Re #122361 S499.1023: Povinnost hospodarneho narabania s majetkom a financiami a povinnost financovat originalne a prenesene kompetencie zeby?
Pravnicka osoba samozrejme funguje sposobom "Čo nie je zakázané, je dovolené".
Re #122363 S499.1023: Dolezita je predsa celkova hmotnost vozidla. Tu maju oba SORy BN u DPB uvazadnu ako 15t.
Tak pozerám do Zákona o dráhach a už je to novelizované zákonom 109/2005 Z.z. tak, že môže objednávať aj samosprávny kraj. Tekže Ámos a MiroBA, do toho! Iste kúpacieho plášťa presvedčíte, že je treba vybudovať S-Blato do Stupavy ? .
Ja by som skôr povedal, že zas ide o právny paškvil. Lebo máš pravdu odsek 3 § 30 z. 164/96 určuje, že zmluvu uzatvára štát, no podľa odesku 1 "Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe (ďalej len "zmluva o prevádzkovaní dopravy") sa dopravca zaväzuje poskytnúť štátu, samosprávnemu kraju alebo obci výkony, ktoré by z hľadiska svojich obchodných záujmov neposkytoval vôbec alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť, a štát, SAMOSPRÁVNY KRAJ alebo obec SA ZAVÄZUJE DOPRAVCOVI UHRADIŤ ZA TIETO VÝKONY PREUKÁZATEĽNÚ STRATU." No a na základe gramatického výkladu by VÚC mohol uzatvárať zmluvu tak pre lanové dráhy, čo je blbosť.
Jááj, som očakával, že keď "sú kopy takých tratí", "je x takých tratí", tak hneď vysypeš z rukáva zo desať. Tak mi nájdi niekde v okolí týchto miest trať, ktorá obsluhuje jednu väčšiu dedinu typu Stupava.
Samozrejme, že vlak by bol v špičke rýchlejší, to je odskúšané. Ja sa len pýtam, kto bude platiť 6,5 km trate pre šukafón raz za pol hodiny?
Viem a ani nevravím, že oná trať by mala v súčasnosti v pravidelnej osobnej doprave nejaké opodstatnenie ? a keby nejaká bola, určite by som pri ceste do Perneku nevystupoval v zastávke Pernek pri Zohore ?
Presnú ekvivalentu by som musel pohľadať. Ale určite po celom okolí Berlína chodia kade-tade prímestké vlaky vlastne aj všetkých velkých miest Lipsko, Hamburg, Hannover...
No ono je pravda že je o 8km dlhšia, ale hlavnú výhodu vidím v tom že vlak nemusí stať na semafóroch a pod. Sám vieš že na Patrónke a Pražskej ceste, križovatke pri SAV situácia nie je ružová. A treba myslieť aj na zimu, koľko razy hore Pražskou išli autobusy krokom? Neviem ono by to bolo zaujímavé odskúšať čo by skorej bolo v BA na stanici či vlak alebo autobus...tažko hovoriť dopredu lebo taký experiment ešte nebol, ...možno máš aj pravdu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023