Igorko:
Vobec mi nevadi ze citas staru diskusiu (veeelmi staru), ale neflooduj to prosim ta forum s reakciami na prispevky stare 2 roky, ano? Inac, Ikarus 415T sa u nas skusal... Klikni na link a uvidis aj fotos.
Autor: Spectre 8.11.2000 06.12
Ak si pamätám, tak Ikarus 415T, alebo niečo podobné sa tu už testovalo a nevyhovuje to našim normám - napätie mu preráža na kostru.
Ikarus a SOR --> KLF, to máš tak, ako keď kúpili T6A5 v nadštandartom vybavení, keď mohli kúpiť napr. o dve súpravy viac v základnom vybavení. Niekto z poslancov chcel jednoducho machrovať. Keby to bolo aspoň tak, ako v ČR, kde im určité percento hradí vláda, ale u nás......
Autor: KLF 8.11.2000 01.56
www: http://www.KLF.de
Ma niekto nejake info o Ikaruse 415T ? Pocita sa s nim v premavke ?
Osobne by som uvital... ale ved viete co. (21Tr)
Ikarus 415 T (správne asi máte na mysli 411T alebo 412T, 415 je vysokopodlažka sa tu samozrejme nikdy netestoval a samozrejme mu žiadne napätie na kostru nepreráža. A buďte radi, že aspoň pár T6A5 je vďaka ing. Polákovi kultúrnejších.
I.
Autor: Spectre 5.11.2000 13.17
Dôvodov, prečo tam nedali dvojdielne, j hneď niekoľko:
1/ Financie
2/ Staré dvere zasahovali do povoledného výrezu vozidla - tzn. ak by s týmito dverami vošiel cez dvere garáže, asi by to bohvieako nedopadlo.
Tie štvordielne hliníkové dvere IFE nie sú omnoho lacnejšie než tie výklopné. A vojsť s otvorenými dverami sa do garáže nedá.
Ale použitie výklopných dverí na vozidle pre MHD je p...vina ako remeň - spýtajte sa vodičov, aký je potom výhľad na výmenu frekvencie.
I.
COLOR:
Tu packu staci presunut do druhej polohy, ked to nekuri. Take jednoduche to mas. V pripade zrychlovacovej T3SU alebo T3SUCS sa packa nachadza pred druhymi dverami. Niekedy zvykne byt v takej skrinke. Este sa mi nestalo ze by bola zamknuta. Ale, ked je v skrine tak pozor na to, aby si si neroztrhol bundu, pripadne rukavicu. A raj s tym ze ta packa moze (a casto aj je) spinava! Na zakurenie treba uvolnit zapadku (otocis ju o 180 stupnom smerom k osi vozu). Potom paku potiahnes najprv k stedu vopzidla, potom ju dvihnes (niekedy aj sama vyleti) a zaistis tak, ze ju pritlacis smerom k dveram a zaistis zapadkou. Paka ma viac poloh, mozes ju dat do lubovolnej. V tejto zime vsak odporucam nechat paku co najvyssie. Pri kachnach je to trochu komplikovanejsie, lebo paka sa sice nachadz pri druhych dverach, ale pristup k nej je zvonku (teda vodic ta vidi co robis). Kuri vtedy, ked je zatlacena dnu. To je vsetko co mozem dodat. Pozor! T3CS (napr. 7706) nemaju kurenie odpadovym teplom! Tam tu paku ani nehladaj. CKD totiz tvrdili ze to nie je progresivna metoda kurenia a zrusili to. Potom dosli na to ze je to blbost a paky opat montovali (T2 ich ma tiez pri druhych dverach). Pozor na tyristorove vozy TV1 a TV8 (TV12). Tam sa packa sice nachazda, ale ked ju potiahnes, tak ti bude fukat akurat studeny vzduch... Ako minule co som isiel v ex. Citypointe. Ako keby nestacilo ze je kosa, paka fukala do voza studeny vzduch. Tak som ju pekne zatlacil. Nebolo tam potom teplo, ale aspon ani nie tak chladno.
KLF:
Na co som nereagoval??? Mozno som nieco prehliadol, tak napis.
Btw., ked to robi to co pises, tak byt tebou tak na obratisku sa pozrem ako je to vobec s kablikmi pod panelom. Lebo ked nieco ide do UDJD tak to tam "poriesia" niekedy aj zodpovedne. Uz sa stalo ze dosla kachna z UDJD a klaty padali od predu do zadu.
J: No... Turbo neak nereagoval, tak neviem, mozno ani on nevie vo co go. Inak ja viem, ze tam je tlacitko na blokovanie. Samozrejme ho pouzivam, ale vyhybky Ti podhadzuju aj tak obcas. Samozrejme, ked brzdis - podhodenie je skor pravdepodobne, ale co ak nekurim, nebrzdim, blokujem a podhodi ?:) Toz... taka je realita. No a ked sme uz pri tom - podla mna by NORMALNE bolo, kebyze je to tak, ze kurim, brzdim, blokujem a NEPODHODI. Sak to je logicke.
romanca> Hmmm... ano, je to tam fakt dost zlepsene, obcas tade chodim, len sa mi ten objazd zda mozno trochu maly, so zajazdovou Vrakosou sme tam mali problem.
