Ešte sa vraciam k tej brzdnej dráhe. Pozrel som do tabuliek a brzdná dráha T3 núdzovou brzdou na rovine z rýchlosti 55 km/h (v tabuľke sú len rýchlosti 15, 25, 40 a 55) je pri prázdnej električke 49 m, pri plnej dokonca až 75 m. To väčšine autíčkarov nedochádza.
To hej, lenže v BA z čísla 1100 nijak nevyplýva cena. Okrem toho vidím problém aj v tom, že sa odosiela prázna SMS. K tomu môže dôjsť aj náhodne. Ja napríklad chudákovi, čo je prvý v mojom telefónnom zozname, pravidelne posielam prázdne SMS, keď si strčím do vrecka telefón s odomknutou klávesnicou ? .
Pokiaľ mi pamäť dobre slúži a nemýlim si to s nejakým iným ázijským totalitným štátom, tak KT4 vyrábala Kórea aj v pseudolicencii. Keďže mali problém vo svojom rozvinutom priemysle vyrobiť kĺbové spojenie, vyznačujú sa KT4 "Made in Korea" tým, že sú to vlastne také 20 m dlhé T5B2 .
Sa pozri, ako vyzerajú košické električky a ako vyzerajú tieto. Podľa evidenčných čísel ide o T3SU z prvej série pre ČSSR, čiže z r. 1982 - ekvivalent bratislavských vozov 7717 - 7736. Zaujímavé, že v Prahe ešte žiadne pre totálnu zhnitosť vyradiť nemuseli ? .
Premium SMS je spoplatnená SMS, za ktorú niečo dostaneš. Premium SMS začínali pri rôznych tých sťahovaniach zvonení a hier do mobilov. Pražský (ale aj labskoústecký) SMS lístok beží na báze Premium SMS. Výhodou je, že z posledného dvojčíslia čísla, na ktoré správu odosielaš je aj jasne daná cena - napr. pražský lístok sa objednáva na čísle 902 06 26, je za 26,- CZK, labskoústecký na čísle 902 06 15, je za 15,- CZK.
U nás môžme závidieť. No ak je pre niekoho jediný cieľ BID len linka 901 a odseknutá časť 53 = 630, tak dlho môžme o BID len rozprávať, najmä ak keď do 4km vzdialenej Rajky je neprekonateľný problém zaviesť linku ?
Skúsim to v priebehu týchto dní streda - piatok odfotiť a plácnem to na web. Je to rysované tenkým tušovým perom 0,25 a je to staršia práca, tak dúfam, že to bude dosť vidno. Pre úplnosť je tam trať zakreslené okolie trate do 100 v úseku Hl.ST. - SAV - Štefánikova (tam kdesi ešte aj medzi SAV a Hodžkom bola zastávka čo som videl podla zákresu "Lermontova") a ďalej už poznáte. Škoda, že to ostalo len na papieri ?
Ad električky v Kórei:
V severokórejskom hlavnom meste majú aj ako električkovú prevádzku, tak aj 2 trasy metra. Len pre zaujímavosť, takmer všetky električky tam jazdiace pochádzajú zo závodu Tatra (typy T4D a KT8). Časť z nich tam šla ešte v časoch socializmu, ostatné sú z ex-východonemeckého výpredaja. Dokonca aj trolejbusy tam jazdia (a to také skvosty ako repliky Karosy C 734, resp. Škody RTO). Oficiálnych informácií je síce málo (MHD a obzvlásť metro sú niečo ako strategické vojenské objekty), avšak na internete možno aj napriek tomu nájsť dostatok informácií.
A či je predaj električkového vozidla podporou miestneho režimu si osobne nemyslím. Pri takmer výhradnej nemožnosti vlastniť osobný automobil je MHD dôležitou formou dopravy.
S499.1023