Este si neodpustim. To, ze sa dnes vobec pouziva vo vacsej miere MHD v BA, nie je vobec jej zasluhou, ale tym, ze ludia nemaju v takej miere moznost pouzivat auto, ako je to inde. Inak by mhd mohli zrusit, lebo nikto normalny by ju nepouzival. Takze DP/magistrat mali zacat konat - teraz ludia znesu vselico - a urobit s MHD nieco poriadne (stacili by zaklady solidne) a neskor sa im (nam) to vrati. Inak za par rokov MHD nebude nikto pouzivat - iba nadsenci, a somraci.
Color #11418: Vyhnes... napriklad ked ides Dubravka - DNV, co je vsetko 2. pasmo...
Turbo #11427: To by bolo ono! :-))
Anndy008 #11432: Hmm... mne osobne sice prestupy nevadia, ale fakt, ze pri prestupe musim budto sprintovat (napriklad 90 sekund z Trnavskeho 31/39/78 na Racko 21/210 od ASMN), aby som stihol alebo mozem pockat cely interval (v 95% pripadov, co uz je velmi slusna sabotaz), ma vytaca. Ale ak budem moct ist do prace za 20 minut s 10 pohodlnymi prestupmi (t.j. chodzou, nie beh krizom cez celu krizovatku pomedzi auta), rad tu moznost vyuzijem (sucasny rekord je 23 minut s 1 presprintom).
COLOR #11435:
Skor by som expresne riesil prepravu ludi z Race. Napr. Linka 3. Konci v centre, teda rychlo sa vracia do Race. Z Race by zastavovala na zastavkach Komisarky, Pri vinohradoch, Detvianska a Hybesova (obsluha uzemia - nalozenie ludi) Expresne cez zastavky Heckova a Hybesova, zastavenie na Peknej ceste, potom az na ZST Vinohrady, tam by uz cakala linka 7, ktora by isla ihned po linke 3. Linka 3 by dalej zastavovala na Mladaej Garde, Pionierskej a az na Racku. Pri preferencii na krizovaniach sa da usetrit minimalne 5 minut - tolko moznosti tam je, pri vynechani zastavok (expres) sa da skratit jazdna doba zo sucasnych 20 minut (Komisarky - Racko) na povedzme 12 minut, mozno 10. To je ale moc optimisticke). Variany sa daju robit aj s linkou 11, linka 5 nie je na to vhodna, lebo ma prilis dlhu trasu (Dubravka). Moznosi je vela...
Color: no s tym zastavenim som to myslel tak, ze ja osobne chodievam 80% busmi a zvysok Tbus + eilna. A z toho sa mi nepomerne viackrat stane, ze elina mi nezastavi tam, kde chcem vystupit, lebo proste tam nedojde - havaria, zamrznuta vyhybka, nejde prud, atd... Kdezto z busu, ktory je pokazeny, ci nemohol pokracovat dalej v jazde, som musel vystupit asi tak 3x v zivote, to o elinie, ci tbuse mozem povedat, ze 3x za rok minimalne.
Andrej (Anndy008): ved ja nevravim, ze treba pouzivat elinu za kazdu cenu. ale ani neuvadzam priklad, ze aka je elina rychla na trase dubravka novy most (1/12), ved ked ides 83 + 30/37 je to pomalsie (s prestupom).
Aj Turbo uvadza rozne namety ako zatraktivnit prijatelnejsie (z viacerych hladisk). Ci uz tarifne, stavebne ci inak. Diskusia je na to, aby sa hladali riesenia ... a vselijake (a niektore aj podnetne myslienky tu aj zazneli)
Andrej prepac, ale ako si to myslel s tym zastavovanim na zastavkach? Mne sa stalo jediny raz ze elina nezastala na Krcacoch a v buse sa mi bezne stava ze zastavi len na niektorych zastavkach (57 -> Pamiatkostav )
Turbo> Taktiez by sa to dalo aj do Race, resp. Krasnan - linka 7 expres, zastavky ZST Vinohrady, Mlada Garda, Pionierska, resp. Urisnyho , Racianske myto a potom uz kazdu. Viem o com hovorim, lebo na Ursinyho su vozy vzdy najplnsie a prave tam ja nastupujem
Andrej (Anndy008):
Vsak ano, hej je to tak. Ale konkretne vnimanie plynulosti brzdy/jazdy elektricka/autobus je velmi subjektivne, zalezi castokrat na stave vozovky (autobus), adhezie (elektricka), type vozidla (oba), vodicovi (oba), etc... Dalej je jasne ze prestupovat znamena cakat, casto aj 5 minut - a to je uz moc, pri dazdi zmoknes, to je tiez minus. Ale vsetky tieto boliestky sa daju riesit - rozumny grafikon, pristresky, vodici ktori pockaju "prepoj", teda nie take hovada ako, mno, nebudem menovat, ale vieme kto... (Istky Krabusti aj Zrybusji).
No nemyslim si, ze je nutne riesit, ci mat, alebo nemat expresne linky elinove. Stacilo by, keby eliny mali preferenciu poriadnu, dalej keby ich interval bol taky, ze nemusi stat na zastavke dlhsie ako ma jazdnu dobu medzi nimi a podobne. To by zrychlilo dopravu o vela. Ved si zoberte aky jerozdiel medzi casmi v spicke a napr. poslednym spojom - a trat aj zastavky ostavaju!