V Ziline je sranda linka 32, ktora musi ist skoro kilometer az na Rondel, len aby mohla zabocit (je tam dvojita ciara)
som z pezinku a minuly rok nam tam tiez vybudovali kruhovy objazd na jednej krizovatke predtym nesvetelnej, kde sa tak raz za stvrtroku stala vyznamnejsia (obcas tragicka) dopravna nehoda. predtm som ani ja kruhovym objazdom neveril, myslel som si, ze je to blbost.
teraz po asi pol roku prevadzky si kajucne sypem popol na hlavu a neviem sa dockat, kedy prestavaju aj dalsiu podobnu krizovatku.
kruhovy objazd totiz neuveritelne zvysil priepustnost (fakt som tomu neveril) a samozrejme tym ze prinutil vsetkych spomalit aj bezpecnost. teraz sa tam hadam este nestala dopravna nehoda. kto to poznate viete, ze to bolo na velmi frekventovanom tahu modra pezinok a ja som cakal, ze tam zacnu byt zapchy. na moje velke prekvapenie sa zapchy nekonaju a naozaj sa skratilo cakanie aut z bocnych ciest aj v case najvacsej spicky.
naopak, co znicilo dopravu boli nove svetelne krizovatky, ktore postavili dalej v meste. najma jedna z dopytovym ovladanim v podstate sposobuje kolaps dopravy v spicke.
Co som bol v Moste - Litvinove, tak tam prestavali niektore krizovatky na kruhove objazdy, najma v oblasti zastavby. Podla mna to bolo dost rozumne, doprava tam zbytocne nestoji (nie je jej tak vela) a nikto tam nelieta 80 km/h. Lebo to prakticky nie je mozne. Co som skonstatoval ako negativne bol fakt, za aj autobusy MHD sa tam museli otacat. Vodicom vobec nezavidim, furt tam tocili volantom... Ale stacilo by keby boli tie objazdy trosku vacsie... Lebo boli fakt male... Akoze klbova Karosa sa tam tak-tak zmesti...
turbo: klasicka svetelna krizovatka ma vyssiu priepustnost v pripade vyssej premavky. ale ak je slabsia premavka, musis na nej cakat, aj ked nic nejde. a svetelna krizovatka nebrani nejakemu blbovi do nej vojst aj na cervenu - co je pri objazde tazsie. kruhovy objazd ma 8 bodov, kde sa jazdne drahy pretinaju, normalna priesecna krizovatka 32 (tusim - spocitajte si). A posledna vec, kruhovy objazd nuti spomalit, co je napr. v zastavbe vhodny preventivny prvok na zvysenie bezpecnosti ...
ak sa nemylim, Lunacek hovoril o krizovatkach na obchvate Vajnor
otazka znela preco tam nie su kruhove objazdy:
- lebo nikto pocas navrhu neprisiel s myslienkou aby tam boli (dokonca ani nie renomovany projektant, ktory projekt robil - povedal to tak, ze ked na to nedosiel projektant, je to uplna blbost robit kruhovy objazd ...)
- kruhovy objazd je narocnejsi na miesto (co je pravda) a keby to mali robit teraz museli by zacat cele majetkovopravne vysporiadanie od zaciatku (co celkom pravda nie je)
este pred tym bola debata s chlapikom z banskych stavieb (alebo kto to stavia) a ten bol este "lepsi" ako lunacek - vravel ze kruhove objazdy
- nie su vobec bezpecnejsie, ked redaktor povedal, ze su vyskumy ktore dokazuju opak, odpovedal, ze vybera to, co sa hodi jemu (redaktorovi) ...
- k.o. su len modny trend a nie je iste, ze aj to co sa teraz buduje nebude prebudovane spat
- priklady s cudziny (napr. rakusko) uplne ignoroval
Ze ake su tie kruhove objazdy drahsie ako vybudovanie svetelnej signalizacie. Este tam povie ze podla mna, PODLA MNA. Nikoho nezaujima co je podla neho, lebo statistika (z Rakuska, kde kruhove objazdy stavaju) vravi jasnu rec. Tak ja vam nieco poviem. PODLA MNA je vybudovanie svetelnej signalizacie drahsie ako vybudovanie kruhoveho objazdu. Moze ma niekto doplnit kolko to stoji (napr. co sa teraz robi v Dubravke)? Kecal tam ze vykupenie pozemkov a bla bla bla. A ze klasicka svetelna krizovatka ma taku a taku priepustnost a bla bla... Strasne.
COLOR