Inak nemali náhodou zrušiť pásma? veď to je diskriminácia ako hrom? či v 2. pásme je väčšia spotreba? drahší benzín? alebo aký je racionálny dôvod na jeho existenciu?
Bratislava sa skladá z 5. okresov, neviem na akom základe vyčlenili tie pásma a nominovali niektorých na väčších bratislavčanov a niekotrých na menších?
Taká linka 21 má určite priemerne nižšiu spotrebu benzínu, ako napríklad autobusy na 32ke...
"takže oháňať sa "neprestupnosťou" 10min lístka pri 15min je blbosť" Z pohľadu DPB to nie blbosť. Keby totiž dali za cenu 15 Sk 15 min. prestupný lístok, akurát by tratili tržby.
No ťažko veriť, že dakto z nás by mal spoľahlivé info o reakciách cestujúcich z Brna a iných miest. Určite nikoho nepoteší pohľad na neprestupný lístok, a najmä keď sa hovorilo určite všade o prestupnej tarife keď sa zavádzala aká je spravodlivá a pár rokov na to sa do nej zavádzajú neprestupné lístky. Je to dačo čo ide proti zdravému rozumu, lebo 15 minút je už ozaj čas za ktorý sa dá ísť niekam na prestup, takže oháňať sa "neprestupnosťou" 10min lístka pri 15min je blbosť.
Neviem ako je to teraz, ale na takýto projekt sú väčšinou vlastné servery, ale tu som postrehol, že sú na esohostingu takže neviem či majú vyhradený vlastný server. A určite by som prežil nejakú menej dráždivu reklamu za väčšiu rýchlosť...
"ďalej NEPRESTUPNOSŤ 15minútového lístku" - Predstav si ze v Brne nikoho nerozculovala neprestupnost "maleho listka", ale vsetci pochopili jeho vyznam."
A aký je jeho význam? Pouč, prosím Ťa, nás nechápavých.
Hentých v CZ to akosi netrápi. A tie krátke SOR a Karosy C952 sú s manuálnou? Aby som len dodal, tak som antitalent do takýchto detailov čo do techniky busov. Viem, že tieto prevodovky existujú ale nepoznám ich výhody a nevýhody. Je to inak taký problém vyrobiť ten autobus s namuálnou namiesto automatickej prevodovky?
Apropo postrehol si, že som navrhol ponechať 30min lístok ktorý by využívali aj tí čo jazdili na lístky do 10min? Tam by netrhli nič? Alebo mohli spraviť 20min prestupný lístok za 9/18Sk a tak by časť cestujúcu do 10min presunuli k tým čo cestujú do 20min a tých čo medzi 20 a 30 k tým do 60min...
Každý máme na to svoj pohľad. Určite minimálne za tým, že 15 minútový neprestupný lístok (pri zavedení prestupných lístkov na čas) je blbosť si stojím aj keby ma šli zastreliť! Rozhodne je toto velice radikálny rez, a mali teda ponechať aj ten 15min lístok na prestup alebo zrušiť 10minútový len.
"Prvé čo ich vytočilo bola platnosť lístkov : 15 a potom až 60 minút" - Hej, uz nebudu moct cestovat 50 minut na 45 minutovy listok (cez vikend)..
"ďalej NEPRESTUPNOSŤ 15minútového lístku" - Predstav si ze v Brne nikoho nerozculovala neprestupnost "maleho listka", ale vsetci pochopili jeho vyznam.
"mohol byť ponechaný 30 min lístok v zákl. cene 18Sk" - Hej, ved naklady nestupaju, ze? Niekolko rokov nestupali ceny (a najpouzivanejsie listky na 30 a 90 dni nestupaju ani teraz) a teraz par ludom zdrazie cestovne o 3 koruny a uz je bu bu bu. Poviem ti to takto.. zdrazenie proste muselo prist.. DPB mohol spravit to ze vsetky listky pojdu hore o tri koruny (t.j. napr. 30 minutovy za 21 a 60 minutovy za 24).. namiesto toho 60 minutovy nezdrazel, ale zrusil 30 minutovy - jediny rozdiel je ze mozes cestovat az 60 / 90 minut. Da sa povedat, ze 30 minutovy listok nebol zruseny, ale zdrazel o 3 sk pricom sa predlzil na 60 / 90 minut.
Čaute. Dnes som si vyskúšal na vlastnú kožu cestovanie 15min lístkom. A môžem povedať, že je to riadna blbosť. Okrem mňa kupovali lístky ešte ostatní ľudia. Prvé čo ich vytočilo bola platnosť lístkov : 15 a potom až 60 minút a ďalej NEPRESTUPNOSŤ 15minútového lístku. Nech je to akýkoľvek trend v iných mestách nevidím dôvod pre ktorý by to mala Bratislava opakovať. ? Keďže sa argumentovalo veľakrát tým, že 10 min lístok je na krátke cesty a ťažko naňho prestupovať mohol byť ponechaný 30 min lístok v zákl. cene 18Sk a tak by DP inkasoval o 4Sk viac od cestujúcich bez zľavy a o 2Sk na jednu cestu na prestup. 10min lístok neprestupný by som nezavádzal. Je to fakt, tak strašne málo, že DP potrebuje takto nehorázne zdierať cestujúcich, ktorým sa neoplatí kupovať si PCL? Taktiež nevidím dôvod prečo by mala byť "daň" za prestupné v podobe zrušenia doterajších prestupných časových lístkov 10 a 30min a zavedenie jediného 60minútového. Osobne ma vôbec nezaujímajú argumenty typu "ale Ostrava...ale Praha...ale na západe". Cestujúci na Slovensku už roky môžu len hovoriť bez šance ovplyvniť dianie v MHD "ale na západe...ale v CZ sa nevozia v 15rokoch generálkovaných šunkách" resp. v CZ sa v nich nevozia tak početne ako u nás.
Tvrdohlavost tvorcov iMHD co sa reklamy na tejto stranke tyka by podla mna nemala zasahovat do jej pristupnosti. Predpokladam, ze caste problemy s nacitanim ci celkova pomalost stranky je hardverova zalezitost. Mozno by bolo dobre ustupit od zasad a dopriat tak nastevnikom pohodlne surfovanie.
810zssk