Turbo: No ja netvrdim, ze to nejde. Treba rozlisovat dve veci (mozno aj viac).
1. Hovoril som o sucasnom stave a plati to, co
plati.
2. zavidim vam, ze vas bavi stale o tom istom "snivat". Mne sa zda, ze vsetci vedia, co treba robit, ale aj tak sa nic nerobi. Uz ma unavuje to kecanie (nie je to vasa vina, aby ste to tak nebrali) a aj tak vysledok sa nepriblizuje tomu ani na 5%.
Musite vsetci uznat, ze dnesna elina je hnoj, a je to skor parodia ako elina, preto jazda busom vyznieva casto krat lepsie. Osobne (z hladiska prepravy) ma nezaujima, ci brzdi lepsie bus, ako elina, ked na 99,99% mi bus aj elina zastavia na zastavke, na ktorej maju (neodpustim si, u eliny je to percento nizsie :D) - a subjektivne sa mi zda, ze brzdia rovnako komfortne/nekomfortne - zavisi od individua, ktory vedie to vozidlo.
Co sa tyka tej 83/88/12 - tu je podstatne, ze nemusim prestupovat - je to sice nefer porovnanie, ale prvotny je pre mna start/ciel cesty a ked tam mozem ist bez prestupu, tak elinou nepojdem, ked je s prestupom. Tak isto by to bolo opacne. A celkovo prestupy u nas neznasam, lebo su koncipovane tak, aby clovek viac cakal, ako sa viezol.
tr3mp:
To je velmi zaujimava otazka. Viem si predstavit aj riesenie trojkolajnou tratou. Na kratkom useku (povedzme tak 2 zastavky) by sa mohli vozy v jednom smere predbehnut. V case rannej spicky jednosmerne do meste. Vznika ale nutnost mat na zaciatku spicky obratisko napchate dostatocnym poctom vozidiel na danu linku, lebo vracali by sa pomalsie. Ale aj takto sa to da riesit. Konkretne si viem predstavit riesenie tak, ze od Karlovej Vsi po zastavku Molecova by bola trat trojkolajna. Vyhodou je aj moznost odstavenia jednej kolaje pre ucely pravidelnej udrzby - podbijanie, brusenie, navarovanie - takto sa da v phode na cely vikend uzavriet jena kolaj bez akehokolvek negativneho vplyvu na plynulost premavky. Lebo nocne vyluky, kde je max. 4 hodiny casu su o nicom - vela sa nestihne spravit a praca chvetrne malo palatna...
Turbov prispevok ma privadza na otazku, ci niekde na svete existuje elektrickova prevadzka, kde chodia obsluzne aj expresne elektrickove linky po tej istej trati - teda aj s presnym grafikonom ako na zeleznici?
Da sa to riesit. Treba zvysit atraktivitu elektricky. Teda plna preferencia na krizovatkach, tka sa da usetrit na useku Dubravka - Safko cca 5 minut. Mozno viac. Dalej je na mieste prehodnotit pocet zastavok a ich polohu. Takisto zaviest zastavky ibe pre niektore linky. Konkretne mam na mysli napr. zlucenie zastavok Horne a Dolne Krcace do jednej zastavky na znamenie "Krcace"; dalej zastavka "Karlova Ves" iba pre linky konciace v Karlovej Vsi, linky 1, 5 a 12 by tam nezastavovali. Takisto by tieto linky nezastavovali v zastavke Lackova a Jurigovo nam. V grafikone sa to da spracovat. Nemuselo by to byt po cely den, ale povedzme ze v case rannej spicky a pod. Linky odchadzajuce z Karlovej Vsi pojdu minimalne 3 minuty pred linkou prichadzajucopu z Dubravky, potom sa vyhneme dobehnutiu. Od Zastavky Molecova je hustota zastavok pomerne dobra, staci na pokrytie uzemia a netreba tam ziadne zastavky rusit. Tam sa da zrrychlit elektricka preferenciuo, napr. v Krizovatke pod mostom Lafranconi, dalej pri Chatam Sofer, pod Novym mostom, na Nam. L. Stura a Safarikovom nam. Viem si to velmi dobre predstavit. Takisto si viem predstavit ze miesto sucasnych 26 minut, ktore potrebuje linka 12 na trase Pri Krizi - Safarokovo nam., prejde tuto trasu za 15 minut - aj ked to je na prvy pohlad nerealne, viem si to predstavit. Potom ludia velmi radi prestupia z autobusu 83 alebo 34 na elektricku. Navyse ak bude aj v Dubrevke v 1. tarifnom pasme... Daju sa zaviest kapacitnejsie elektrickove vlaky, napr. 3xT, alebo nakupom novych, nizkopodlaznych clankovych (povedzme ze aj 45 metrovych) elektriciek. Dalej sa da zhustovat interval, samozrejme po urcitu hranicu, aby bolo mozne zachovat "expresnost" linky 12 (aby nevznikali preblemy pri dobehnuti linky konciacej v Karlovej Vsi.
Ona uz ledva premava o 2100 nieto uz o 2200
Elina/bus: elina podla mna brzdi lepsie, vynimkou su len klaty, a tiez ma lepsi tah. Kolajnice (nie v dnesnom stave!) su taktiez rovnejsie ako asfalt a perovanie E je tiez lepsie. Asi tak.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp