iba dvakrat za hodinu, co bolo naozaj nedostacujuce.

Co sa tyka linky cislo 133, chapem vase rozhorcenie, ze sme dostali novu linku, a ze sme znovu dostali nove autobusy, avsak osobne ako obyvatel tohto sidliska vitam tuto moznost, a nepredpokladam, ze kebyze vase sidlisko dostane novy spoj, ze by vam to vadilo, sami urcite ako skuseni diskuteri v tejto oblasti viete, ako dlho sa uz vravelo o tom, ze Dlhe Diely nemaju ziadne priame spojenie do inych mestskych casti alebo do centra mesta, a myslim si, ze vsetci obyvatelia DD tento spoj vitaju, najma po jeho nedavnom zruseni, ta predosla 133-jka bola dost o nicom a bola aj znacne vytazena aj napriek tomu, ze na nu bol nahodeny Citelis. Avsak ten jeden citelis chybal pri klasickej potrebe 33-jky pri rannej spicke, okrem toho, ta 133jka isla iba trikrat za hodinu medzi siedmou a osmou a trikrat za hodinou medzi osmou a deviatou, takze dost o nicom. Ano, viem, ze poviete, ze nam tam predsa jazdi sest elektriciek, ale to neustale prestupovanie a dobiehanie na ne, neohladuplni vodici, ktori vam zatvoria pred nosom, aj ked vedia, ze Molecova je dolezity prestupny uzol pre obyvatelov Dlhych Dieloch, nehovoriac o naplnenosti elektriciek, ktore prichadzaju z Dubravky a z Karlovej Vsi, nehovoriac o tom, kolko zivotov vyhaslo na tejto radiale Karloveska, medzi nimi vela chodcov a aj mladych ludi ci deti.

Co sa tyka Zahradnika, ano, davam vam scasti za pravdu, ze chce pomoct Dlhym Dielom aj kvoli tomu, ze si tym chce nahnat nejake politicke body a ze mysli svojim sposobom na seba, avsak zastavam aj nazor toho, ze problem dopravy na DD sa uz nemohol dalej odkladat, ze tento problem bol velmi vycnievajuci a uz bol skutocne pravy cas tento problem riesit a tym chcem povedat, ze tou trolejbusovou dopravou a zlepsenim celkovej dopravy sa len splnilo to, co sa uz davno slubovalo za obdobie Hollého Bystríka a este starostov pred nim.

S pozdravom Skywalker
Ešte dodám, že istý čas linka 112 vôbec nezastavovala pri Technopole, ale na Holíčskej, Topoľčianskej a ďalej až na Bradáčovej. ? . Niekedy okolo 90. roku existovalo aj vynikajúce spojenie Jiráskovej s Technopolom pomocou linky 113 z Kopčian, ale to trvalo tiež len krátko.
Reply on: oppress #123933:
Presne tak, bola to linka 45 - Technopol - Topoľčianska - Šintavská - Smolenická ... Šafko a mám pocit, že krátky čas mali natlačené tabuľky len po Holíčsku (asi sa niečo plánovalo), ktoré zmizli tak rýchlo, ako sa objavili. Linka 40 bola typická Vrakosová, rovnako tak i linka 58, tiež premávajúca od Technopolu po trase linky 21 až za Prístavný most a odtiaľ po Bajkalskej na Jelačičovu. Otáčanie vozidiel v čase maximálnych výkonov okolo roku 1990 bolo priamo na križovatke (imaginárny kruháč), neskôr, niekedy v polovici 90. rokov už normálne ako dnes, akurát bez signalizácie, no nebolo to ideálne, lebo tam zavadzal stĺp verejného osvetlenia a preto sa často v obratisku vozidlá zasekávali. Bývalá zastávka Kalininova v smere na Lúky nebola v 80.rokoch pri fontáne, ale ešte pred odbočením. Stáli tam linky 21 a 112, pričom v období "križovatkového obratiska" tam bolo aj výstupište autobusov. Linka 45 mala v tom čase nástupište vo výbežku na odbočenie k súčasnému nástupišťu linky 83.
Reply on: Petto #123938:
C10,5 nemá priestor na kočík... A ja sa aj bojím, že by ich mohli dať na 37 lebo je to taká mimo mestská linka ako 29 kde hojne premávajú... ?
Reply on: oppress #123935:
Co ma preboha NAVRH nejakeho tiezcestujuceho (teda nic oficialne planovane) na MEDZINARODNU linku spolocne s BIDkou?
Reply on: luky133 #123937:
Dufam ze nemas pravdu- tie C10,5 na L37 - su sice dlhsie o cca meter ako BN 9,5 ,ale kapacita priblizne rovnaka,kedze usporiadanie sedadiel 2+2 a uličky k tomu uzke jak ... , tiez neviem ci to ma daky priestor na kociky - cize to je este horsie podla mna ako terajsie BN 9,5 . Ja by som rozhodne na L37 dal BN 10,5 ked dojdu - jednak bere ludi aj zo ZB aj cast Lamacanov
Reply on: oppress #123936:
Ak prídu ešte C10,5 (to neviem či príde) tak podľa mňa ďalšia linka kde budú je 37. ?
Reply on: AAA #123924:
37 a 30 sú dostatočným dôkazom o tom ako DP ignoruje potreby ľudí. 37 jednak ide zo Záhorskej Bystrice využitá dostatočne, no a od Lamača to je husté... Aspoň keby na 30 jazdili tie SOR 10.5 BN, ale tak snáď keď dojdú nové, tak sa tam objavia. Na 99 si ich odpustím celkom rád ?
Reply on: pato922 #123911:
Nestojí v Kittsee vlak z Petržalky? To je mi teda ohromná BID, kde sa vlak a autobus nie dopĺňajú ale tlčú práveže ?
Reply on: Petto #123893:
Tak potom sever DNV má v sedle linky 20 a 28, ktoré v preklade idú každých 15minút a na Istrijskej ich dopĺňa aj linka 21...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.