Turbo: kokos tu info mam TU Z DISKUSNEHO fora !! ;))) Pred pol rokom ? Tak nejak...
Inak dufam, ze sa tento rok postavi nejaka nova trat pre eliny alebo troliky. Ak nie, tak jedine preto, ze nebudu peniaze. Skusme sa realne pozret dopredu - ak nie su peniaze, myslime si, ze pocas Durkovskeho primatorcenia budu na vystavbu trati a zakupenie vozov ?
KLF:
Netusim kedy sa ma zacat s vystavbou a ani co to bude (dufam ze nie duobusy, to je strasna blbost, to mozu rovno nechat autobusy).
Odkial mas informacie ze DPB zakupil 21 Tr????? To mi prosim prezrad. Aj kolko kusov. Ja by som taketo iunformacie bral velmi s rezervou... Aj keby mi to povedal sam Ing. Hornik.
Turbo: kedy sa uvazuje zacat budovat nejaku elektrifikovanu trat na DD ?
Dalsia otazka - co sa planuje vybudovat tento rok ? Ake nove useky ?
A posledna otazka - DP Bratislava zakupil 21Tr, ale KEDY pridu ?
Vcera som isiel do toho kopca s ultre lenivou sunkou 8435 aj s pluhom. Nie je to az taky problem, aj ked ti voz nesuntuje dobre, 40 km/h tam vzdy ides. Verim tomu ze 7706 by tam dokazal ist 80.
Zo zastavkami na znamenie to byva vesele. Je logicke ze ak tam clovek stoji povazuje sa to za znamenie. Naopak pri vystupovani musi zazvonit, malokedy sa staci postavit k dveram.
Skor mam problem, ako poslat vodica prec. Najlepsi sposob je ho ignorovat, to vacsina po pribrzdeni pochopi. Akonahle davam nejake znamenie (posielam ho dalej) zastavuje. S Majklom sa nam stalo, ze sme naprv posielali vodica prec, potom ignorovali a napokon na nemu otazku pokrutili hlavou. Vysledkom bolo ze zastal a dobehli dvaja ludia co nastupili. Keby hned palil dalej, nikoho nezoberie a ti ludia si usetria beh
Turbo: trakcny trolej pre elektricky mozes na tie stlpy zavesit asi jedine v pripade, ze kolajisko pojde v telese sucasnej cesty. To poskytuje 2 moznosti: 1. spolocny priestor pre elektricku a auta (myslim ze ked poviem ze to nie je dobra moznost tak budes so mnou suhlasit) 2. odpratat cestu (otazka znie: kam ?). Takze moznost pouzita stlpov pre elektricku myslim ze nie je velmi realna...
Trolejbus by bolo mozne tahat z mierka, na tejto trase by nebol velmi dlhy usek kde by (teoreticky) neboli k dispozicii vhodne stlpy... bol by tam relativne dlhy subeh s elektrickou, ktory by som ale vyuzil v prospech zrychlenia elektriciek zredukovanim poctu ich zastavok (napr: novy most/kapucinska; PKO, botanicka zahrada, jurigovo nam.)
btw, to stupanie medzi dubravkou a karlovkou elektricky vylezu, ale takmer kazdy vodic si tam dava rozbeh a ked ho zabrzdi auto na tom prechode za zastavkou tak nadava, pretoze tie vozne su lenive rozbiehat do kopca... chod sa tam niekedy prejst napriklad s beusom, ked bude robit 5ku (ktoru obvykle robia T6ky). A teraz si predstav uprostred toho kopca zastavku....
Vladimir: no ved na 100% ani nespolieham, ved pisem ze zalezi od toho v akom su stave (hnile a pod:-)) ale v danych terennych a priestorovych podmienkach mi tam proste elektricka nepasuje...
Si:
Dobre, na DD mas nadimenzovane stlpy, ale co Mlynska dolina a ten spolocny usek s Tramvajou? V Mlynskej doline to nevyzera tak ze to tam ide zavesit a aj spolocny usek s tramvajami je diskutabilny, ale tam by to snad slo. Ked su na DD stlpy nadimenzovane na Trolejbus, tak kludne tam moze vysiet aj retazove vrchne vedenie pre elektricku. To je lepsie ako "jednoduchy" drat. Vsak aj Karlovka je tak robena a je to dobre. Argumenty typu "neviem si to predstavit ako sa to tam bude rozbiehat a brzdit" som od teba necakal. Vsak bol si predsa v Brne, nie? Alebo niekde inde. Vsak stupania do 7% su bezne, iba v BA mame max sklon 5,75% (Krcace - KV). V pohode tam tramvaj vyjde. A urcite sa tam nebudu vypravovat kachny, to je jasne. Keby to uz bolo, tak sai by tam isla linka 9 (T6A5). Ty si nevidel tie plany u Kajdiho?
si: Na stlpy by som sa velmi nespoliehal. Na presovskom sidl. Sekcov tiez od jeho postavenia ratali s trolejbusom, a ked prislo na lamanie chleba, tak zistili, ze tie stlpy vedenie neunesu... Nakoniec sa museli aj tak vsetky do jedneho vymenit.
Turbo: ked zoberieme cisto naklady na vybudovanie trate elektricka/trolejbus na dlhe diely, tak nezabudni uvazit to, ze pri vystavbe dlhych dielov sa uvazovalo s tahanim trolejbusov do tychto koncin a su tam na umiestnene napriklad vhodne stlpy verejneho osvetlenia (hrubsie), neviem sice v akom stave su tie stlpy dnes (ci nie su prilis hrdzave a pod), ale ak nie, tak na prevaznej dlzke trate by bolo potrebne natahat len nosne lana, na ne zavesit trolej a zakopat rozvodne kable trakcneho napajania. (co je urcite lacnejsie a aj priestorove uspornejsie ako pokladanie zeleznicneho zvrsku). Z hladiska technickeho zabezpecenia prevadzky by bolo urcite treba dobudovat meniaren, ale vzhladom na to co viem o sucasnej sieti trakcneho napajania tak elektriciek ako aj trolejbusov, tak by som povazoval za vhodne 1. tam tu meniaren budovat aj pre pripad kolajovej dopravy, 2. pre riesenie problemov udrzby a vypadkov by som sa snazil riesit napajanie radsej vacsim mnozstvom mensich meniarni.
Okrem toho si neviem predstavit rozbehy/brzdenie kolajovych vozidiel v danom terene, kde mavaju problemy aj autobusy. Ako riesenie na toto by bolo umiestnit do stredu kolajnic ozubnicu, ktora by zabezpecovala dobry prenos trakcnych sil na podklad. (pre tych co nevedia o com hovorim, nech sa idu pozriet na zeleznicu medzi strbou a strbskym plesom, tiez premava na rozchode 1000 mm, uprostred ma taku ozubenu kolajnicu, akurat trakcne napatie ma 1500 V a prezyva sa to zubacka:-))
Karlova Ves ma dobre skusenosti s elinami? Hmmm, to je tazke zistit. Asi je to rozne, jedni su spokojny ze to je kapacitne, ekologicke a v spicke ako tak rychle (urcite rychlejsie ako autobus) a iny nadavaju ze je to hlucne (to je ale o udrzbe trate), pomale, stale to ma vyluky. Podla mna prevladaju pozitivne skusenostami s elektrickami v KV. Raca je na druhom konci mesta.
Este k prispevkom okolo 30.12.2002 - co ste nikto nevideli Satinskeho knizku Cucoriedkaren? V radiu som to nepocuval, ale knizka je perfektna Cakal som aj pokracovanie, no bohuzial.
Sorry, ja som to nemyslel az tak ako porovnanie k trolejbusom. Len vseobecne. Resp. tak, ze trolejbus neriesi nic (okrem toho, ze sa mu lepsie lezie po kopcoch) a o eline ludia nebudu chciet pocut po skusenostiach. Tak nejak som to myslel.
tr3mp:
Pokusim sa to zistit, pamatam si ze som u Kajdiho pozeral plany elektriciek na DD, iba bolo strasne malo casu takze si nic nepamatam.
Andrej #12304:
A trolejbusy zase nechodili na Kolibu, takze o com sa bavime? Ked zamrzne trolej, tak je jedno ci elektricke alebo trolejbusu. Ba dokonca je elektricka na tom lepsie, lebo ma iba jeden pol v troleji (nie dva). Ked mas dobry pritlak na pantografe, tak staci ho stiahnut, otrieskat o trolej a ides. S trolejbudom to nie je take jednoduche.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KLF
Inak dufam, ze sa tento rok postavi nejaka nova trat pre eliny alebo troliky. Ak nie, tak jedine preto, ze nebudu peniaze. Skusme sa realne pozret dopredu - ak nie su peniaze, myslime si, ze pocas Durkovskeho primatorcenia budu na vystavbu trati a zakupenie vozov ?