nie milý X, ja som odpovedala v jednej správe viacerým ľuďom, mňa netrápi, aké čísla máte!!!!!!
A do hlavy som sa nebuchla, prečo ste všetci takí odporní?
tiez som to myslim aj tu navrhoval, nech daju 15min a zaokruhlia to na tych 0.50€, ale samozrejme uvazovat nad tym ze by ho mohli dat neprestupny ma ani len nenapadlo ze o takomto nieco je vobec niekto schopny uvazovat pri prestupnej tarife a dlhodobych reciach ako mame prestupovat (obzvlast si pamatam petrzalsku masaz)
nevyhoda prestupnosti je v tom, ze ludom by zdrazel listok zo 14 "len" na 15 a nie zo 14 na 21 takze by ich DPB menej o***al nez ked takto zdrazie o 50% prestupny listok zo 14 na 21, zrusenie 30min listka by ma tiez nenapadlo ani vo sne, ale asi moc pouzivam rozum a dam na logiku ked v ramci zjednodusenia by som cakal nejaku kompromisnu cenu zakladneho 30min prestupneho (to je rozumna dlzka zakl. listka a nie ten 10min vtip co tu mame roky) a potom este vyssi 60min listok (ci trebars aj dlhsi 75-80-90) a nie vymyslat tu hovadiny ako nejaka 15min neprestupna trapnost, potom dlho nic a potom 60min prestupny
srandista a ako by si prosim ta ty mohol vidiet ako dava niekto uplatok? ved tam ide prave o to vystupit z vozidla a ist na miesto kde to okrem revizora a cierneho pasaziera nikto nevidi, snad si nemyslis ze nejaky cierny pasazier dava uplatok vo voze, fakt mam dost z naivity podaktorych.
poznam kopec poctivych cestujucich ktori boli blbi a z toho soku ze sa zrovna v niecom pomylili ich nenapadlo dat uplatok lebo s tym nemaju skusenost a tak isto poznam kopec ciernych pasazierov ktori ani nepamataju ze by kedy platili plnu pokutu
prirodzene statistiky o realnom pocte chytenych ciernych pasazierov neexistuju, z toho co pocuvam ale ludi, tak pravidelni cierni pasazieri nemaju ziadny problem davat uplatky a tych poctivych to zase nenapadne lebo s tym nemaju skusenost a stane sa im to raz za par rokov nanajvys, takze z tohto vychadzam, ze sa DPB sam dobrovolne tou sialenou vyskou pokuty oproti Brnu/Prahe okrada o peniaze a motivuje ludi k rieseniu veci neoficialnou cestou z ktorej ma prd ale je vyhodna tak pre cierneho pasaziera ako aj pre revizora
k 4. bodu - tak tak, ale aj tak to bude mizerny vynos - co je opat dokaz ze hospodarenie s peniazmi v dpb nie je na urovni
rocne DPB teda na mne usetri 5/6 dni, co z toho ma? lebo aj tak pri elektricenke clovek nejazdi kazdy den, cize mozno by to usetril aj bez zmeny... takto nedosiahne nic, len tu spominanu buzeraciu zakaznikov
celodenny listok nie je taky drahy, staci si na vlakovej stanici kupit najlacnejsi listok do BA a k nemu je celodenny za 45Sk, cezpolni z toho nemaju ziadne naklady navyse kedze by sem museli dojst tak ci tak, clovek z BA musi navyse priratat cenu najlacnejsieho vlakoveho listka do BA z okolia, tu su cezpolni jednoznacne zvyhodnovani oproti obyvatelom BA cestujucim obcas MHD
nie je problem spravit 1 prestup, ked nemam na kratku cestu priamu linku a len sa odveziem 1 zastavku a tam prestupim na spoj ktory potrebujem, ale chapem ta, ak je filozofiou DPB vyhnat ludi z vozidiel aby sa prechadzali peso, tak mas pravdu 10-15min prestupny listok nema zmysel
a aj narast z 30min za ktore sa dostanes do velkej casti BA v pohode aj s 1-2 prestupmi sa zdrazuje z 18 na 21.1Sk teda o 17%
hlavne ale tieto zmeny postradaju akukolvek logiku:
zakladny listok sa meni z prestupneho na neprestupny - este onehda tarali cosi ake skvele je prestupovat a nemat spoje odvsadial vsade
napriek zvyseniu nakladov zvysia casovu vyuzitelnost zakladneho listka o 50% ale zdrazia ho len o 7% a 60min pre istotu dokonca zlacnia - kde je tu logika pri tych reciach o zdrazovani PHM a inych nakladov? tak snad ked mi zdrazie minuta jazdy tak mi zdrazie rovnako u 10, 30 ci 60min listka ci elektricenky, toto postrada akukolvek logiku a len sa ukazuje ze casova platnost listkov je cisto politicke rozhodnutie vytiahnute z brucha a nie je dovod aby zakladny listok za 15Sk nebol 30min prestupny,
