Oka, jak myslis. 100x povedat a raz vidiet/uskusat je ine. Predsa je Mercedes dlhsi o daco ako standardne klbaky, nezelam si vsak aby boli s Prokofievovou problemy.
Som naivny ale povedz mi preco to nieje politicky priechodne? Ved samotnu elektrickovu trat musi dakto vystavat, elektricky tiez musi dakto dodat, tak na tom by si daco mohli poslanci uliat do vrecka.
A to by tak velmi vadilo zeby tam boli tie pruhy len 2 az 3? Ide predsa hlavne o zvyhodnenie MHD. Nemusim ti vobec asi hovorit ze kolko ludi prepravi elektricka, uvazujme 200 a kolko to je pri plnej obsadenosti aut, kde aj tak primere odhadujem na 1 az 2 ludia v aute. Aj kebz bol priemer 4osoby na auto je to 50 aut. Kolko elektriciek by obsadilo ale to iste miesto ako 50 aut?
Nuž, máš v tom rýchliky a expresy, tam máš čo pár, to nejakých 5-6 dvojok, takže to pomerne rýchlo narastá.
Čo sa týka podielu, musíš ešte zarátať nejakú zálohu, takže povedzme, že by bolo treba 900 vozňov. Dnes možno niečo menej (v rámci šetrenia sa súpravy skracovali, niečo sa nahradilo motorákmi, nejaké vlaky zasa pribudli...).
Za ďalší rok mám síce obehy, ale nemám údaje zosumarizované, a po úspešnom vykastrovaní železníc Dzurindom a Prokopovičom som už prestal obehy sledovať.
na hladanie konkretnych udajov je uz neskoro (uz spim ), a k zmluve ci projektu nemam pristup (preco by som aj mal mat) takze vseobecne. OP Doprava je urceny pre uzemie SR okrem BSK. Jednym z projektov OP Doprava je aj nakup 2-podlaznych suprav. Projekt, aj zmluva s MDPaT musia byt v sulade s OP Doprava. Projekt je sucastou zmluvy (neoddelitelna priloha) a v nom je napisane pre ktore uzemie su supravy urcene. V zmluve moze byt (zvycajne byva) doba pocas ktorej sa nesmie zmenit ucel. Takze tie supravy by mali mat depo mimo Bratislavy a sluzit prevazne obyvatelom VUC mimo BSK (cielova skupina).
Má rozumný postreh ohľadne jazdenia autobusov po koľajách na nábreží. To je druhá časť príspevku. Prvá časť je dosť o ničom... keď už spomínal Nám. M. Benku, možno sa hodilo spomenúť aj arogantné parkovanie priamo na námestí.
Re #118324 Martin Fundárek: cize ak denne je treba 850 voznov druhej triedy (to mi az nejde do hlavy, ze potrebuju tolko voznov na jeden den) tak 100 modernizovanych je cca 12%. (rozumiem tomu spravne?)
Martin Fundárek
Čo sa týka podielu, musíš ešte zarátať nejakú zálohu, takže povedzme, že by bolo treba 900 vozňov. Dnes možno niečo menej (v rámci šetrenia sa súpravy skracovali, niečo sa nahradilo motorákmi, nejaké vlaky zasa pribudli...).
Mimochodom, na ZSSK vraj v sobotu dojazdia posledné Bh v okolí Humenného:
http://www.zssk.sk/sk/aktuality/zeleznicne-kolajove-vozidla-v-grafikone--2008-2009