Ked sa ma riesit regionalna doprava cez kolajnice - tak naco (Turbove slova), najprv treba vyriesit dopravu v BA. Ale autobusmi zrazu ano.
Hm- preferencia elin - je sice pekne, ze elina by bola lacnejsia, ale kym, ich interval bude taky ubohy, kym budu take prepchate, budu pomale, a kym sa napr. z ovsista dostanem bez prestupu busom do dubravky, tak tou elinou nepojdem, aj keby mi za to platili - a verim, ze vacsina ludi, a to nehovorim o case jazdy, lebo cas jazdy je asi taky ako cas jazdy 12-kou zo safka. Netvrdim, ze do kazdej dediny moze a musi ist vlak, elina (kockopes), ale ked uz - to by malo byt, tak ako v meste nosnou trakciou.
Nejako sa mi zda vase uvazovanie ako celkok nelogicke, aj ked lolakne logicky posobi. Ale mozno sa mylim...
Inak s tymi lodami v MHD to nie je az take nerealne. V Budapesti funguju aj dve kompy (jedna cez Dunaj a druha cez jeho rameno). Akurat si nepamatam, ze ci som pouzil predplatny listok, alebo sa platila zvlast ...
TURBO> s tou lodou by to bola haluz.
A co sa tyka toho 1.pasma pre saliny v okrajovych castiach...
Mam pocit ze teraz je 1. drahsie ako 2. ,takze by bolo treba mierne upravit cennik, ale moze byt.Ak by bola salina lacnejsia a trate dobre spravene, tak by ludia myslim zacali uprednostnovat elinu pred busom.
teraz som si vsimol, ze mi na mail neprisli vsetky prispevky a unikala mi cast diskusie :-(( to je ale chyba providera, kde mam mail pre imhd - niektore maily mi dochadzaju nejako oneskorene ...
Tei dve pasma v meste by som nechal. Tretie pasmo by bol region. Prve vnutromestsky okruh (povedzme ze tak ako to je teraz) a druhe vnokajsie mestske casti - Dubravka etc... Ale s tym, ze kolajova trakcia - teda tramvaje a vlaky by boli aj na tomoto uzemi v 1. pasme, z ktoreho by potom priamo presli do 3. pasma, teda regionu - toto som myslel na vlaky. Ja si viem predstavit elektrickenku na 1. a 3. pasmo. Nevidim v tom problem. Inac aj to oznacovanie ako pisal tr3mp sa mi paci. Sice by na to ludia (teda bezny cestujuci) asi nadavali ale zvykli by si - vsak ma to logiku. Jo, este by som doplnil cislovanie 8xx. Lode. Napr. Lod "CADCA", plaviaca sa po Dunaji az do Hainburgu by mala oznacenie 880. Vsak po trase Osobny pristav - PKO - Riviera - Devin - Hainburg si to viem predstavit. Co na tom ze to je lod???
Hehe... pekne to tu ozivlo. Ja si myslim ze dve pasma su dobre, tretie tiez ale s tym, ze (ako to tu uz bolo spominane) kde jazdia subezne busy aj saliny, 1. pasmo budu elektricky a 2. autobusy.
K regionu: myslim si ze vsetky regionalne linky by mali byt oddelene od MHD (lebo je v tom bordel). Ved to tu bude vyzerat ako v #11399
Co sa tyka ciselnych pasiem, podla mna by bolo vhodne nasledovne: (ale berte to len ako osviezenie diskusie, pretoze debata o cislach liniek je ta posledna vec, co treba riesit na dosiahnutie kvalitnej integrovanej dopravy).
1-99: elektricky (to v pripade, ze by ich bolo viac ako 19 liniek, co umoznuje sucasne rozdelenie
100-199: busy 1-2 pasmo (mesto Bratislava)
200-299: trolejbusy
300-399: primestska doprava (3. pasmo)
500-599: nocaky (E+T+A)
900-999: vlaky
Ked uz sa raz zaviedlo oblastne oznacovanie liniek, malo by sa zaviest vsade, teda aj napr.:
272 Rajska - Cilizska
353 Trnavske myto - Chorvatsky Grob
927 Malacky - Dunajska Streda
alebo
380 Novy most - Hainburg ;-)))
A na zaver, je otazne, ci by ma zmysel mat pri integrovanej doprave dve vnutromestske pasma, alebo ich zjednotit, ako je to v Prahe.