toto su proste totalne odrby skryte zdrazovanie rusenim prestupnosti, rusenim 30min listka, skracovanim platnosti elektricenky, nez by povedali ferovo na rovinu:
10min rusime
30min prestupny z 18Sk na 16.5Sk (0.55€) - kompenzacia za zruseny kratsi takze sa to nakladovo vykryje na kratkych trasach tym ze pre ludi prepadne cats tohto listka ale zase ti co ho vyuziju nadoraz budu mat pokles
60min prestupny z 22Sk na 26.5Sk (0.85€) - vyuziva ho minimum ludi, tak preco ho nezdrazit, ostatne stale sa oplati viac ako dva 30-minutove
elektricenka s rovnakou platnostou (1.pasmo) z 20 na 21€ - vsak naklady rastu a to 1€ mesacne nikoho nevytrhne, oplati sa mu to aj tak
toto by bol ferovy pristup narovinu, ktory by mal logiku, vsetky listky by boli nadalej prestupne, zakladny listok by mal konecne normalnu dlzku, reptajuci ludia co vyuzivali 10min by boli schladeni kompromisom s 30min ktoremu by sa mohli potesit ludi co ho vyuzivaju (a beztak neprecestuju cely) a tych zopar ludi co vyuziva 60min by si priplatilo, ti co maju elektricenku by sa im aj po zdrazeni beztak oplatila (20x2x16.5=660Sk/22€) lebo nerobia len 2 jazdy denne ale isto aj ine cez vikendy a viac pocas dna
no a hlavne zdrazovat pri sucasnom stave bratislavsku MHD - spinave meskajuce ci rovno vynechavajuce prepchate spoje s predrazenymi nocakmi - to je nonsens, hlavne ze sa ludom naslubuju nove busy, uz aj sucasne ceny boli predrazene k urovni MHD co mame a nie este po zdrazeni bez novych busov
rozoberat ze trolejbusy a elektricky maju rovnake ceny listkov ako busy, ked DPB tvrdi ako strasne stupla cena nafty radsej blizsie nebudem
co si myslim o sialenej 1400Sk pokute s ktorou cierni pasazieri vydrbu uplatkom a poctivi su nou buzerovani som uz napisal, zaviest rozumnu vysku pokuty 300-400Sk kedy sa neopalti ciernemu pasazierovi o nicom zjednavat a revizorovi pri nizsej sume (100-200Sk) sa to neoplati riskovat, takze v reali by z toho DPB nieco mal
Však ja som ten najkratší lístok navrhoval za 15 minútový prestupný už vtedy, keď sa tu zverejnila tarifa BID. Vtedy mi d3k0 napísal, že keby bol 15 minútový tak by bol tlak na to, aby bol prestupný. Z polovice už môj návrh akceptovali, ale v čom by bola pre dopravcu/objednávateľa nevýhoda tej prestupnosti mi dodnes nikto nevysvetlil.
Re #112247 810zssk: Ak si prečítaš tie novinové články, tak sa v nich píše, že od januára budú len 2 druhy lístkov, 15-minútový a 60-minútový. O nočákoch sa nič nepíše. Ale v on-line rozhovore so Záhradníkom na otázku riešenia nočného cestovného pre ZŤP (ja teda netuším, kam chodí ZŤP osoba v noci do práce) uviedol, že v januári budú zmeny aj v tejto oblasti. Že by im to konečne zaplo?
No ja si vzdy radsej najprv pozriem radenie, aj ked raz sme si s kamosom zamerne kupili listok do A (myslim ze sme sli medzi BA a Malackami) Vyhoda prvej je aj v tom ze tam mas vacsi pokoj, menej ludi a tak..
Dost pochybujem.. keby mali rozum tak zavedu aspon nejaku ponuku ze povedzme mesacny priplatok na nocak za 100 sk k PCL. Pri 5 jazdach uz usetris a mozno ziskaju dalsich cestujucich (Len neviem ci toto v DPB poznaju).
Kolko vlastne bude stat nocna doprava od 1.1.? Priplatok zlacnie na 70 ojrocentov a cele cestovne budu dva 60minutove, cize 1,40€? To potom zlacnie skoro o dve koruny a neviem,neviem ci to DPB neznici
No je pravda, ze za 10 minut vela prestupov neurobis, za 15 uz ale mozno ano, cize prestupny by bol asi lepsi.. Zakladny problem pre vacsinu bude asi v tom ze je to nezmysel.
Neviem ake mas skusenosti ty, ale ja mam skusenosti z kontrol len dobre a uz hodne davno som nevidel ze by niekto dal revizorovi uplatok (presnejsie, ze by ho revizor zobral).. este mozno ta partia co ked nastupuje tak sa cela elektricka nakloni, ale ostatny su v pohode.
"zakladny listok je jasne zakladny listok, teda najkratsi" - Preco musi byt najkratsi? V Bratislave bol myslim istu dobu zakladny 30 minutovy aj ked existoval 10 minutovy (este niekedy na zaciatku existencie prestupnej tarify).. Ak sa mylim, opravte ma.
Cim vyssia pokuta, tym lepsie za predpokladu ze nedobrovolny / neumyselny (zabudli) cierny pasazieri budu chraneny od toho aby hned platili celu vysku.
K tomu 15 min. listku - preco chcu viac spoplatnit prestupujuceho cestujuceho oproti neprestupujucemu? Ved ten prestupujuci cestujuci je uz dvakrat znevyhodneny tym, ze časť z tych 15 minut prestoji na zastavke a že nema priamy spoj.
Napada ma jedine ten dovod, ze nastupovanim a vystupovanim sa spomaľuje preprava, tak zato ta sankcia.
Mohli by to autori tej tarify zdovodnit.
bodaj by bola prva trieda ozaj prva trieda, lebo na tych par krat co som isiel vlakom som si sice vzdy kupil prvu triedu, ale na 50% tam bola stara "prva" trieda, kde v lepsom pripade boli zaclonky v horsom ani to nie.. ale aspon sa to da rozlozit do lezadlovej upravy
Ja som dúfal, že sa iba zatrolejuje obratisko, ale bohužiaľ momentálne je v realizácii schválené riešenie, z hľadiska cestujúcich pomerne ohavné.
Prekavpením je, že napriek tvrdeniam R. Kadnára, dole Molecovou očividne nebude BUS pruh. Hlavne, že križovatka bude mať dole tri pruhy, aby boli dva plnohodnoté odbočenia doprava pre IAD.
Alebo mienia DPB a magistrát znovu predložiť otázku BUS pruhu na operatívnu komisiu?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
NN
a aj narast z 30min za ktore sa dostanes do velkej casti BA v pohode aj s 1-2 prestupmi sa zdrazuje z 18 na 21.1Sk teda o 17%
hlavne ale tieto zmeny postradaju akukolvek logiku:
zakladny listok sa meni z prestupneho na neprestupny - este onehda tarali cosi ake skvele je prestupovat a nemat spoje odvsadial vsade
napriek zvyseniu nakladov zvysia casovu vyuzitelnost zakladneho listka o 50% ale zdrazia ho len o 7% a 60min pre istotu dokonca zlacnia - kde je tu logika pri tych reciach o zdrazovani PHM a inych nakladov? tak snad ked mi zdrazie minuta jazdy tak mi zdrazie rovnako u 10, 30 ci 60min listka ci elektricenky, toto postrada akukolvek logiku a len sa ukazuje ze casova platnost listkov je cisto politicke rozhodnutie vytiahnute z brucha a nie je dovod aby zakladny listok za 15Sk nebol 30min prestupny,
toto su proste totalne odrby skryte zdrazovanie rusenim prestupnosti, rusenim 30min listka, skracovanim platnosti elektricenky, nez by povedali ferovo na rovinu:
10min rusime
30min prestupny z 18Sk na 16.5Sk (0.55€) - kompenzacia za zruseny kratsi takze sa to nakladovo vykryje na kratkych trasach tym ze pre ludi prepadne cats tohto listka ale zase ti co ho vyuziju nadoraz budu mat pokles
60min prestupny z 22Sk na 26.5Sk (0.85€) - vyuziva ho minimum ludi, tak preco ho nezdrazit, ostatne stale sa oplati viac ako dva 30-minutove
elektricenka s rovnakou platnostou (1.pasmo) z 20 na 21€ - vsak naklady rastu a to 1€ mesacne nikoho nevytrhne, oplati sa mu to aj tak
toto by bol ferovy pristup narovinu, ktory by mal logiku, vsetky listky by boli nadalej prestupne, zakladny listok by mal konecne normalnu dlzku, reptajuci ludia co vyuzivali 10min by boli schladeni kompromisom s 30min ktoremu by sa mohli potesit ludi co ho vyuzivaju (a beztak neprecestuju cely) a tych zopar ludi co vyuziva 60min by si priplatilo, ti co maju elektricenku by sa im aj po zdrazeni beztak oplatila (20x2x16.5=660Sk/22€) lebo nerobia len 2 jazdy denne ale isto aj ine cez vikendy a viac pocas dna
no a hlavne zdrazovat pri sucasnom stave bratislavsku MHD - spinave meskajuce ci rovno vynechavajuce prepchate spoje s predrazenymi nocakmi - to je nonsens, hlavne ze sa ludom naslubuju nove busy, uz aj sucasne ceny boli predrazene k urovni MHD co mame a nie este po zdrazeni bez novych busov
rozoberat ze trolejbusy a elektricky maju rovnake ceny listkov ako busy, ked DPB tvrdi ako strasne stupla cena nafty radsej blizsie nebudem
co si myslim o sialenej 1400Sk pokute s ktorou cierni pasazieri vydrbu uplatkom a poctivi su nou buzerovani som uz napisal, zaviest rozumnu vysku pokuty 300-400Sk kedy sa neopalti ciernemu pasazierovi o nicom zjednavat a revizorovi pri nizsej sume (100-200Sk) sa to neoplati riskovat, takze v reali by z toho DPB nieco mal