Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #121301:
Tak to si potom na DD tienia jedna radosť. Všetko je otázka vole zainteresovaných presadiť si svoje a podporiť to AKÝMKOĽVEK tvrdením. Keď tak dnes pozerám TV správy a počúvam na čo všetko sa robia expertízy, znalecké posudky a neskôr ich výsledky tak sa mi chce ? nedávno si jeden moderátor čo okrem toho, že zabil dvoch ľudí dal spraviť znalecký posudok ktorý znel, že jazdil "len 140km/h a, že zákruta nebola tak prudká + že nemal úmysel nikoho zabiť"... a to má byť argument čo ho má zbaviť viny... Taký je asi nejaký dnešný zmysel väčšiny výskumov, buď ide o výskum pre zistenie niečoho alebo tým výskumom ovyplivniť mienku, alebo nejaký výsledok.
Reply on: Kakke #121292:
Vieš Staré Grunty mali byť ďalšia časť sídliska s panelákmi. Avšak neskôr po vykúpení pozemkov sa o tom prestalo uvažovať lebo za ŽEVRAJ robila nejaká štúdia na dopad zastavania tohto územia vysokými domami a zistilo sa, že ak by tam boli 12 poschodové domy istý čas by tienili dolnú časť Karlovej Vsi, ktorá by nedostávala slnko. Ak je to pravda (to som sa dozvedel od jedného staršieho občana) tak zaujímavé, že dnes to už nie je problém... I keď zase nestavajú sa tam 12 poschodové, ale len 4 či 5? ?
Reply on: tr3mp #121298:
Ja viem, že tie ulice sa dajú dostavať, rozšíriť a pod. Ale robí sa teraz pre to niečo? Nie. Nebolo by to lepšie keby už v predstihu bola tá komunikácia hotová a potom by sa len osadili stĺpy pre trolejbusovú trať? Preto ma to znepokojuje, lebo väčšinou to tak na Slovensku dopadne, že sa na poslednú chvíľu riešia problémy s vlastníkmi pozemkov, ktorých by sa mala výstavba dotknúť.

O prevýšeniach nemám prehľad, takže uznávam chybu, keď je to lepšie po Tichej, tak nech to tak je ?

Nehovorím o celom Líščom údolí ale práve tom priestore medzi Líčším údolím a Molecovou, teda naproti zastávkam električky a kúsok vyššie. Však som tadiaľ šiel pár krát minulý rok pešo tak viem ako to tam je schopné výstavby toho spojenia. Ja sám som sa k Molecke dostal len vďaka dákym schodom pri garážach pri Hájnickej.
Reply on: Ámos #121294:
? ? ? ? ? vobec nie som urazeny, len sa mi o tom uz nechce bavit...
ty si tvrdis svoje, ja svoje...

ok, mysli si ze BA doplaca na DNV a ze DD si zasluzia viac liniek a spojov, lebo neminaju tolko vzkm co DNV...

zelam Ti uspesnu karieru poslanca Stareho mesta 🙂 dufam ze im tam vybavis aspon 60 liniek, lebo chudaci, zo vsetkych vzkm co sa rozdelia do odlahlejsich casti im je urcene len minimum, lebo takmer vsetko maju v pesej dostupnosti 😉
Reply on: Kakke #121292:
Ad metro a TEN-T:
Medzičasom vyšla aj aktualizácia územného plánu, pozrieť si ju môžeš na http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11018276

"To či je to doplnkové nemá vplyv na to, že tá komunikácia nie je na to stavaná"
To, že dnes nie je tá komunikácia na to stavaná, neznamená, že nebude v budúcnosti. ÚP nehovorí o tom, čo budeme robiť dnes, ale je to plán na 20-30 rokov do budúcnosti. Aj pred 10 rokmi by si sa čudoval, keď ÚP uvažoval o vedení MHD po Moste Apollo? Argumentoval by si, že tie autobusy budú musieť jazdiť po vode, veď tam žiadny most nie je? ?

"Okrem toho, že by sa to mohlo viesť po celej ulici Slávičie údolie a napojiť to na existujúcu trať na križovatke s Mudroňovou čo je podstatne kratšia trasa, tak sa to bude ťahať po dlhšej trase cez Tichú a Jančovu a tam sa to bude motať zbytočne"
Skús si pozrieť sklonové pomery ulice Slávičie údolie od križovatky s Tichou vyššie 🙂

"Keď som zbadal to prepojenie Molecova - Líščie Nivy, tak som sa nestačil diviť. Kde to tam chcú postavať keď ten priestor je zastavaný"
Líščie údolie 🙂 Si si istý, že ten priestor je zastavaný?
Reply on: Kakke #121296:
Keby 901 isla do Hainburgu tak by sa MOZNO uzivila.
Reply on: Viliam22 #121290:
Alebo len zaiskrilo... DPB to nerobí pre nevyužívanosť linky 901, ale preto, že nedostali licenciu do Hainburgu ? keby ju dostali tak linka 901 premáva aj naďalej.

Dúfam, že sa teraz obrátia smerom trochu na juh a skúsia premávku do Rajky, na skúšku 1-3 mesiace... Ak by sa ukázalo, že linka je dosť využívaná začalo by sa rokovať o financovaní linky na ďaľšie obdobie. Ešte pred spustením prevádzky, by mali DPB s Rajkou podpísať dokument kde by Rajka a okolité obce prisľúbili,že to čo nevykryjú zisky z cestovného vykryjú na 60 až 75% oni a tých 40 až 25% Bratislava. Čo som šiel na bicykli do Rajky, tak dosť ľudí s ŠPZ BA chodí po tej ceste a to som tam šiel medzi 9 a 12 alebo cez víkend. ?
Reply on: Viliam22 #121290:
"Onedlho po jej spustení však poukazovalo veľa ľudí na to, že autobus sa minimálne využíva a že jedinými cestujúcimi bývajú niekedy len samotní vodiči autobusov.

Dopravný podnik zase argumentuje, že táto linka nemá na dopravné výkony vplyv a má fungovať na komerčnej báze, teda bez použitia verejných financií."

Toto know-how od DP kúpim za akúkoľvek cenu.
Reply on: Ike #121291:
? niekto je urazeny, no co uz. ?
Reply on: tr3mp #121287:
Ešte jedna perla návrhu v linku od teba. V predĺžení Lazaretskej ulice cez Dobrovského má výjsť trolejbus na Kollárovo námestie. Pýtam sa : "Ako to chce dotyčný uskutočniť keď tam sú postavené domy keď Dobrovského končí vo dvore! To plánujú búrať tie domy? Som ešte nevidel tak blbý plán teda ? to aj ja keď som si kreslil šoto plány, ktoré som aj tak zahodil, aspoň väčšinu, tak som nikdy nenavrhoval nič skrz dom alebo popri dome tesne, vždy ma zaujímalo koľko je kde miesta...
Reply on: tr3mp #121287:
To či je to doplnkové nemá vplyv na to, že tá komunikácia nie je na to stavaná. Okrem toho, že by sa to mohlo viesť po celej ulici Slávičie údolie a napojiť to na existujúcu trať na križovatke s Mudroňovou čo je podstatne kratšia trasa, tak sa to bude ťahať po dlhšej trase cez Tichú a Jančovu a tam sa to bude motať zbytočne...Keď som zbadal to prepojenie Molecova - Líščie Nivy, tak som sa nestačil diviť. ? Kde to tam chcú postavať keď ten priestor je zastavaný ❓ ❗ ❓

Ten plán čo si mi poslal som videl ale hodne dávno, tak ďakujem za link ? k tomu doplnkovému systému môžem povedať, že je tam vyznačená trasa metra a metro je nerozhodnuté doteraz, furt sa hovorí o nosnom systéme v podobe električky, takže žiadna zastávka metra nebude, tak ako ukazuje ten plán.

Henten plán, alebo reči kompetentných do všetkého vnášajú chaos akurát tak. Tiež ak bude TEN-T tak tá trasa metra popri Račianskej nie je reálna. Resp. si neviem predstaviť kde v meste pod vlak napracú metro. A odbočovanie podľa toho plánu umožňuje metru z Petržalky ísť len na smery KV a Hlavná stanica, metro z KV zas má možnosti ísť do Petržalky alebo do Rače, a neumožňuje trať Petržalka - Rača, tak ako sa plánuje podľa TEN-T...

Jediná dostavaná električková trať v tom pláne je Zlaté piesky - ŽST Vajnory a Dúbravka - Lamačká Brána - DNV a obratisko na križovatke Bojnická x Vajnorská - opäť dobrý rozpor s rečami o nosnom systéme na báze električky. Celkom ma zaujíma zokruhovanie trolejbusovej trate v Lamači, čiže tam nemá byť žiadna otočka? Ostatne za dobrý úlet považujem aj trať cez Prokopa Veľkého, Havláčkovu, Na Slavíne, Stará Vinárska a potom po trase linky 41 späť na Prokopa Veľkého. Už tam premávala linka 42 a dopadla, tak ako dúfajme dopadne linka 147 - zrušená.
Reply on: Ámos #121289:
Poradím Ti, radšej nemysli....
Reply on: Ike #121286:
V kazdom pripade som si isty, ze aj ked sa raz dobuduje elektricka do DNV budes tu pisat o nutnosti zachovania L21.
Reply on: Ike #121286:
pisal som niekde ze chcem skrtit MHD do DNV???

Chces mi povedat, ze na DNV nie je dopyt po MHD?

Pokial viem L35 je vyuzivana. Nikdy vnej nebude 30 ludi, ale jej existencia je lahko zdovodnitelna a opodstatnena.
Reply on: Kakke #121284:

2. Viď Územný plán hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy - Grafická časť - Verejné dopravné vybavenie (http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11017236), PDF 2,5 MB
3 + 4. Táto obchádzka súvisí s tým, že oficiálne sa trolejbusová doprava na DD, Staré Grunty a Slávičím údolím a Tichou berie len ako doplnková na zvážanie k nosnému systému MHD (zase viď odkaz vyššie)
Reply on: Ámos #121283:
Keď bude mať Karlovka jednu linku s jednou zastávkou na Molecke a druhou na Kapucínskej, tak potom to môžme porovnávať ?

tvoje zmýšlanie je zcestné, neekonomické a trvalo neudržateľné... Keď priškrtíš MHD do DNV, tak viac ľudí nasadne do átu a zaplaví mesto... Je tam dopyt a je tam ponuka...
A keď sme pri tom, do DNV jazdia najväčšie šroty a vždy sú v špičke preplnené, čo sa o 35ke, kde jazdí nový minibus povedať nedá...

Neviem, odkedy sa predaj služby hodnotí podľa spravodlivosti... Myslel som, že tu máme trhový systém kde funguje princíp dopyt-ponuka
Reply on: Ámos #121283:
Možno. Nedá sa to ani posúdiť tak, že sa preráta kapacita spojov a teda výjde ti číslo koľko občanov pripadá na jedno miesto v danej MČ?

K linke TESCO - KV ma napadá otázka, či je tak ťažké ísť električkou do Dúbravky na linku 20 alebo 22? Dokiaľ sú ľudia v práci, čo je do 15 cca, tak asi tam veľa ľudí nepôjde, teda skôr by ten spoj mal premávať v pracovné dni poobede a potom cez víkendy od 8 do 23, ale robiť taký spoj v aktuálnej situácii je nezmysel... A neviem prečo KV otravuje len DPB, prečo neskúsi osloviť priamo TESCO Lamač nech im spravia dopravu zadarmo a platila by si ju KV ?
Reply on: luky133 #121282:
Oka, dobrý ťah, rekonštruovať sa Staré Grunty môžu, ale je otázne ako proti tomu vystúpia tí čo si tam nedávno dali vystavať domy, resp. v Apríli 2008 som tam bol a rástla tam nejaká viacpodlažná novostavba...
1)Určite sa to neobíde bez pindov na to, že tam nechcú mať rušnú komunikáciu tí ľudia.
2)Tiež by som chcel vedieť kadiaľ si ty predstavuješ vyústenie trolejbusu na Botanickú alebo Karloveskú ulicu...alebo resp. ako si to predstavuje tvoj zdroj informácii ? Priestor medzi Hájnickou, Líčším údolím a Karloveskou je obsadený a tadiaľ by bolo práve najlepšie viesť trolejbus z Gruntov na diely.
3)Keby jazdili trolejbusy z KV cez Grunty, tak by namiesto úseku 1,6km prešli 3,5km a to som rátal s napojením linky 32 na pôvodnú trasu na zastávke ZOO s pokračovaním smerom na Kramáre.
4)Variant trolejbusov cez Slávičie údolie s napojením sa na Mudroňovej je zaujímavý, ale ľudia sami naznačili, že o takú trasu liniek z Gruntov nemajú záujem. Navyše je tam prekážkou aj 650m úsek, ktorý skôr pripomína provizórium. Obdobný problém je aj s plánovaným prepojením Koliba - Kramáre a nič sa nepohlo. Osvedčená taktika spomenutia danej trate (ako jednej tak druhej) pri debate o rozvoji dopravy s odôvodnením, že potrebujú čas... Času dostali nad rámec potrieb, a tak ako dokončenie Slávičieho údolia, tak ostáva zvyšok Vlárskej v nedohľadne. Potom sa pred začatím plánovania trate odvolávať, že nie je na to cesta a že nie je to možné je blbosť, lebo času na to bolo. Cestu môžu v predstihu zrekonštruovať aby sa potom nerobilo všetko na poslednú chvíľu...
Reply on: Kakke #121272:
Ale ano mali by sa posudzovat komplexne. Ja som len chcel tymi tvrdeniami poukazat na to, ze univerzalna spravodlivost neexistuje.

Re #121270 810zssk: Vid vyssie + to znamena, ze posilnit DD je jednoducho nutne.

Re #121275 Kakke: On predsa nehovoril o osamostatneni od Bratislavy, ale osamostatneni od Karlovej Vsi.

Re #121279 pan urazlivy: skusime tvoje argumenty: DNV ma vlak!
A nechod namna, ze je v starej DNV. Ved je to stale DNV. Busom je to asi tolko ako zvezenie sa z vrchu DD na Molecku. Mozno aj kratsie kvoli zapcham.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.