odkial si zobral tych 17-18 mesiacov? a za druhe vzdy chybala ta hlavna vec a to tych par miliard to nemas ako vybavit si uver na 300 000,- ale dobre necham vas v tom vo vasej antisorovej nalade ? ?
Vodicov by som sem moc neplietol. I ked aj v pripade vodicov plati ze cim menej nas bude, tym vyssie budu musiet dat platy, pretoze 100Sk na hodinu v hrubom nie je ziadna slava. Ale ine som chcel povedat: Ked nieco robis, mas si to robit poriadne. Bez ohladu na mzdu. Ak sa Ti nepaci, nevies to alebo citis ze to nie je to prave, chod prec. Takze keby na tych lenivych zacali tlacit, odisli by prec aj sami. Pracoviti by tam ostali aj nadalej a platy by sa kludne mohli zvysit. A vacsi doraz na kvalitu prace tam nebude po novom, ked to sucasni veduci nie su schopni zabezpecit ani po starom. A vobec, platy mozu zvysit uz aj a vydat dopravny prikaz v ktorom budu vodici dbat nielen na dokladnom vycisteni interierov, ale aj na dokladnom odstraneni poruch, no nie?
Nepominula. Prave naopak... pozri sa na auta, bicykle, televizory.....kolko vydrzali pred takymi 10 rokmi a ako casto sa kupuju teraz....pozri sa na potraviny v hypermarketoch a krachujuce obchody s kvalitnymi potravinami ktore musia byt zakonite drahsie....letecke spolocnosti ktore ponukaju lacne letenky na ukor tlacenia sa a absencie obcerstvenia a mohol by som pokracovat no vonkoncom sa mi nechce ?
Trojčlánková električka, kapacitne porovnateľná zhruba so súpravou 2xT, podľa Teba na niektorej konkrétnej linke chýba? Možno ak na 14-ke, inak nemám ten pocit, že na linkách 3, 8 a 13 K2S-ky nestačili. Na 13-ke by podľa mňa stačila okrem piatku a nedele aj sólo T3... Čo sa týka linkového vedenia električiek, myslím si, že až do otvorenia trate do Petržalky by malo ostať také, aké je.
nesuhlasim, trojclankova elina v BA chyba na niektorych linkach ako sol ... hlavne by chybala, keby sme nemali mrte liniek ale par a s hustejsimi intervalmi ..
Rumuni tých ULFov kúpili ale len 10 (aj to kvôli voľbám), my tých električiek potrebujeme oveľa viac. Veľmi rád by som tu videl 100 % NP električky, ale nevidím to veľmi reálne pri počte električiek, ktoré budeme musieť v dohľadnej dobe nahradiť.
Mal si povedať "však sme hlavné mesto a nie nejaká rumunská Oradea. ? (Aby pochopili aj menej chápaví, Oradea nakúpila 10 ULFov). Ale keď nám začne dožívať stovka električiek, asi nebudeme mať veľmi na výber. Na 50 plne nízkopodlažnýcvh električiek na obnovu parku + ďalších aspoň 20 na trať do Petržalky asi mať naozaj nebudeme...
Prečo by mali byť cestujúci poddimenzovaní? Akože v Rumunsku, kde nepoznajú teplú vodu (?), môžu mať 100% nízkopodlažné tramvaje a na Slovensku sa musia nájsť ľudia, ktorí to musia prekaziť? Ktorí prepočítavajú každú korunu? Aj na nákupe 100% NP tramvají sa dá finančne nabaliť. Tentoraz si dovolím súhlasiť s bwd, ale toto je tá slovenská logika, pozerať na každý 50-haliernik, nakúpiť čo najlacnejšie, ? Ľudia, zobudte sa, takáto doba už pominula.
Lenže stačí, aby jedny dvere boli vo vysokopodlažnej časti má to rovnaký efekt z hľadiska dĺžky nástupu a výstupu, ako by bolo vozidlo plne vysokopodlažné. Plne nízkopodlažná električka je najlepším riešením, ale hlavne nech má otočné podvozky (preto sa spolieham na ForCity, lebo tá ich bude mať).
My sme hlavné mesto, ty si Prešovčan a nehovor, prosím travmaje, keďže sme na Slovensku. Ale ku téme, aj keď na to máme peniaze, myslím si, že lepšie by boli Variá. Z akého dôvodu si myslíš, že vozidlá, ktoré budú mať dáky ten schod navyše by boli horšie?
Môj názor je taký, že ak chcem niečo riadiť, mal by som tomu aspoň minimálne rozumieť - inak sa totiž ani nedokážem obklopiť odborníkmi, lebo nerozoznám, kto je odborník a kto len papagáj.
(Mimochodom, nám tiež kedysi na výške vtĺkali do hlavy, že by sme mali dokázať riadiť úplne všetko.)
Česi majú peknú anekdotu, ako šitú na profesionálnych managerov: Kdo to umí, ten to dělá. Kdo to neumí, ten to učí. A kdo to neumí ani učit, ten to řídí.
Určite je v tomto lepšie uprednostniť kvalitu pred kvantitou, siahnuť hlbšie do vrecka, však sme hlavné mesto a nie nejaké moldavské predmestie. Hlavné mesto musí reprezentovať a mať normálne seriózne nízkopodlažné tramvaje.
Vario Ti splní jednu zo základných požiadaviek na NP vozidlo, a to bezproblémovú prepravu imobilných cestujúcich. Ak chceme ponúknuť cestujúcim aj väčší komfort, súhlasím, že je potrebné plne nízkopodlažné vozidlo. Ale otázne je, či sa také v súčasnej sitúacii oplatí kupovať, keď pomaly za cenu jedného plne NP vozidla môžeš mať dve Variá (porovnávam vozidlá rovnakej dĺžky). Lebo T3SUCS-ky nám dožijú dosť nárazovo a bude treba rýchlo obnoviť veľkú časť vozidlového parku.
Určite že, ale myslím si, že sa nestratí tak veľa času kvôli tej časti, ktorá nie je nízkopodlažná. Predsa len máme v električke aj časť, ktorá je nízkopodlažuná a mnoho cestujúcich si sadne práve do nej, ale dávam za pravdu, že nie je veľmi pohodlné pochodovať z časti nízkopodlažnej do časti vyššej časti, počas jazdy. Ale tak pravdaže, pokiaľ by bola možnosť 100% nízkopodlažnej električky, tak by som, pravdaže privítal radšej ju. ☺
Sati