Este jedna pripomienka - na zastavke Zahradnicka (68, 205, N70 smer mesto) nie je tercik 68 TRNAVSKE MYTO (na novom oznacniku), za to niekto sa poponahlal a uz tam dal 212. Podobne chyba 68 aj na novej Zahradnickej smer Prievozska.
Dnes som bol na tej Rajskej takze zopar postrehov:
- hlasitost je taka ze to priamo pod tym pocut, dalej nie, co je idealne (pocuje len ten kto chce), na druhej strane nevyhoda moze byt ked tam budu dopravne informacie (vtedy by to mohli davat hlasnejsie)
- ten oznacnik teraz vyzera dost divne: http://img253.imageshack.us/img253/2571/dsc00301xq3.jpg
Myslim ze toto je kvoli ukonceniu VYLUKOVYCH prac, efekt tych zmien ma prist od noveho GVD kedy sa ma udajne zacat jazdit 160 (zdoraznujem udajne, nemam to zo spolahliveho zdroja, neviem ci to niekde uz bolo oficialne zverejnene).
Ja som to pochopil uz davnejsie. Mesto nema peniaze alebo nechcedat peniaze na celu trat v Petrzalke, tak vymysleklo, ze tu trat zaplati stat (zeleznice). Lenze kvoli tomu sa brutalne skomplikuje a predrazi cely projekt. Nebolo by teda rozumnejsie vypytat si od statu peniaze na klasicku elektrickovu trat? na to by trebalo ovela menej penazi, cize by usetril aj stat, a mesto by ziskalo novu elektrickovu trat.
Takto zaplati stat na tom dualnom systeme ovela ovela viac, ako by zaplatil za normalnu elektrickovu trat. Tak neviem, ze co je lepsie..
mohol by ju stavat DPB svojimi silami (zamestnancami), ktori rekonstruuju elektrickove trate v sucasnej dobe (de facto je to stavba uplne novych trati na Mileticovej a Zahradnickej)..
Vsetko by bolo ovela jednoduchsie.
Hahahahahahaha ? a kto by to zaplatil? DPB má taký rozpočet na nové investície? Mesto je schopné zaplatiť trať z CMO po Bosákovu (resp. aktuálne Nám. Hraničiarov, príp. T-pol) Zvyšok platia žeelznice z €-fondov, ale mesto im tam povolí ich trať iba ak bude jej súčasťou aj električka. Preto to memorandum o spoločnom postupe, čo bolo podpísané už dávnejšie.
Cela ta dualna trat v Petrzalke je totalna blbost. Bude to zbytocne komplikovane, ako s nastupistami, tak aj s vlakmi/elektrickami, atd. A bude to az tak komplikovane, ze sa to nakoniec ani nepostavi. Keby to bola klasicka elektrickova trat 1000mm, mohla by sa stavat aj postupne a mohol by ju stavat DPB svojimi silami (zamestnancami), ktori rekonstruuju elektrickove trate v sucasnej dobe (de facto je to stavba uplne novych trati na Mileticovej a Zahradnickej)..
Vsetko by bolo ovela jednoduchsie. Ta dualna trat bude komplikovana ako pri vystavbe, tak aj pri prevadzke.
?
O tomto je rozhodnute od zaciatku - elektricka sa na Safku BUDE napajat na sucasnu siet.
Teraz sa riesi dualna trat, to znamena ze v ramci Petrzalky by boli kolajnice aj pre elektricku aj pre vlak. Napajanie a profil kolesa mozu byt problemy.
Treba sa rozhodnúť či sa Petržalská električka má napojiť na zvyšné trate cez Šafárikovo námestie alebo tam bude končiť lebo bude mať vlakový rozchod a úplne iné napájanie, čo by znamenalo, že by sme sa moc neposunuli od čias aktuálnej linky 95. Aby sa s MHD v Petržalke dačo pohlo, treba vystavať električkovú trať s rovnakým napájaním, rozchodom a zvyšnými spoločnými prvkami tak aby na druhej strane Dunaja nevznikali problémy.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike