A idú ju zrušiť a Hlavní Nádraží presunúť južnejšie, kúsok pod Zvonařku.
Myslím že to Brňáci nespravia, to o tom viem ono to už plánovali pred 30timi rokmi presun celej železničnej trate.
A štastie že k tomu už za socializmu nedošlo, lebo by to bolo s kultúrnotechnického hladiska dosť na škodu. Trať tvorí jeden z prvých viaduktov vo vtedajšom Rakúsko-Uhorsku doteraz dochovaný aj Brnenská buduva Hlav. Nádráží -by som povedal majú jednu z najkrajších staníc akú som videl.
My sme pred 2 rokmi vypísali petíciu, že si neželáme aby akákoľvek stavba vyrástla medzi domami Gessayovej a Osuského ulici na parkovisku pri kotolni. Plánovala sa tam ubytovňa pre sociálne prípady a teraz 2-1,5 roka po sa na to serie a stavia sa tam aj tak. Vtedy sme však boli oboznámení dostatočne skoro aby sa petícia začala, teraz z ničoho nič začali po lúke jazdiť stavebné bagre a tatry... Takže je to v keli. Zas MČ dakomu výhodne nahrala pozemok, mne osobne došla z MÚ odpoveď že stavebné povolenie dostala Spoločnosť pre rozvoj bývania ?
No asi Dejvice. Dávnejšie tu dakto dal na reportáž o tej vozovni z ČT link. Musel by som vidieť foto z vonka či má tie oblúky ponad strechou, ktoré plnia funkciu nosného prvku pre strešnú konštrukciu. Teda ak je to samozrejme ona. Bol tam aj rozhovor so šéfom tej vozovne kde hovoril koľko litrové nádrže majú pre tankovanie autobusov a ostatné veci tam popisoval v číslach.
no vies ja garaz dokonca aj mam predstav si, ale nikdy by ma nenapadlo strkat do garaze autobusy ? ale ved autobus nema tvrdnut v garazi on ma jazdit a co by pomohlo keby aj bol tych par hodin v garazi? myslim ze nic ?
Parkovanie v garáži vozidlu prospeje maximálne tak v prípade, ak ho odstavujem na dlhšie. V prípade každodenného jazdenia má parkovanie v garáži NEGATÍVNE účinky - rýchlejší postup korózie nálsedkom neustáleho striedania teploty a vhlkosti. A úplne najhoršia je vykurovaná garáž. Načo by vlastne bolo dobré parkovanie vozidiel v hlae, keď ten autobus strávi aj tak 75% svojho života na trati?
No predsa keď ti vozidlo parkuje v garáži, tak sa to na ňom pozitívne podpíše čo sa týka jeho zovňajška a niektorých ostatných častí vozidla, ktoré môžu trpieť na státie vonku. Ja viem - "Načo to robiť, keď 99% to nerobí, resp. nemá." Ale môžme s tým začať ? resp. druhá vozovňa by mohla disponovať krytou odstavnou plochou pre vozidlá. V Prahe je to napr. tá vozovňa (názov neviem ? ) čo má strechu uchytenú oporným systémom oblúkov ktoré pripomínajú oblúky mosta Apollo (teda aspoň mne), alebo ešte Brnenský Komín, ktorý je už fakt aj na pohľad pekná stavba ? Na druhej strane myslím aj na to, že krytá vozovňa by potrebovala neskôr častejšie statické posudky, rekonštrukcie a v prípade nebezpečia kolapsu asanovať...
A na to som ti odpovedal v prvej časti môjho príspevku. Nič ti nepomôže akýkoľvek výmysel s iným usporiadaním sedadiel v Solarise, lebo (až na tuším 3, ale tie sú v nízkopodlažnej časti zámerne) sú všetky ostatné sedadlá v usporiadaní 2+2 presne tam, kde nemôžeš uličku rozšíriť, teda buď nad kolesami, alebo na vyvýšenom stupienku. Súčasný pomer medzi sediacimi a stojacimi je optimálny a používa sa v celej Európe.
To že magistrát nie je ochotný navýšiť objem výkonov pre DP tak, aby požadoval realite nemôžeš riešiť tým, že sa budú nakupovať vozidlá s menším počtom sedadiel. Síce si tým pomôžeš v špičkách (teda tam podľa teba kvalita stúpne) ale bude to absolútne nevyhovujúce v sedle, večer a cez víkend, keď je obsadenosť vozidla menšia. Potom sa budeš zasa sťažovať, že sa vo vozidle vezie 21 ľudí, s tým, že tých 20 bude sedieť a ty stáť, lebo sa už pre teba miesto neujde.
Toto však nemá nič spoločné s metrom. Jediný špecifický aspekt Bratislavy je IBA VERBÁLNA podpora MHD bez akejkoľvek (resp. len s minimálnou) praktickou realizáciou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk