Re #117877 810zssk: sa mi páči tá veta, že "DPB,a.s. vyšiel cestujúcim v ústrety tým, že nočná doprava bola zavedená ako komerčná." ? vďaka ti, dpb za vyjdenie v ústrety...
Re #117778 810zssk: fajn, ale "Obnova vozidlového parku cez prostriedky EÚ 0 " - 0= čiastočné plnenie...
...aké vozy sa kúpili/opravili za prostriedky EÚ?
Re #117861 geodeath: tak toto by snáď už stačilo, nie? ?
Re #117862 d3k0: vďaka ?
Re #117915 LUK: ľavá smerovka je blbosť, veď, keď ideš v kruháči (bavíme sa o jednopruhovom, predpokladám) stále dokola bez obočenia, ideš predsa v "priamom" pruhu a odbáčaš iba smerom von-doprava...
Re #117962 Palo1987: keď ho dpb "vysúťaží" v tendri...
Tak dnes už platí, že BID bude spustená po etapách. Ide o to či po etapách
zemepisne - postupne podľa zón, alebo
"organizačne" - najprv tarifa pri súčasnom LV a iba minimálnch zmenách v CP železníc a Slovaklines a potom aj PDO BID.
A ide o to že to, čo sa schváli už sa môže realizovať. Keď (alebo skôr ak?) obive zastupiteľstvá schvália ceny CL a delenie tržieb, môže sa stanoviť dátum spustenia novej tarify (lebo tarifné podmienky BID už sú schválené), zakiaľ čo sa bude vypracovávať ročný projekt organizácie dopravy (ideálne na 2010) na základe ktorého sa spustí nové LV SAD, DPB a harmonizácia CP podľa PDO.
neviem, ako ti to vysvetliť, pretože zrejme ti to dlhšie dochádza.... probkém nie je namontovať do automatu čítačku bankových kariet, ale problém je prevádzkovať túto službu (pre drahé poplatky)....
a prečo si ZSSK neobjednala bankovníky (čitačka bankoviek)? Treba sa ich opýtať, ja som sa opýtal, ale rozumnú odpoveď som nedostal...
Je šanca, že sa schváli a uvedie do praxe nová tarifa BID v druhom polroku 2009. Iná vec je, že DPB plánuje ešte pred BID zaviesť električenku na BA iba celosieťovú a zrušiť osobitné pre pásma 1 (100) a 2 (101).
Avšak na základe nejakého minimálneho právneho povedomia osobne vždy predpokladám dobeh starého systému po starom do konca (teda zákaz retroaktivity). Teda celosieťová električenka vždy bude celosieťová, to je jedno, či bude na pásma 1 a 2 (dnes) alebo 100 a 101 (BID). Avšak pokiaľ si kúpite ročnú IBA na pásmo 1 a hypoteticky od 1.9. budú zóny 100 a 101 a elekitrčenka pre Ba iba celosieťová, Vaša bude do konca platnosti platiť iba na zónu 100, rovnako pre pásmo 2 = 101.
Nedá sa predpokladať že k dátumu spustenia tarify BID sa rozšíri platnosť dovtedy obmedzených elekitrčeniek iba pre pásmo 1 alebo iba 2 na celosieťové, aj keď nedá sa to ani vylúčiť.
Čo sa týka cien, ceny cestovného BID stále nie sú odsúhlasené a sú predmetom mnohých špekulácií. Nové ceny električeniek BID môžu v prípade celosieťovej oproti dnešku mierne zlacnieť. Ale rovnako môžete predpokladať , že zostanú nezmenené, alebo že mierne zdražejú. Ten materiál s M = 9 nateraz nemá žiadnu relevanciu.
Teda odporúčať Vám radšej nejdem nič, ale osobne si myslím pokiaľ máte dostatok financií na zakúpenie ročnej električenky, nič neprerobíte ani nestratíte keď si zasa kúpite ročnú. Aj keby ceny "nových" - v BID boli nižšie, nevie sa od kedy budú platiť. Možno to bude až v roku 2010...
Ok ospravelnujem sa je to ZSSK. Ale nemyslim si ze to ZSSK s tym nic nema, lebo osadeniu noveho pristresku predchadzala demontaz toho stareho a osadenie novej zamkovej dlazby na zastavke, v jej okoli a aj vybudovanie chodnika ku budove ZSSK, preto si myslim ze tieto veci boli minimalne koordinovane alebo mozno bola iniciativa na osadenie noveho pristresku aj od ZSSK, ale nepopieram ze, ten pristresok bol osadeny v ramci zmluvy o rocnom instalovani pristreskov, len mam pocit ze ked sa chce tak sa da dohodnut ze kamo ho nainstalovat.
Ahojte, ospravedlnujem sa, ze sa pytanm na nieco, co uz na tomto fore bolo urcite diskutovane.
O niekolko mi bude koncit rocna elektricenka na dve pasma. Zachytil som informacie o BID, navrhu tarify a dlasich detailov, ale neviem, odkedy by to malo platit (pasmo 100+101). Myslite, ze si mozem spokojne kupit dalsiu rocnu elektricenku na dve pasma a ak vstupi BID do platnosti, automaticky ma preklopia?
Ide mi aj o to, ze v tych navrhoch na ceny predplatneho sa cennik odvija od koeficienta M, kde pri M=9 vychadza rocny na menej ako v sucasnosti.
Co by ste mi poradili - pockat (t.j. kupovat si postupne napr. mesacne predplatne CL, alebo trojmesacny az dokym to nebude vonku), alebo kupit rocny na dve pasma? Neviem sa dopatrat odpovede, v akom stadiu je BID, myslim ta ozajstna BID a ako to bude fungovat s dobiehajucimi elektricenkami. Diky
takisto aj skolaci ju rano vyuziju ,ked pojdu do skol ci uz Karloveska 6x,3x a poobede detto , takze urcite nebude nevyuzita . Uvazujem uz aj ja o tom chodeni na Borsku ,lebo Molecka rano je total otras ?
Tak to je otázka monopolu a postavenej zmluvy, ale ak si aj nebol vo Francúzsku z fotiek môžeš zistiť, že tam má JCD milión typov prístreškov, aj u nás by vedel postaviť hocičo väčšie, napr ako dali okolo 1990-2 sponzorsky zadara tri veľké prístrešky na Trnko a Hodžovo..
netusim, koho bude L147 vozit, okrem nemenovaneho predstavitela magoriatu. vyskytujem sa v danej oblasti pomerne casto a myslim, ze jedine co by sa tam tak uzivilo je mozno nejaky socialny taxik na zavolanie. ale minibus a kazdych 30 minut?
Re #118031 hoppusmark01: lepsie bude v mediach vyzeral na namesti vystavenych 20 kusov naraz ako 3 kusy
"ideálne by bolo pre unifikáciu keby všade bolo jCD"
napriklad na zastavkach ako Aupark, Zochova, a pod. by to chcelo ovela vacsie pristresky ako JCD..
Tak, pozerám si CP nových minibusových liniek a napadá ma:
L35 v rannej špičke mohol byť interval kľudne 15 minút (pri jazdnej dobe 12 minút by sa to stíhalo s jedným vozom).
L147 pri jazdnej dobe 9 minút mohla byť linka predĺžená až na Zochovu alebo Kapucínsku (prípadne aj obe),
alebo mohla mať (kvôli lepšiemu prekladu s L208) interval 16/24/24//24 resp. cez prázdniny 20//24.
Viem, že sú to kilometre navyše, avšak pri nákladoch na odpisy vozidla a plat (väčšiu dobu nič nerobiaceho) vodiča si myslím, že navýšenie ostatných nákladov by bolo kompenzované zvýšenou atraktivitou liniek pre cestujúcich.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos