Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
hroch: Nebol nahodou niekto z DPB na vychode? 🙂 Najprv po vzore z PO experimentujete s obcami, potom po vzore z KE zavadzate posilovu linku typu "stanica - internaty" s CP podla prichodov vlakov. 🙂
Kazopadne jedno i druhe ma mimoriadne tesi.
Ano, pocul som o tom vcera, som zvedavy, ci to skutocne bude tak...
KLF: ja viem, to lego... segra ho niekam schovala a ja sa k nemu neviem dopatrat... ale myslim na to. fakt 🙂
fuuuha, ludkovia, a toto ste vedeli? citat z dnesneho SMEonline:

"Od 8. decembra 2002 (nedeľa) bude premávať nová posilová linka č. 131 po trase Hlavná stanica - Staromestská - Nábrežie arm. gen. Svobodu - Mlynská dolina - Cintorín Slávičie údolie, ktorá bude zabezpečovať prepravu študentov z vlakov, prichádzajúcich na Hlavnú stanicu smerom k vysokoškolským internátom v Slávičom údolí. Vozidlá budú prepravovať cestujúcich len v smere z Hlavnej stanice k Cintorínu Slávičie údolie, iba v prípade zvýšených prepravných nárokov, a to v nedeľu a vo sviatok pred dňom školského vyučovania v odpoludňajších a večerných hodinách. Vozidlá linky č. 131 budú zastavovať na zastávkach Hlavná stanica, Zochova, Lafranconi a Cintorín Slávičie údolie.

Odchody autobusov nebudú viazané na pevný cestovný poriadok. Z Hlavnej stanice budú odchádzať podľa potreby, v nadväznosti na príchody rýchlikov zo smeru Košice - Žilina - Bratislava a Košice - Zvolen - Bratislava, v časoch 16:30 až 16:40 h, 17:30 až 17:40 h, 19:00 až 19:10 h, 20:30 až 20:40 h, 21:30 až 21:40 h a 22:30 až 22:45 h. Cestujúci pri preprave touto linkou musia mať platný cestovný lístok. Cestovná doba medzi Hlavnou stanicou a zastávkou Lafranconi je 10 minút, medzi Hlavnou stanicou a konečnou zastávkou Cintorín Slávičie údolie je 13 minút."

podla mna je to novinka ako hrom...
D3k0: podla mna, keby zeleznice nemali megalomanske plany, stacilo by na filialke hodit nejake 2 kolaje pod droty, zrenovovat stanicnu budovu ako sa napr. renovuje v Rusovciach a hodit tam osobnu dopravu- netrebalo by na to ziadne specialne povolenia na stavbu a so starostami by sa pekne vybabralo. Ved nakoniec je to pozemok zeleznic a nie mestskej casti.
hroch: ozvi sa mi pliz tu na diskusii a nechaj mi tu e-mail.. vdaka.
Aha, ano, mas pravdu. Prepacte. 😞
Color: nie je na toto urcene dispecerske forum ?
FLASH od MaXa: V tejto chvili tam stoja uz 3 kacice a tetris, nejaka 6 a este k tomu naviac aj 7053. Za chvilku to bude stat az po TESCO 🙂 Mimochodom je to smer nie centrum ale Americke nam.
FLASH Od MaXa: 14/7 7064 to pred dvoma minutami napalila do nejakej feldy pri zastavke Marianska smer centrum, vraj krasne klatovala 😉 Eliny nechodia, ludia vystupuju.
Turbo: myslim si, ze nemas pravdu. 😉 Turbo, neskromne si myslim, ze brzdit viem (na rozdiel od nemenovanych brigadnikov kolegov v DP) som este nehodu NASTASTIE nemal a boli situacie. Takze asi to s mojim brzdenim nebude zle. Za dalsie som dokonca dostal v DP pochvalu, ale chvalit sa rozhodne nejdem za co a kedy, to teraz nie je tema, len narazam na Tvoje hodnotenie mna. Opakujem Turbo - si dobry znalec teorie (to teraz myslim uprimne!) ale nemas prax, co je hola pravda. Mozno si si zihol elinu, ale nie vo vyhrotenej situacii, ked sa prejavi naplno ci vodic vie brzdit, alebo nie. Turbo - stojim si za tym, ze ak porovname brzdne vlastnosti vsetkych dopravnych prostriedkov v BA, tak elektricka z nich vyjde najhorsie. Zial... ale je to fakt. Aj napriek tomu ze ma najviac brzd.
tr3mp: Ta tabulka v Pravde je cela od veci. Ako dosli na to ze naklady na sk trzieb je na trati Zbehy -Radosina 22Sk a napr. na trati Zohor - Zahorska Ves je to 4Sk? Jazdia tam rovnake vozidla, obsaditelnost je porovnatelna a celkovo ide o podobne lokalky? Je to zavadzajuce. Ked sa odvezies autobusom z Nitry do Radosiny tak sa zblaznis ako pomaly moze bus ist. Po prestupe na 810 som sa citil ako v TGV.
S tym pridelovanim licencii s tebou uplne suhlasim. NApr. trat Zbehy - Radosina je celkom dobre trasovana, stanice a zastavky su celkom vhodne umiestnene.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Som sa dnes docital v novom case, ze obchodnu spatia kolajnie, ale ze to nevadi, lebo v blizkej buducnosti sa planuje dvojkolajna trat zjednokolajit.

Zaujimave. Mne tam vadia ine veci a ne elina. Kua, ved ta tam patri a nicomu neprekaza. Keby sa tak radsej zaujimali o tie auta, co tam stoja a nemaju vobec co stat.
Sice to bude mierne mimo temu, ale v nedelu som sa bol previest po jednej z trati, ktora sa ma rusit (Zbehy - Radosina). Z clanku, v ktorom je zoznam trati (http://www.pravda.sk/dennik/2002/11/27/ekonomika/13/article.80922.html) som si spocital, ze celkova usetrena suma je 548,4 mil. korun. V clanku sa vsak nepise, ci je usetrena suma za mesiac/rok/navzdy - to je dost vazny nedostatok. Na porovnanie:

"Ďalšou obrovskou investíciou bude podľa Beladiča vonkajší polkruh od Galvaniho ulice, ktorý prostredníctvom tunela popod Malé Karpaty pomôže prepojiť diaľnicu D61 s Lamačom. Tunelovú spojnicu rieši štúdia Projektového ústavu dopravných stavieb v dvoch variantoch - s jediným obojsmerným tunelom dlhým 6,1 km alebo s dvoma samostatnými tunelovými rúrami s dĺžkou 5,63 km. Dĺžka trasy je v oboch prípadoch 13,1 kilometra. Prvý variant by stál asi 13,2 mld. Sk, druhý 14,3 mld. Sk."

Teda pri 1. lacnejsom variante vychadza 1 km dialnicneho tunela na 2,163 mld Sk. A ak su usetrene ceny za zrusenie osobnej prevadzky na trtiach za rok, mozeme za 1 km dialnice, dotovat prevadzku zeleznic skoro 4 roky (presnejsie 3,944 roku).

Samozrejme, nema zmysel udrziavat neefektivne spoje. To ale neznamena rusit vlaky. Napr. vyssie spominana trat Radosina - Zbehy, z Radosiny sme sa v 1x 810 viezli styria, postupne sa vlak zaplnal a do ciela dorazil pomerne plny (celkova kapacita 55 sediacich) - a to bol vikend obed (cize minimalna prevadzka). Naviac vsak subezne vedie bus linka Piestany - Nitra, hoci trat vedie idealne stredom dedin a je idealne dostupna. Takto sa rozklada kapacita medzi bus a vlak a oba vyzeraju zdanlivo nevytazene. Pritom licencie na prevadzku dopravy sa prideluju, takze by nebol az taky problem povedat, ze kde vedie vlak, nechodil by subezne bus. Samozrejme, treba dokladne zabezpecit pripoje (Bus z Piestan odchadza po prichode rychlika a po prichode do Radosiny nan nadvazuje vlak. A na vlakovych zastavkach nadvazuju spoje do dedin neleziacich priamo pri trati.) Tym by sa usetrilo zopar busov (ktore by o to castejsie mohli jazdit inde pri tych istych km vykonoch a zaroven by bol aj vlak vytazeny. Zaroven by sa odstranili stavy, ze pridem niekde vlakom a zistim, ze bus zo stanice leziacej vedla odisiel par minut pred odchodom vlaku. Mozno by pomohlo, keby sme mali jedneho prevadzkovatela vlakov aj busov ako v Rakusku. Ozaj, ked uz spominam Rakusko, preco je OBB spolkovymi zeleznicami (drahami) a nie sukromnymi?

Pritom to, co som pisal, sa netyka len nejakych vidieckych oblasti, ale aj regionalnej dopravy v okoli Bratislavy. Taka BID tiez nefunguje tak ako by mala ...
Surfista> bude sa dlhodobo rekonstruovat mierova ul, preto tam nebude moct jazdit t-bus 208...
Tie snimace elektriciek na semaforoch Segnerova vyzeraju dost zranitelne...su to len (asi plastove) trubky polozene zhora na podvaloch v otvorenom zvrsku...aby to nedopadlo tak ze niekto na to skoci a je po preferencii..
Cez vikend sa robilo vedenie pri ruzinovskom cintorine. Co sa bude diat? Chysta sa nejaka vyluka alebo co?
d3ko: sqely novy clanok. Ale nepatri to nahodou do sci-fi 😢. Inac bolo by to naozaj celkom pekne keby nebolo vynimkou ale standardom. Ale mne osobne by uplne stacilo keby sme sa dostali na uroven MHD /ID napr. Berlina, Viedne - rozdavanie mapiek MHD samozrejme zdarma, funkcna nocna doprava /cez tyzden raz do hodiny, Pi,So - kazdych 45 min s moznostu prestupov /neberme priklad od irskeho Dublinu napriklad/, ochotny personal aj pri "okienkach" aj vo vozidlach - anglicky hovoriaci vodic by malo byt standardom najma na linkach v centre, na Devin a pod. Zase si musim spomenout na Berlin, kde som vypocul pekny turisticky vyklad co vsetko mozem vidiet nalavo/napravo na linke 200 od vodica pekne v anglictine !! 🙂 to bol zazitok aspon som nemusel citat knihu. MHD v BA sa musi lepsit lebo ked sa bude takýto stav pretrvavat, nebodaj sa zhorsovat este zopar rokov/5-10/ ak ludia budu musiet prejst na IAD.
Vsak pozri sa na ten autobus do ktoreho narazila 7832. Nic mu nie je, iba vlek ma trochu dokrceny plech a 4. dvere. Co sposobilo tuto nehodu? Zly technicky stav elektricky. Presne ako vtedy co ta kachna vletela do Statnej nemocnice. Ale vyskyt takych vaznych nehod sa v poslednych rokoch drasticky znizil, co mozeme pripisat lepsej udrzbe elektriciek. To mas ako s osobnym autom - ked sa nebudes starat, tak ti skor ci neskor vzniknu nejake zavady, aj na brzdnom systeme. A ked ti nezacne brzdit auto, tak mas vacsie problemy ako ked ti nezacne brzdit elektricka, lebo ta ma aspon 3 nezavisle brzdne systemy...
d3k0 #11604:
Vies, 7832 bol strasny serbel. Preco asi museli ten voz po nehode kuplovat? Asi preto lebo vykapal. A Bigmac mal proste tu smolu ze zrovna vtedy, ked chcel zacat brzdit pred Trnkom. Celuste boli tiez nastavene na hovno, ale pozri sa kde zastavil - vsak to nevyletel az tak daleko do krizovatky... 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.