Nooo super, konecne dobra tema. Ja som to tu uz nakusol asi pred tyzdnom. Chcelo by to nejakeho nezavisleho organizatora dopravy v celom regione ( mesto prip.VUC), nieco ako je v Prahe ROPID, ktory by prideloval licencie ( a aj dotacie) na jednotlive linky. Medzi dopravcami by museli existovat spolocne prepravne a tarifne podmienky a aj znacenie liniek by muselo byt nejakym sposobom zjednotene. Ta idea s 3 pasmom a oznacenim 3xx je pekna. Vlaky ZSSK by mohli byt tym padom oznacene napr. 39x (napr. 391 Malacky - Bratislava) a v cestovnom poriadku ZSR by boli uvedene tieto trate samostatne a boli by tam udvedene len vlaky, ktore funguju v ramci BID.
to hlasenie v 3515 je zaujimave...nastupil som v slavicom udoli a zastavky Lafranconi, Park kultury som pocul len preto ze som mal ucho takmer pri reproduktore a aj preto ze som vedel co sa bude diat ale pri hlaseni zastavky chamat sofer sa tam ta hlasitost nejak zrazu zvysila a hlasilo to tak ze to bolo normalne rozumiet aj dalej od reprakov...potom som uz vystupil, tak neviem jak to bolo pri hlaseni poslednej zastavky...
tr3mp #11394> na poslednej schodzi sa rozdavali stare mapy MHD (od 1990) :))
53 do Vajnor
53A do Vajnor cez xxxxxx
153 zrychleny do Vajnor
253 do Ciernej Vody
353 do Chorvatskeho Grobu
453 do Slovenskeho Grobu
553 do Slovenskeho Grobu, zrychleny
753 (X53) obchadzkova trasa
7153 obchadzkova trasa 153
...
riko #11390:
Hehe, radsej temu rozchod nespominaj. Zase tu napisem ako sa veci maju a Si mi vynada ze zacinam a miesto toho aby pisal argumenty zacne na mna utocit. Hehe, ja sa nad jeho snami ako elektrickou az do Viedne mozem iba zasmiat. Hehe, ta predstava... Netvrdim ze je to nemozne, ale vozidlo uzke 2,2 metra, na rozchode 1435 mm, napajacie systemy 600 v js, 25000 V/50Hz a 15000 16/2/3 Hz - to je az mo utopisticke... K tomu rozne profily kol DPB, ZS, OBB a Wiener Stadtwerke... Ehm, to je fakt na smiech.
BID:
Schvalujem znacenie liniek 3xx podla toho kam idu, napr. do Grobu 353, do Vojky 391 a pod. To je fakt zaujimave, aj to tretie pasmo. Iba skoda ze sa s nim neratalo pri zmene systemu (mame iba dve pasmna). Okrem toho by to chcelo volu DPB a SAD, pripadne aj ZS. A tam je najvacsi problem. Totiz miesto toho aby hladali sposoby ako si navzajom vypomahat hladaju dovody preco by to neslo... Skoda, ale keby sme to tak mali, taku BID by som bral.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andrej (Anndy008)
Ked sa ma riesit regionalna doprava cez kolajnice - tak naco (Turbove slova), najprv treba vyriesit dopravu v BA. Ale autobusmi zrazu ano.
Hm- preferencia elin - je sice pekne, ze elina by bola lacnejsia, ale kym, ich interval bude taky ubohy, kym budu take prepchate, budu pomale, a kym sa napr. z ovsista dostanem bez prestupu busom do dubravky, tak tou elinou nepojdem, aj keby mi za to platili - a verim, ze vacsina ludi, a to nehovorim o case jazdy, lebo cas jazdy je asi taky ako cas jazdy 12-kou zo safka. Netvrdim, ze do kazdej dediny moze a musi ist vlak, elina (kockopes), ale ked uz - to by malo byt, tak ako v meste nosnou trakciou.
Nejako sa mi zda vase uvazovanie ako celkok nelogicke, aj ked lolakne logicky posobi. Ale mozno sa mylim...