Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
som z pezinku a minuly rok nam tam tiez vybudovali kruhovy objazd na jednej krizovatke predtym nesvetelnej, kde sa tak raz za stvrtroku stala vyznamnejsia (obcas tragicka) dopravna nehoda. predtm som ani ja kruhovym objazdom neveril, myslel som si, ze je to blbost.
teraz po asi pol roku prevadzky si kajucne sypem popol na hlavu a neviem sa dockat, kedy prestavaju aj dalsiu podobnu krizovatku.
kruhovy objazd totiz neuveritelne zvysil priepustnost (fakt som tomu neveril) a samozrejme tym ze prinutil vsetkych spomalit aj bezpecnost. teraz sa tam hadam este nestala dopravna nehoda. kto to poznate viete, ze to bolo na velmi frekventovanom tahu modra pezinok a ja som cakal, ze tam zacnu byt zapchy. na moje velke prekvapenie sa zapchy nekonaju a naozaj sa skratilo cakanie aut z bocnych ciest aj v case najvacsej spicky.
naopak, co znicilo dopravu boli nove svetelne krizovatky, ktore postavili dalej v meste. najma jedna z dopytovym ovladanim v podstate sposobuje kolaps dopravy v spicke.
Co som bol v Moste - Litvinove, tak tam prestavali niektore krizovatky na kruhove objazdy, najma v oblasti zastavby. Podla mna to bolo dost rozumne, doprava tam zbytocne nestoji (nie je jej tak vela) a nikto tam nelieta 80 km/h. Lebo to prakticky nie je mozne. Co som skonstatoval ako negativne bol fakt, za aj autobusy MHD sa tam museli otacat. Vodicom vobec nezavidim, furt tam tocili volantom... 🙂 Ale stacilo by keby boli tie objazdy trosku vacsie... Lebo boli fakt male... Akoze klbova Karosa sa tam tak-tak zmesti... 🙂
turbo: klasicka svetelna krizovatka ma vyssiu priepustnost v pripade vyssej premavky. ale ak je slabsia premavka, musis na nej cakat, aj ked nic nejde. a svetelna krizovatka nebrani nejakemu blbovi do nej vojst aj na cervenu - co je pri objazde tazsie. kruhovy objazd ma 8 bodov, kde sa jazdne drahy pretinaju, normalna priesecna krizovatka 32 (tusim - spocitajte si). A posledna vec, kruhovy objazd nuti spomalit, co je napr. v zastavbe vhodny preventivny prvok na zvysenie bezpecnosti ...
ak sa nemylim, Lunacek hovoril o krizovatkach na obchvate Vajnor
otazka znela preco tam nie su kruhove objazdy:
- lebo nikto pocas navrhu neprisiel s myslienkou aby tam boli (dokonca ani nie renomovany projektant, ktory projekt robil - povedal to tak, ze ked na to nedosiel projektant, je to uplna blbost robit kruhovy objazd ...)
- kruhovy objazd je narocnejsi na miesto (co je pravda) a keby to mali robit teraz museli by zacat cele majetkovopravne vysporiadanie od zaciatku (co celkom pravda nie je)

este pred tym bola debata s chlapikom z banskych stavieb (alebo kto to stavia) a ten bol este "lepsi" ako lunacek - vravel ze kruhove objazdy
- nie su vobec bezpecnejsie, ked redaktor povedal, ze su vyskumy ktore dokazuju opak, odpovedal, ze vybera to, co sa hodi jemu (redaktorovi) ...
- k.o. su len modny trend a nie je iste, ze aj to co sa teraz buduje nebude prebudovane spat
- priklady s cudziny (napr. rakusko) uplne ignoroval
Ze ake su tie kruhove objazdy drahsie ako vybudovanie svetelnej signalizacie. Este tam povie ze podla mna, PODLA MNA. Nikoho nezaujima co je podla neho, lebo statistika (z Rakuska, kde kruhove objazdy stavaju) vravi jasnu rec. Tak ja vam nieco poviem. PODLA MNA je vybudovanie svetelnej signalizacie drahsie ako vybudovanie kruhoveho objazdu. Moze ma niekto doplnit kolko to stoji (napr. co sa teraz robi v Dubravke)? Kecal tam ze vykupenie pozemkov a bla bla bla. A ze klasicka svetelna krizovatka ma taku a taku priepustnost a bla bla... Strasne.
Mozes trikrat hadat... 😉
Turbo:
to ma fakt zaujíma čo tam trepal? a v akom duchu sa to tam prezentovalo, za alebo proti?
Zrovna som pocuval Twist a kecalo sa tam o kruhovych objazdoch. Ten CURAK Lunacek z Magistratu tam taral *****iny az sa tramy ohybali. Liezol mi na nervy. Ale pacilo sa mi ako redaktor do neho rypal. To je absolutny trtko a nechapem co robi na Magistrate. Dufam ze ho Durkovsky coskoro vyrazi. Potom budem verit aj v lepsiu buducnost dopravy v meste - teda aj MHD. Pokial tam bude sediet tak ziadna zmena k lepsiemu nebude... 😞
J #11795:
Vsak mu napis. 🙂

KLF #11796:
Pekne, pekne. Opisuje to pravu situaciu v podniku. Na smiech to vsak nie je. 😞 Inac s podhadzovanim moc skusenosti nemam, ale viem ze na paneli je take tlacitko "vyhybka bez prudu" alebo "blokovanie vyhybky". To ked stlacis tak sa vyopne kurenie a pomocne pohony (tusim aj chladenie trakcakov) - proste aby si mal co najmensi odber zo siete. Vyhybka by nemala podhodit. Ked brzdis a rekuperujes do siete, tak to treba tlacit aj tak, lebo aj pri rekuperacii cidlom tecie prud - a ten staci na prehodenie, teda v nasom pripade podhodenie. Sam som raz isiel (ako cestujuci) v tramvaji. Pocul som ako spievaju zaskokove odporniky (TV8) ked vodic brzdil pred vyhybkou. Odrazu to stichlo a pocul som jazyky vyhybky plesknut. Vodic ponadaval a siel to prehodit. Co si popisoval poruchu "regulator", tak k tomu ti nemam co povedat (radsej nenapisem nic ako by som mal napisat somarinu 🙂 ), ale mozno SPECTRE by vedel, on je elektrotechnik a v Krasnanoch aj praxoval. 🙂
Ufo #11781: Citaro uz jazdi. Sam som ho videl. Linkou som si nie isty, ale verim osobe co jazdi v Nitre zadarmo ...
Minule sme stretli jedného kamaráta Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy s úsmevom Toma Cruisea, len neviem prečo sa smial, lebo elina zas v mraze meškala........
#11794 COLOR:
však to AU-Cafe stavia Roman eném pro sebia a svojé dzeci (jeho sro)
Andy008: #11789 - krasa !!! Kua, neviem, co k tomu dodat... Krasa !
J: No... s tym kurenim to mas tak. Ja som mal dnes T6 a nekuril som asi 3 hodiny. Ani sebe ! A dovod ? Ten co som ho striedal mi nepovedal, ze nalomil vyhybkove zelezo. Siel som si teda v Ruzinove prehodit (tam nie je elektrika pri vyjazde) a co sa nestalo ? Zelezo sa zlomilo len co som s nim mierne pohol. Nastali pre mna krusne chvile, lebo tento stroj VELMI rad podhadzoval pri zapnutom kureni. Neostalo mi nic ine, ako vypnut kurenie (aj sebe). Vrcholom bol vjazd do obratiska v Karlovke. Cez odbocku som este presiel (mimochodom vtedy siel len ventilator, kurenie uz skoro 10 minut nie!), ale na druhej vyhybke, ktora je uz za cestou, tam kde sa radia 9 a 4, mi podhodila svina na 4. Voz som mal za vyhybkou uz. Neostalo mi nic ine, ako pomaly cuvat nazad v dlzke skoro JEDNEJ CELEJ supravy, lebo som blokoval auta z Dubravky a sprintovat na konecnu pozicat si zelezo. Cuvanie je velmi rizikova zalezitost, bo sa casto zvyknu vykolajit vozy. Ale tam su chvalabohu dobre kolaje. takto som si to tam zopakoval 2x. Upovedomil som dispecera v aute, ze nech mi posle zelezo, lebo mam meskania, jak curak, co mi podhadzuje a ja cakam na dalsi voz aby som si pozical zelezo a dispecer sa usmieval a len vravel, ze "to sa vyriesi, to sa vyriesi"... A co myslis, ze sa vyriesilo ? Nic. Po 3 hodinach mrznutia a poziciavania si zeleza som si vypytal od upratovacky na konecnej v Ruzinove to co tam maju nahradne z roku 1900. Paradoxne, alebo zakonom schvalnosti, od tej chvile som kuril non-stop a nepodhodilo ani raz. Toz... Ale aspon vidis, co dokaze jedno zlomene zelezo na vyhybku, ktore Ti nie je schopny zamestnavatel dodat operativne nahradne. Dalsia vec je, ze ficime tu na uplne na hovno systeme elektrickeho prehadzovania, kedze vozy podhadzuju. To je proste fakt. No cakam, ze mi tu Turbo napise, ze neviem prehadzovat vyhybky. 😉
Ale pre Turba tu mam inu vec: aby toho nebolo malo, tak sa mi vyskytovala porucha "regulator". Mozem Ti popisat kde sa to dialo a za akych okolnosti, ale vysledny efekt bol ten, ze nesiel nakopnut voz. Bolo to 2x v tom istom mieste. Hovorim, podrobnosti okolo toho mietsa Ti mozem napisat ak chces, bo je to miero, kde platia pre nas iste obmedzenia... Vyznas sa v elektrike, tak skus mi vysvetlit wo co go, pripaden, ako tu poruchu odstranit, bo mne sa to oboje krat podarilo v podstate nahodou podla mna.
Diiik.
#11792 No to sú pekné drísty v tých článkoch a tomu pánovi s SNP invest by sme mali posľať nejaký list kde vysvetlíme ako je to v skutočnosti s metrom a elinou o prepravných nárokoch, efektivite, rentabilite a financiách. Ale jedno mal pravdu tie garáže na Hurbanovom si treba dobre uvedomiť keby sa chcela elina hodiť pod zem. Tak kto by mu napísal nejaký dobrovoľník.

KLF veď hej keď sa nedá tak sa nedá ale vodič by mohol aspoň si vytlačiť : "Ospravedlňujem sa cestujúcim za zimu ale kúrenie je dočasne nefunkčné". Aspoň by potom na vodičov nenadávali.
A veľakrát sa dá a nekúri. Proste zabudnú to zapnúť resp. prepnúť.
#11744: K debate spred styroch dni ohladom Au-cafe: Mne sa tiez zdalo, ze na petrzalskej strane nabrezia je o stavbu viac... 🙂 Vazne som si pripadal ako idiot, lebo som si nejak nemohol spomenut ze co to tam ma byt a debatu sameho so sebou som ukoncil tym, ze mam vypadok pamate 😉 Vdaka za osviezenie volebneho slubu Luba Romana.
;-D
Trosku off-topic, ale zaujimave:
KODAK PROFESSIONAL DCS Pro 14n Digital Camera

V ziadnom pripade nechcem robit reklamu! 😉
Vyjadrenia Petra GANDLA:
Električky to nevyriešia
V podzemí centra mesta bude metro

Skoda ze zmazali diskusiu k clanku... Bola velmi zaujimava. 🙂
Ad:www.infoludek...
Je nadherny 🙂
Turbo: čo písal GANDL?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.