trochu OT k dnešnému dátumu: 27.8.1964 na skušobnom okruhu Cerhenice (žst.Velim, okr.Kolín) vytvoril parný rušeň 498.106 československý rýchlostný rekord parnej trakcie - dosiahol rýchlosť 162 km/h. Touto rýchlosťou prešiel okruh 6x = cca 80 kilometrov. Ťahal merací vozeň + prototyp vozňa Aa (1.tr.) MÁV na ktorom maďarský výrobca testoval nové podvozky na rýchlosť 160 km/h.Rušeň vtedy patril depu Bratislava hl.st., aj rušňová čata bola bratislavská.
1. Ja som len pisal ze nemame uceleny nosny dopravny system ale je roztriesteny na jednotlive mestske casti a ked chce clovek cestovat z jedneho kuta Bratislavy na druhy caka ho v niektorych pripadoch dost komplikovane prestupovanie.
Ja si osobne myslim, ze vsetky linky, ktore tvoria nosny system by mali mat pre cestujuceho lahko prestupne miesta, kde cestujuci nemusi slapat 5min medzi zastavkami (napr. zastavky Hlavna Stanica/Predstanicne namestie/SAV). Mne je jasne ze taketo prestupove miesta sa v BA riesit ani velmi nedaju, ale tym padom sa ani neda hovorit o nosnom systeme.
2. Sucasna elektrickova siet v BA je system odvsadial vsade co ma za nasledok viacero nedostatkov:
- vsetky elektricky z centra mesta na koniec radial sa vetsinou zhluknu cize sa elektricky neprekryvaju v 4min intervale ale vznika jeden 12min interval.
- ak dojde k poruche/nehode na jednej radiale na nejaky cas to kapacitne ochromi aj inu riadialu, nehovoriac o tom, ze elektricky pre bezneho cestujuceho v centre mesta zacnu chodit nahodne a cestujuci nevie kedy mu pride elektricka a kam ho zavezie.
Preto si osobne myslim ze najlepsim riesenim je na jednu radialu jedna linka.
3. Ja viem ze nosny system nemoze ist vsade, ale urcite by mal pokryt vyznamne miesta a velke sidliska. Ak by sme povazovali elektricky za akysi nosny system ostava nepokryta autobusova stanica a letisko, co si myslim ze su vyznamne body v Bratislave.
--------------
A este sa vratim k elektricke do Petrzalky:
- neviete nahodou ci bude Sturova ulica pre elektricky obojsmerna? Pretoze ak nie, tak to bude zabava pre cestujucich zakazdym obiehat po Jesenskeho/Nam. L.Sturova + zakruty + semafori + vyhybky
- budu po jej vybudovani existovat aj normalne prestupove uzly na autobusy? Lebo ak bude musiet cestujuci slapat 5min peso od zastavky k zastavke tak si myslim ze ten komfort cestovania elektrickou v Petrzalke bude ubohy.
- A este jeden osobny nazor, toto mesto sa nevie postarat poriadne ani o sucasnu elektrickovu siet, vela usekov je v havarijnom stave, na opravu Zahradnickej cakali cestujuci cca 5 rokov, na opravu trate v Tuneli cestujuci cakaju min. 7 rokov trat v Karlovej Vsi je od jej poslednej velkej opravy zaciatkom 90-tych rokov stale poruchova. Takze uprimnu sustrast cestujucim vyuzivajucich linku 95 pretoze po jej zmene na elektricku to bude asi zhorsenie kvality cestovania.
1. Nosny system moze byt aj autobus. Nie je to v meste ako BA velmi kvalitny nosny system, ale moze nim byt.
2. Elektricka by mala viest z Petrzalky priamo bez prestupu na vsetky radialy.
3. Jednym zo znakou nosneho systemu je ze nevedie vsade a vacsinou treba prestupovat na doplnkovy system.
Neviem odkiaľ si čerpal Tvoje informácie. Do Petržalky budú chodiť električky liniek číslo 11, 12, 13 a 14, ktoré budú zo Šafárikovho nám. pokračovať (áno, nebudeš musieť prestúpiť ani vystúpiť ? ) ďalej po zvyšku dnešnej trasy.
Interval všetkých električkových liniek v Bratislave je cez pracovné dni školský rok 12 minút od 5. hod ráno do 20. hod večer. 15 minútový interval majú iba cez pracovné dni prázdniny.
Električková linka z Petržalky, ktorá by končila na šafku (keď tak už oblúkom cez Jesenského a Nám. Ľ. Štúra) by nemala zmysel a ak by sa o takej uvažovalo, tak iba ako o doplnkovej k vyššie uvedeným ?
Ano nieco podobne si myslim aj ja. Ako obycajny cestujuci si myslim ze Bratislava nema Nosny Dopravny System. Kazda mestska cast sice ma akusi nosnu,hlavnu linku alebo radialu lenze su to rozne druhy dopravy (v podstate vsetky autobusy, trolejbusy, elektricky) a tieto nosne linky navyse niesu vzajomne pospajane normalnymi prestupovymi uzlami.
Myslim ze tu elektricku do Petrzalky tazko mozno nazvat Nosnou, ked cestujuci pride na Safarikovo namestie a odtial ma uz len obmedzene moznosti dostat sa efektivne do dalsich casti Bratislavy:
Dubravka/Karlovka: pomala linka 12, interval 15min/20min
Prazska/Kramare/Patronka: neexistuje priamy prestup
Raca: linka 11, interval 15min/20min
Ruzinov: linka 14, interval 15min/20min, alebo linka 50
Vajnorska/Jurajov dvor: neexistuje priamy prestup
Trnavska/Roznavska: neexistuje priamy prestup
Dolne Hony: neexistuje priamy prestup
Tam kde neexistuje priamy prestup zo Safarikovho existuje z ineho miesta priamy prestup, kde ale buduca akoze nosna elektricka nepremava, premava tam ina linka z Petrzalky.
Ciastocnym riesenim niektorych priamych prestupov v uzle Safarikovho namestia, by bolo posunutie zastavky Mala scena k Safarikovmu namestiu.
Ide o system (druh) dopravy, ktory zabezpecuje hlavne prepravne prudy. K nemu nadvazuju nizsie systemy dopravy ktore su zabezpecuju rozvoz od / k NS do ostatnych casti danej oblasti.
Ako priklad pouzijem petrzalske linky: 95-ka (resp. v buducnosti elektricka) zabezpecuje nosny prud v ramci Petrzalky a k nej nadvazuje napr. 99-ka ktora ludi rozvaza z 95ky do inych casti Petrzalky (a naopak)
urcite pridem, som zvedavy najma na tie moderne vozidla MHD, co vlastni dpb - zatial som totiz ziadne take nevidel. Alebo zeby nakoniec odkupili to 8 rocne Volvo7700, ci nejaky ten vyradeny MAN z Viedne?
Tiez by ma zaujimalo, ktore zname osobnosti sa prevezu v MHD - Marek R., Dragan Z., Z., Fero S., Peter H., Stanislav P., Miro J., Peter G., ci Mirecek R. ? ?
to nie je MHD, to su len skolske a kostolne spoje ja vzdy vidim len c. 1 v nedelu rano. ale vystriedalo sa tam uz vselico (modra B 732, C 734, Midway, B 952, a najnovsie Crossway)
Max