Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #120026:
Hej, akurat ze ti nestaci prestupit do 15 minut, ale aj jazdu musis ukoncit do 15 minut.. taketo takmer neexistuje, hoci nevylucujem ze par takychto tras je.
Reply on: stevo #119981:
Robia to na západe, my musíme tiež. To, že na západe sa každých 6 až 8 rokov zaoberajú obnovou vozového parku sa nikto v DP nepochváli ?
Reply on: NN #120024:
Podla teba je zvrhlost to ze sa preferuju pravidelny cestujuci a vyuzivanie PCL? Boze, tento kontinent je ale zvrhly!

Alebo rovno dame zilinsku spravodlivu tarifu?
Reply on: stevo #120023:
Nie su to tisice ludi.
Reply on: Solider #120022:
Ale samozrejme.. nebodaj si tu niekto mysli ze keby zvysili 30 minutovy na 21 bol by spokojnejsi?
Reply on: 810zssk #119978:
Tak napríklad takým čo výlučne používajú električky, ktoré chodia odvšadiaľ všade tak tým neprestupnosť 15min lístka žily netrhá. To čo bolo napísané o Petržalke v zmysle prestupov by som dokázal nájsť aj napríklad v príklade cestovania Dúbravka - Dlhé diely, Ružinovská - AVION, Vlčie hrdlo - Čiližská... to všetko boli cesty s prestupmi realizovateľné do 15minút!
Reply on: Solider #120021:


"samozrejme, existujú relácie, kde sa dá do 15 minút aj prestúpiť, ale podľa mňa je to zanedbateľné."

na jednej strane tvrdis toto, na druhej strane tu so zssk tvrdite ze sa tak DPB zbavil velkeho mznostva sedych zakaznikov... nejak si to neprotireci???

Re #120020 810zssk:

"Nevidim na tom nic nesystemove kedze do tych 15 minut aj tak vacsina neprestupi. "

disponujes nejakymi statistikami alebo empirickymi pozorovaniami? lebo ja osobne hocikam kam vramci BA idem s vynimkou linky 21 prestupujem do 15 minut
Reply on: NN #120024:
no a vysledok je ten, ze ludia co si kupovali 10min listok cestuju drahsie, ludia co si kupovali 30min a cestovali 15min bez prestupu budu cestovat lacnejsie, ludi co cestovali 15-30min bez prestupu alebo nad 10min s prestupom budu cestovat drahsie, ludia co cestovali do 60min budu cestovat lacnejsie a ludia s elektricenkami budu cestovat v podstate za rovnaku cenu

prosim ta kde v tom obrovskom gulasi ludi kde x skupin cestuje drahsie, x skupin cestuje lacnejsie a 1 skupina cestuje v podstate rovnako vidis nejaku logiku? podla mna DPB stupli naklady na vsetky menovane skupiny a tak mal vsetkym menovanym skupinam plosne rovnako zvysit ceny tak aby sa niektore skupiny cestujucich neskladali a nedoplacali na ine skupiny cestujucich

lebo tak mi pripada, ze pre DPB maju ludia co cestuju 10-30min s prestupom lepru, zatial co ludia co cestuju 15 minut bez prestupu su poklad ktorych treba pochvalit

o to tu ide ze to nema ziadnu logiku, plosne zdrazenie o 10%, zo 14 na 15.40, z 18 na 19.80, z 22 na 24.20, zo 600 na 660 by som bral, to by bolo FEROVE a nediskriminacne voci niektorym cestujucim kedy teraz DPB rozdelil cestujucich na dve triedy, niektorych si vazi a zvysni su dobytok ktory ma na nich doplacat
Reply on: Solider #120022:
nie je pravda, mali nechat vsetko tak ako bolo trebars a plosne vsetky sluzby zdrazit o 10%, teraz totiz ludia ktori pouzivaju listky doplacaju na tych co pouzivaju elektricenky ako keby snad DPB nestupli naklady na ludi s elektricenkami, tomu vravim zvrhlost (no a to ze listky na trolejbus/elektricku stoja rovnako ako na bus uz rozoberat nebudem ked este donedavna DPB tliachal cosi o palivach)
Reply on: Solider #120021:
Pre mna je nepripustny pojem "zanedbatelne mnozstvo cestujucich".
Ked uz tie tisice cestujucich chcete tak silou-mocou oznacovat za zanedbatelnych, tak podme sa konkretne bavit o Petrzalke a nie o celej BA ako celku. Prestupny system bol 100% zavedeny iba v Petrzalke! a tu to zanedbatelne percento prestupujucich z donutenia, z dovody zmeny systemu na prestupny, rapidne narastie.
Reply on: NN #120019:
Nebuď drúk a rovnako si priznaj, že odmietaš viac platiť. Nadával by si rovnako, keby šli ceny hore aj pri 10 či 30-minútových lístkoch, že na hovno služby, spoje meškajú, chodia špinavé a stále tak dookola.
Reply on: stevo #120017:
Nemusíme sa baviť o 15-minútovom a 60-minútovom lístku. Poďme sa baviť o dvoch druhoch lístkov, a to o prestupnom a neprestupnom. Či takto to už väčšine nevyhovuje? Drvivá väčšina cestujúcich používajúcich 10-minútové lístky ich využívala na jednu jazdu. Samozrejme, existujú relácie, kde sa dá do 15 minút aj prestúpiť, ale podľa mňa je to zanedbateľné. Vlastne tým, čo chcú ísť jedným spojom, sa čas na cestovanie predĺžil o 5 minút, cena ostala rovnaká (dokedy?), tým, čo oxidovali, čo 10-minútový (lebo išli 15 minút), alebo 30-minútový, sa zaviedol JEDNOTNÝ prestupný lístok s vyššou minutážou. Čo je na tom nelogické? Jedine, že odmietaš platiť viac. Nič viac.
Reply on: Ike #120011:
Nechcem chytat za slovicka.. vieme ake listky myslime.. Podstata je ze pre vacsinu uzivatelov MHD nezdrazela.

"ide mi o ten princip nesystemoveho zasahu, kedy sa v prestupnom systeme objavi neprestupny listok" - Nevidim na tom nic nesystemove kedze do tych 15 minut aj tak vacsina neprestupi.

Re #120014 eripmav: DPB sam davnejsie deklaroval ze najviac ludi vyuziva PCL. Verim ich udaju...

Re #120015 Solider: ?

Re #120018 NN: "neprestupny a este aj casovo obmedzeny listok je uz fest velka zvrhlost" - odovodni
Reply on: Solider #120015:
a co ked idem jednym spojom 16 minut? to je pravda velmi logicke kupovat si kvoli tomu 60-minutovy a este k tomu prestupny listok, kedy nevyuzijem ani polovicu a nevyuzijem ani prestupnost, predtym si kupil clovek lacnejsi prestupny 30minutovy a prepadlo mu aspon menej casu

suhlasim s navrhom obnovenia starych liniek v petrzke, v petrzalke dodrbali linky ludom s tym nech pouzivaju prestupne listky/spoje a teraz ponechaju tie iste prestupne spoje kde samozrejme cesta trva dlhsie nez predtym a zrusia este prestupne listky ktore postacovali absolutnej vacsine ludi (10 a 30min)
Reply on: Ike #120011:
ono neprestupny listok by nebol az taka zvrhlost, ale neprestupny a este aj casovo obmedzeny listok je uz fest velka zvrhlost, to by si mali fakt ujasnit ci teda chcu prestupny alebo neprestupny system

osobne mi tiez viac nez samotne ceny vadi dementny neprestupny listok, ked uz chcu ryzovat mali teda spravit 15min prestupny 55 centov a k nemu 60min prestupny za 70 centov, lenze pravda to by mohlo byt nebodaj vyhodne pre najvacsiu cast ludi co cestuje na listky, ktorym zrusili 30min listok a ktorym by zhruba tych 15 minut mohlo stacit a nebodaj by na kazdom listku usetrili 5 centov

tieto ceny DPB nemaju akukolvek logiku, to je ich zasadny problem, ak by sa v tom dala najst nejaka logika nic nepoviem, ze mame take a take naklady na kilometer na cestujuceho a od toho sa odvija cena a na zaklade toho by sa dali pekne vypocitat ceny listkov, ze ked stoji napriklad 60 minut 70 centov, tak 30 minut by stal povedzme 35 centov, minuly system mal aku taku logiku 10min za 14, podstatne vyhodnejsi dlhsi 30min za 18 a opat podstatne vyhodnejsi dlhsi 60min za 22, clovek dostal mnozstevnu zlavu ked beztak tu vzdialenost neprecestuje, ale ten sucasny stav nema ziadnu logiku lebo sa tych 15min neda pouzit tak ako predtym
Reply on: Solider #120015:
Mal si tu dobry priklad Ovsiste-Safko.
Pred zavedenim prestupneho systemu (ktory mal zrychlit cestovanie) si mohol ist 8 minut bez prestupu. Dnes tu istu cestu ides do 15 min. s nutnostou prestupu a este tu blabolis obhajobu na spoplatnenie prestupu??!
Reply on: eripmav #120014:
Nechceš ty založiť nejaké občianske združenie nostalgikov 30-minútových lístkov? Si na ne nejako špeciálne zameraný? Toto zdraženie ešte bolo nič. Už nie sme niekde v Podnestersku, že tu bude pomaly všetko zadarmo, ceny tak či tak do roku 2010 hore pôjdu. Potom by si pindal, že 30-minútový nestojí 18 korún, ale 25.
Reply on: Ike #120011:
Možno je ten 15-minútový neprestupný zvrhlosť, ale aspoň už nebude kvantum sťažností od Slovače, ktorá chcela ísť len 13 minút a teda im bolo ľúto dať o 2 koruny viac, aby nemuseli preboha kvôli tým trom minútam navyše kúpiť lístok, kde by nevyužili 3 minúty, ale dokonca až 17 ? Teraz je to prehľadnejšie. Chceš prestupovať? Nemusíš oxidovať nad tým, aký typ lístku Ti treba. Kúpiš si prestupný - čiže 60 minútový a nemusíš si drásať nervy nad výberom z dvoch. Ideš jedným spojom 13 minút? Holt, nebude ti prekážať, že je neprestupný. Ja v tom nič alogické nevidím...
Reply on: 810zssk #120009:
najlepsie bude ked definujes co myslis pod "najpouzivanejsi"
1. pocet kusov listkov - podla mna 30 minutovy
2. objem penazi - ok, uznavam mozno to bude niektory s predplatnych
3. pocet osob pouzivajucich - tu je to podla velmi otazne, lebo naprikld ja pouzivam aj predplatne aj 30 minutove, a tento udaj zistit nemozno, a prave tento najviac sedi na vyraz "najpouzivanjsie"
Reply on: eripmav #120012:
uz len ja co vacsinu casu mam predlatny listok, viem ze osobne som minul viac nepredplatnych... vsak predplatny miniem 1 za tri mesiace, a odkedy su 2 pasma a nebodaj este nocne priplatky, tak aj ked mam po cely rok predplatny (co nie je vzdy) tak miniem za tie tri mesiace aj zo desat listkov na obcasnu jazdu do 2. pasma alebo v noci, nehovoriac o tom ze ked nahodou par tyzdnov nemam elekricenku, tak miniem desiatky listkov - to je asi tak pri 3 mesacnom za par rokov

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.