zrejme nejde o to, že si ich niekto nevšimne.. všimnúť si ich musí každý. otázka je, za aký dlhý čas.. Keď tie dvere "svietia" bielou farbou(kotasov náter), všimneš si ich okamžite, teda behom 1 sekundy. keď sú v rovnakej farbe ako zvyšok vozidla, trvá ti to dlhšie..
No však teda ty sám môžeš potvrdiť, že študenti sa nehrnú hneď po skončení prednášok/civčení zo školy, je tak? Neviem ako Vám začínajú/končia P/C, ale dajme tomu, že ako na STU zač. x:00 a koniec x:40 až 50. Čiže odchody z Hroboňky by mohli byť tak aby študenti boli v EU 10 min pred celou, čiže x:37 a v opačnom smere od EU 50 alebo 55. A tak to mať každú hodinu tie odchody až do 20h.
Ak som tie konce a začiatky netrafil tak napíš ako to tam máte a napíš aj ako by si si predstavoval odchody/príchody.
Keby len Viedeň ale u CZ bratov to tak často majú. Záleží od toho čo daný DP považuje za praktickejšie, či tam dať rozpätie intervalu alebo vypisovať jak mukel 12 až 20 odchodov danej linky.
Ešte by som rád niečo k tým náterom: v poslednej dobe sa na náteroch vozidiel zohľadňuje lepšie orientovanie sa cestujúcich pri nastupovaní, a to práve zvýraznením dverí inou farbou alebo nalakovaním inou farbou. Preto, aby cestujúci jednoduchšie našli dvere vozidla (viem, šotoušom sa to môže zdať divné, keďže presne vedia, kde sú dvere, ale "normálni" ľudia si ich hneď nevšimnú..
Takýto náter je aj náter T6A5 tretej generácie, kde sú dvere nalakované bielou farbou, a teda jednoznačne odlíšené od zvyšku vozidla. Takisto na 14T sú vertikálne červené pásy na dverách (s najväčšou pravdepodobnosťou tiež kvôli zvýrazneniu dverí)..
Náter LBC nerešpektuje tento "trend" a dvere sú lakované takisto ako celý voz, takže rušením kotasovho náteru na K2S a T6A5 si rušíme aj túto výhodu čo sa týka dverí..
A v čom je údaj "Interval 4 - 6 minút" blbosť? Takýto údaj ti predsa hovorí, že tvoj spoj ti príde najneskôr do šiestich minút. Presný odchod si aj tak nebudeš na zastávke počítať.
Re #113765 qwix: Ak ma pamäť neklame, tak tá istá vyhláška hovorí, že intervalový údaj možno len ak je kratší ako 15 minút. Ja osobne by som nešiel nad 8 minút s tým, že interval 7,5 minúty by som už vypisoval. Osem by som uvádzal len pri premenlivej dĺžke (napr. 6 - 8 minút).
nerozumiem...
Pokial mas na linke interval 4 minuty, tak mas na nej interval 4 minuty...
Pokial na linke nemas interval, ale jazdi sa napr. takto 00 04 10 14 20 24 30... tak nemas interval a interval nemoze byt uvedeny.
appropo cestovne poriadky.. vyhlaska 311/1996, paragraf 10, odseky 1 a 5 okrem ineho hovori, ze cestovny poriadok musi obsahovat tieto udaje (okrem inych):
- datum zaciatku A KONCA platnosti cestovneho poriadku
- udaj o tom kde mozno kupit cestovny listok (neplati pre MHD, pokial je to uvedene v prepr. poriadku a tarife v kazdom autobuse)
A tiez, "namiesto času odchodu spoja zo zastávky možno uviesť interval príchodu jednotlivých spojov na zastávku."
no aby sme potom nedopadli ako (tusim) v Zahrebe, kde cestovne poriadky vyzeraju tak, ze "Interval 15-37 minut"...
Proti intervalovym CP nic nemam, ale len v pripade, ze interval je rovnaky pocas celej napr. hodiny. T.z. "interval 4 min." je ok, "interval 4 - 6 min." je blbost!
Ja viem, že ani prvú minútu tam netreba, možno by stačilo vypisovať odchody do začatia intervalu (čiže do cca 6:20), potom už len interval a po skončení zasa vypisovať.
Naviac, ak by sa vypísal interval s rozsahom (teda "Interval 4 - 6 minút") Nebolo by treba na prázdniny vymieňať cestovné poriadky, lebo 4 minúty by boli počas šk. roku a 6 cez prázdniny.
chcu to tak aj niektori ludia na podniku, ale vies ake je tazke tam presvedcit niekoho, kto nechce, takze preto to tak nemame...podla mna by nebolo potrebne tam napisat ani tu prvu minutu, pretoze v BA je takmer nemozne, aby ti presne prisiel spoj...cestujuci by vsak pri intervale vedeli, ze v rovnakych intervaloch im pridu aj 20 minut zmeskane busy, kedze vsety stoja v rovnakej zapche...dalej by bolo velmi vhodne riesenie urobit 1 cestovny poriadok napriklad na elektricky na radialach...PRIKLAD - 2 cp od vazky po zst vinohrady a odtial uz len 1 cp...od trnavskeho po astronomcku by stacil 1 cp s intervalom 4 minuty a bolo by...pripadne ak by niekomu vadilo intervalove oznacenie, mohli by sa tam len odchody vsetkych elektriciek spolu napisat...ale na to tu asi este nikto nedozrel...
clovece, ty mi citas myslienky uz som to tu parkrat pisal... parizsky nater v cervenom, resp v bordovom prevedeni by bol neutralny, pekny a necirkusovy;)
810zssk