Chcel by som sa popýtať na trať na Záhradníckej. Jej krivosť bola obhajovaná stromami, čo mi príde dosť divné. V čom teda nastal naozaj problém? Boli osi trate zle vytýčené, alebo si stavbári poposúvali kolíky čo tam boli osadené z merania a tak to dopadlo potom? Dala by sa niekde získať dokumentácia o tom ako prebiehali stavebné práce spolu s vytyčovacími a kontrolné merania?
hej, tiez ma napadlo ze kratky t-bus ma 2 a pol dveri a dlhy 3 a pol dveri takze to moze znamenat kratsie statie na zastavkach, ale L212 je prave tym specificka ze tam ten dlhy trolejbus zase az tak velmi netreba a je malo takych zastavok kde nastupuje tak vela ludi (hadam len zahranicka, hodzovo namestie, SAV) ze by toto malo vplyv... a s tou akceleraciou - moze mat teoreticky Tr15 vacsi vykon motorov a vyssiu teoreticku akceleraciu, ale v praxi to vodici - pre ten stav ciest - nevyuzivaju a Tr14 vzdy ide sviznejsie aj ked ma mensi vykon motorov na hmotnost vozidla...
Rad by som navrhol matovi95 aby sa naucil citat registracne podmienky a zistil ze
1) podnik MHD neexistuje
2) trolejbusy jazdia len tam kde je trakčné vedenie
3) treba ísť na dpb.sk
Rad by som navrhol podniku mhd aby chodili autobusy alebo trolejbusy cez Hrdlickovu ulicu na Kramaroch. Je tu zakladna a materska skola a ludia by to tu radi privitali. Kedysi tu uz chodievali autobusy (Krasna horka) a rad by som bol kebyze tu chidi mhd.
Velmi pekne dakujem a ozvite sa prosim.
"Nič nenavrhujem. Vyslovil som len názor, že jazda v krátkom auto/trolejbuse je príjemnejšia, ako v kĺbovom 'dobytčáku'. Ak by som mal niečo navrhovať, tak jednoznačne zmenu systému verejnej dopravy v Bratislave, urýchlené zapustenie električkových, ľahkometrových, metrových, alebo akých len chcete tratí v meste pod zem, aby sa tak vytvorila "chrbtica" celej verejnej mestskej dopravy, na ktorú by potom nadväzovali autobusové, či trolejbusové linky, obsluhujúce najlepšie krátkymi autobusmi čo by sa dalo."
O dobytčákoch môžeš hovoriť až vtedy, keď sa prevezieš krátkym vozom na kĺbovej linke, ktorý sa tam nachádza z titulu toho, že DPB má tých kĺbákov práve nedostatok a jednoducho nemá inú šancu, než tam nasadiť kraťas. Zapustené električkové či ľahkometrové trate považujem, vzhľadom na náročnosť investície, za hudbu veľmi vzdialenej budúcnosti, pretože poznám Bratislavské reálie (pozri sa, ako dlho sa hovorí o stavbe nosného koľajového systému v Petržalke a to sa ešte ani nezačalo stavať).
Súhlas, krátky voz tiež pokladám za rýchlejší, len u trolejbusov je tu špecifikum - pri dlhšom voze sa kýve aj vlečka a pri našich rozbitých cestách a stave trolejového vedenia to znamená dávať väčší pozor na palice a tým pádom opatrnejšia jazda. Na druhej strane má dlhý tbus lepší výkon motora a akceleráciu.
Iná stránka je, že krátky voz pri konkrétnej linke môže naberať väčšie meškanie ako dlhý kvôli dĺžke státia na zastávkách. Predstav si, ak by si mal na 201 krátky voz - vyjazdil by si trasu horšie ako s dlhým.
"1. nadavas na socializmus, ale si proti slobodnemu pohybu (v BA su sami vidiecania a pod) "
Slobodný pohyb samozrejme áno. Ale súčasne požadujem, aby sa prisťahovalci správali civilizovane a aby domácich neterorizovali a nevtláčali im svoje vidiecke móresy. Keby som sa správal pred osemnástimi rokmi, keď som prišiel do Viedne tak, ako to robia "Blaváci" v Bratislave, tak si tam ani neuprdnem.
"2. uprednostnujes MHD, ale mas sklony k IADizmu..."
Celý svoj život som žil s IAD, posledných desať rokov som presedlal na VHD. Je to jednak tým, že po zmene miesta zamestnania vo Viedni som mal nové pracovisko prístupné VHD, premávka IAD sa neuveriteľne zhustila a ja som už nemal trpezlivosť tráviť hodiny v zápchach. Preto už desať rokov jazdím autom len v nevyhnutných prípadoch a aj to s odporom. Vo Viedni som si navykol na pomerne dobre fungujúcu VHD, preto keď prídem do niektorého iného "československého" mesta, napríklad do Prahy, Brna, Bratislavy, tak automaticky porovnávam. A keďže takmer každú sobotu jazdím na Miletičku, tak vidím všetko to, čo pravidelný, už na to zvyknutý cestujúci nevidí.
"3. co navrhujes miesto klbakov?"
Nič nenavrhujem. Vyslovil som len názor, že jazda v krátkom auto/trolejbuse je príjemnejšia, ako v kĺbovom 'dobytčáku'. Ak by som mal niečo navrhovať, tak jednoznačne zmenu systému verejnej dopravy v Bratislave, urýchlené zapustenie električkových, ľahkometrových, metrových, alebo akých len chcete tratí v meste pod zem, aby sa tak vytvorila "chrbtica" celej verejnej mestskej dopravy, na ktorú by potom nadväzovali autobusové, či trolejbusové linky, obsluhujúce najlepšie krátkymi autobusmi čo by sa dalo. Lenže považujem za absolútne zbytočné, až choré v tomto fóre niečo navrhovať, lebo všetky tieto sny sú zbytočné a samoúčelné. Na to treba iné fórum, ale to sa už mňa netýka. Snažím sa len o to, aby som sa s vami, ktorých sa to najviac týka, podeli s vlastnými skúsenosťami. To však hrdí národovci apriori neprijímajú a považujú to za "rýpanie". Tak im treba.
mato95
Velmi pekne dakujem a ozvite sa prosim.