Wow, teda tak otrasné fotky, ako sú v tom bratislavskom update na webe pražských tramvají, som už dávno nevidel a to som videl už fakt všeličo... A ešte k tomu tie popisy s pravopisnou chybou v pomaly v každom slove, pod to by som sa na mieste autora hanbil podpísať... Zase niekto, komu chýbajú aspoň náznaky sebareflexie... ?
dobre predsa z Prahy vies, ze vyhlasit vysledku tendru na busy nie je take jednoduche. Ponuky podali dvaja uchadzaci, teraz ich treba vyhodnotit, overit referencie, priradit body podla kriterii.
Takéto tlačítko (či už manuálne, alebo automatické - čiže prihlasovanie sa automaticky palubným počítačom) sa zvykne montovať do autobusov. V prípade električky alebo trolejbusu na to postačí jednoduchý trolejový kontakt. BTW, hádajte koľko trolejových kontaktov v BA máme?
Neviem ako vo svete funguje preferencia, ale kebyže sa chce v Bratislave fakt urobiť podľa mňa nie je problém urobiť preferenciu na nejakom takomto princípe: Každá električka by sa vybavila doplnkovým tlačidlo "Voľno", ktoré by vyslalo xx sekúnd pred príchodom do križovatky signál, že ide prejsť a križovatka by automaticky podľa toho zariadila signál pre ňu "Volno" a auta by mali "Stoj!". Počiatočne by to bolo asi finančne náročnejšie, ale preferencia by tam určite bola a aj dosť veľké skrátenie času. A nemuseli by sa potom budovať také monštrózne križovatky ako je pri otočisku v KV.
vsak hovorili ze spravia "preferenciu", co sa vsetci cudujete... to bolo jasne... trolejbusy rovnako zdrzanie v kazdom smere... na lave odbocenie na jegeho zo zahradnickej sa nikdy tak dlho necakalo ako vdaka tymto semaforom... 212tka teraz v popoludnajsej spicke na zimnom stadione - vystupiste ani nestava, hned sa otoci ? nechapem naco bola cela zahradnicka dobra... vratane rozsirenia - vsak naco je rozsirenie ktore aj tak potom konci jednym pruhom rovno a jednym pruhom dolava - no na hovno... pokojne stacila 1+1 zahradnicka a rozsirenie pred krizovatkou aby boli dost dlhe pruhy na radenie (teda maximalne od jegeho po mileticovu - jedine tu malo rozsirenie vyznam, po jegeho pokojne mohol ist z kazdej strany elektricky 1 pruh...) a vysledok v priepustnosti je rovnaky!!! chodci - tak to je ina komedia - ti UZUCKE CHODNICKY to nemozu mysliet ani vazne - na jeden z najfrekventovanejsich priechodov a chodnikov v meste od zastavky elektricky na trhovisko dat normovych 1,5metra a aj to BLOKOVANE STLPMI, ktore su samozrejme z ohladu na chudacikov zo vylietavaju z cesty nie hned pri krajnici ale meter od krajnice - to je snad ZLY VTIP... tym samozrejme nechcem povedat ze zahradnicka sa nemala rekonstruovat, mala, ale uplne inak... hlavne ti idiotkovia co tam parkovali pozdlz elektrickovej trate ze skoncili, to je asi jedine pozitivum... ale cela rekonstrukcia sa dala spravit menej megalomansky a teda hlavne LACNEJSIE, urobit CHODNIKY SIROKE ADEKVATNE POHYBU CHODCOV, a bez zbytocnych svetelnych krizovatiek - jegeho x zahradnicka je bez semaforov a len s pravym odbocenim z jegeho niekolkonasobne priepustnejsia...
Kvôli tým semaforom sú dosť veľké meškania. V smere od Slovanetu na Trnavské mýto sa čaká na svetelnej križovatke s Jégeho logicky každý krát inak, niekedy vôbec (záleží od času, za ktorý električka prejde úsek od Tomášikovej), ale na svetlách na Miletičovej (pred Trnavským mýtom) je zdržanie pri normálnom pobyte na zast. Záhradnícka okolo 2 minút. V opačnom smere je to však ešte horšie - 5 sekúnd po tom, ako električka zastaví na zastávke Záhradnícka jej skočí návesť stop a na voľno tam musí čakať ďalšie cca 3 - 4 minúty. Väčšinou to vychádza tak, že keď električka opúšťa túto zastávku, ďalšia sem už prichádza. ?
paci sa mi najma ten argument k bodu 3, dovol mi k tomu vyjadrit moj osobny nazor:
samozrejme, ze sa nezmestil cyklochodnik, lebo prvoradou prioritou su jednoznacne siroke cesty pre investorov a ich drahe auticka. A do buducnosti sa samozrejme planuje dalsia a dalsia vystavba v danej lokalite, lebo aj to patri medzi priority mesta. A medzi Jegeho a Palkovicovou sa este k tomu nachadza park, tam sa vyslovene ziada jeho likvidacia a miesto neho krasny polyfunkcny objekt, tak zo 30 poschodovy, aby vhodne zapadol do okolia. A ku podzemnym garazam objektu treba zriadit aspon 3x krizovanie cez elektrickovu trat, samozrejme svetelne riadene, s plnou preferenciou IAD a samozrejme s odboceniami na vsetky svetove strany.
Ja sa vazne cudujem, ze pri realizacii toho unikatneho projektu rozsirenia zahradnikovej sa vobec naslo miesto na nejaky chodnik pre pesich a na elektrickovu trat! ...ktore su vlastne aj tak uplne zbytocne, lebo ani jedno z toho predsa biznismeni, supermeni, mafiani ni politici nebudu vyuzivat... nebyt toho, mohla tam byt krasna, aj 8-prudova komunikacia! grc ?
k tej preferencii citujem jedneho vodica, ktory na krizovatke s jegeho stal skoro minutu a ziadne auto zatial nepreslo cez trat...ktory idiot toto urobil??? ved aj ja by som to lepsie vymyslel..a na 100 percent s nim suhlasim...
Ad 2:
Pôvodne tam malo byť aj ľavé odbočenie do ulice Líščie údolie.
Ad 3:
V tomto mieste má byť niekedy v budúcnosti ďalšie ľavé odbočenie (zrejme až nejaký investor zaplatí rozširenie tej jednosmerky. ?
Re #116815 pepke: Možno preferencia nefunguje práve z toho dôvodu, že nie je zapnutý ešte aj ten semafór na Mraziarenskej, lebo ten je tiež zaradený do preferencie.
ad bod 4: s tou preferenciou to vyzerá šeredne, včera som tade šiel a na Jégého sme stáli dosť dlho a potom ešte aj na tom križovaní s Miletičovou...a na TN sme boli asi -3, a to ešte nefunguje semafor pri Mraziarenskej
A dnes nový čas písal v malom okienku vedľa CapaCity, že vyčlenili 500 mil na nákup električiek, ďalším asi CapaCity, trolejbusy a "duobusy" tak, ale neviem či sa dá NČ veriť. ?
Viem, že je v Slávičom, ale tam chodia hlavne študenti a je to trošku od ruky a čo poznám ľudí ja tak väčšinou chodia do mesta lebo tam je priame spojenie s električkou a nemusia ísť trolejbus+električka+autobus, alebo 32+ pešia cesta. ? Nehovorim len o KV, ale o tom, že aj v iných mestský častiach, ktoré majú obchodné domy nie moc od ruky by takéto predajne mohli byť.
Predvcerom som si bol omrknut "zrekonstruovanu" Zahradnicku a zaujalo ma zopar detailov.
1. krizovatka Zahradnicka-Jegeho:
Na kieho frasa tam spravili lave odbocenie z Jegeho? Doteraz tam nechybalo a zrazu ho treba? Na Jegeho ani nie je zvlast odbocovaci pruh dolava takze aj ked vsetci idu doprava na Zahrdanickej smer do Ruzinova auta stoja na cervenej. Zbytocne. A eliny detto.
2. krizovatka Liscie nivy-Zahradnicka:
To bolo naozaj nutne tam robit CSS? A lave odbocenie do Mraziarenskej? Tam nemuselo byt ziadne lave odbocenie a vlastne ani prejazd cez kolaje.
3. Rozsirenie oproti vyusteniu Ruzovej doliny:
Vie mi to niekto vysvetlit co to ma znamenat? Oproti Ruzovej doline je cesta siroka na tri pruhy. Dva co idu z ruzinova tu idu "vlnovkou" a pri trati v mieste "tretieho pruhu" je zebra. (po kotrej samozrejme niektori experti budu jazdit). Cital som ze k chodniku pre pesich sa uz nezmestil cyklisticky. Jedine miesto od zastavky Slovanet po Jegeho kde by sa nezmestil je prave toto (pre mna nepochopitelne) rozsirenie...
4. preferencia elektriciek:
Je zapnuta? Lebo na Jegeho eliny stali. Takze ak je spustena tak je ako vsetky "preferencie" v BA na dve veci...
je rozdiel medzi stavebnym objektom a autobusom, ale aj tak chvilu trva kym sa podrobne preskumaju vsetky doklady.
Nadlimitne zakazky musia byt zverejnene v europskom vestniku, niekedy je vyzadovana aj inzercia v svetovych (resp. vyznamnych) periodikach. V tomto pripade sa ide len podla zakona o VO, takze staci vestnik.
Tender je ostro sledovany, neuspesny uchadzac sa moze odvolat, takze nic nemozno nechat na nahodu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Majo