Pri studentoch to chapem (pretoze by rocny vacsinou zasahoval do dvoch skolskych rokov, hoci to je riesitelne), ale skor to nechapem pri ziakoch (t.j. do 15 rokov).
Mozno aj preto, ze sa uz nevyrabaju klbaky s manualnou prevodovkou (Ik 280, K C744). Automat je na medzimestske linky nevhodny spotrebou i jazdnymi vlastnostami.
Tie typy mas trochu zle a preto vzniklo urcite nedorozumenie na tvojej strane. Typy su:
- obycajny
- zlavneny (ziacky, studentsky, DOCHODCOVSKY)
- dochodcovsky special
- prenosny
1, 2. Dochodcovia teda mozu mat rocny listok.
3. 365-dnovy je 365-dnovy a nie rocny, cize nikto sa o nic neukrati, ale bude mu platit prave 365 dni.
v cenniku PCL uvadzaju 4 kategorie
- zakladny
- zlavneny
- dochodcovsky
- prenosny
pricom ceny su uvedene pre 30d, 90d a 365d
Vynimku tvori dochodcovsky, ktory neexistuje pre 365d.
Pod tabulkou je vsak uvedene, ze zlavnene p.c. listky 30d a 90d sa poskytuju pre ziakov, studentov dochodcov atd.
a ze zlavnene listky 365d sa poskytuju vylucne pre dochodcov...
cize mam 3 otazky
1.) 365 zlavneny je vlastne dochodcovsky - preco ho jednoducho nezaradili medzi dochodcovsky a nedali ze zlavneny 365dni neexistuje? zase vsetko co najlepsie skomplikovat?
2.) existuje nejaky racionalny dovod preco studenti nemozu mat 365d PCL ked doteraz mohli? heslo "buzeracia nadovsetko?"
3.) zaujimal by ma 365d PCL z pravneho hladiska v prestupnom roku. Ten den nedaju gratis a ukrati sa clovek o nho?
Takže aj naďalej platí "Ľudia pre dopravu" nie "Doprava pre ľudí". Ja si spomínam, že pred 6 rokmi som sa viezol na Červený kameň Karosou C744. Minulý rok som tam šiel keď boli tie slávnosti a SL keďže nič iné nemá vyslala len krátke vozy. Myslím, že vyradenie klbákov bez náhrady je svinstvo a ignorancia potrieb cestujúcich. Klbáky by sa uživili určite nielen príležitostne ale aj na špičkových spojoch. Existuje na Slovensku nejaká SAD ktorá klbáky adekvátne nahrádza? Osobne mi SAD prídu ako najslizkejší dopravcovia, kupujúci akurát tak lacné SORy a nulový počet klbákov. Výnimku by som možno našiel v Martine a Považskej Bystrici. Trenčín by som tam možno zaradil ale aj oni sa nezmohli na viac ako 5ks klbákov, čo určite nie je ani zďaleka počet Ikarusov 280 ktoré tam jazdili.
ak SL myslis Slovenske Lajna tak tie sa klbovych vozov zbavili uz davno. Ikarusy 280 boli zosrotovane v areali SADky na Roznavskej a Karosy C 744 boli rozpredane kade-tade.
Ešte viac by pristálo našim SAD keby pre svoje najvyťaženejšie linky kupovali aj takéto klbáky a prestali nakupovať za 18 metrové autobusy 10 a 12 metrové busy. Kedy sa odštartoval tento nepopulárny trend nahrádzania klbákov krátkymi busmi? Vlastní ešte SL nejaký klbák?
No ale na ostrovčeku, ktorý oddeľuje smery na Šafko a Malú scénu je osadená značka, ktorá jasne povoľuje vjazd len pre MHD a TAXI. Aspoň keby ten trubiroh šiel na Malú scénu. Druhá vec je "Ja som nevidel." ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos