Mne by sa zdalo vhodne aj vedenie elektricky k Auparku. Neviem ale kolko by to stalo a o kolko by sa tym predlzila jazdna doba (mozno by mohli byt dve vetvy, bud cez Aupark, alebo priamo a rano by sa k Auparku vobec nejazdilo, zvysok dna by boli aj zrychlene spoje co by nezachadzali, aj normalne)...
Pise sa rok 2030 a predseda predstavenstva Branislav Zahradnik (57) slavnostne uvadza do premavky dva nove autobusy SOR NBNTP 18, ktore by mali nahradit dozivajuce Karosy B741 CNG. Aj po obnove vozoveho parku by mali zostat v premavke este dve, ktore budu jazdit na zvysnych dvoch klbovych linkach. Ich vyradenie by malo nastat po otvoreni elektrickovej trate do Petrzalky ktore bude URCITE do roku 2034.
Premavku MHD v Bratislave zabezpecuje 30 autobusov (z toho 4 klbove) na 50 linkach, 4 elektriciky na dvoch linkach a 1 trolejbus na jednej linke. Priemerny interval je 180 minut. Podiel MHD v meste je 4%. V ramci 58-mej etapy preferencie by mesto chcelo do roku 2050 obnovit vsetky byvale elektrickove trate, ktore drahovy urad pre katastrofalny stav uzavrel a taktiez do roku 2034 otvorit elektricku do Petrzalky. Uvazuje sa aj nad jej vedenim v plytkom tunelY, co presadzuje najma starosta Petrzalky, Marcel Slavik (52). Planovany interval je 90 minut, pricom spoje budu nadvazovat na TGV vlaky z Pariza, ktore zacali jazdit minuly rok.
na tej trave parkuju radovy zamestnanci NR SR kedze polanci odmietli pristupnit podzemne garaze pod NR SR pre obycajnych smrtelnikov. Tie garaze mimochodom zivaju prazdnotou.
Tak tuto zásadne nesúhlasím:
1. Podzemné garáže by tu mali takú kapacitu, že by tým určite neboli ošetrené "nárazové" návaly IGK, ako napr. nedávno počas akcie s lietadielkami na nábreží, kedy sa z celej Mudroňovej v okolí Hradu stalo parkovisko.
2. Ďalej, prečo by mal ktokoľvek stavať miestnym obyvateľom nové parkovacie miesta zadarmo?
3. Podzemné garáže by boli spoplatenené, teda veľa ľudí by naďalej uprednostnilo parkovanie v okolitých uličkách zadarmo. Riešenie spočíva v rozšírení regulovanej zóny parkovania eventuálne aj na túto časť mesta.
4. Turisti si snáď nepotrebujú vyvážať zadok priamo na Hrad, keď je tam pravidelná MHD v dobrých intervaloch, a je to pár minút peši od historického centra.
5. Pri rekošntrukcii Hradu sa teraz uvažuje o podzmenej garáži pre vyše 200 IGK s vjazdom zo Zámockej ul., ak už hovoríme o probléme parkovania.
6. Lokalita si zaslúži, aj pre obyvateľov, plnohodnotný park, aj so vzrastlou zeleňou.
durkofsky je... vsak viete co, skratka pouzil nevhodne slovo, ale to je jedno, nakolko, ked tade zacne jazdit elektricka do petrzalky (cca v roku 2080), tak ta zastavka autobusov tam bude zbytocna (pripadna autobusova ND za E sa bude otacat bud cez Yesenskeho a NLST, pripadne okolo Eurovey)
ten park by sa tam zisiel, len este odtial vystahovat SNS a taxikarov, lebo parky v centre mesta potrebujeme, kazdy park je totiz exkluzivna stavebna parcela do buducnosti, vsak p. durkovsky?! ?
takisto aj park na Streleckej ul. pred parlamentom. Parlament tam navrhuje podzemne garaze (pre turistov atd.) kedze tam uz nie je kde parkovat, a ako parkovisko sluzi prave ten park, kde parkuju auta na trave (teda uz na hline) a tak sa "park" stale zmensuje.
Lenze vlastnikom tej plochy je mesto, a to tam chce za kazdu cenu park. Takze sice tam bude park, ale okolie bude komplet upchate autami, budu tam zapchy a kolizne situacie.
Pricom keby tam boli podzemne garaze, mali by kde parkovat turisti, ale aj ti, co tam byvaju (kazdy byt by napr. mohol dostat jedno parkovacie miesto zadarmo), a nad garazami by tak ci tak vznikol pekny park (aj ked bez vzrastlych stromov-ale tych tam nie je vela ani teraz), a neboli by v okoli zapchy.
Ale nase mesto to nepochopi..
keby tak chcel spravit park miesto Kyjeva a Priora... ale nie, tam treba strcit 20posch business centrum... teda pardon, nebude to business centrum ale multifunkcne kancelarske priestory...
Takze moj navrh: zrusme vsetku infrastrukturu v meste, vsetky cesty, stanovistia taxikov, vsetky zle zle autobusy a zle zle skarede zastavky, a spravme vsade parky. Co uz, ze sa nebudeme po meste moct pohybovat (okrem pesibusu) ?
inac "pekne" bolo vyjadrenie pana primatora, ze chce na Safarikovom namesti spravit park. To vyjadrenie bolo doslovne: "aby sa tam mohol spravit park, musia odtial ZMIZNUT autobusy".. Nic v zlom, ale slovicko "zmiznut" mi pripada tak, ze tymi autobusmi opovrhuje.. Ak by chcel, dalo sa to povedat inak.
Okrem toho, neviem, ci tie dve zastavky autobusov by tak velmi branili vystavbe parku. Nemyslim si, ze by to bol taky velky rozdiel, keby tam boli namiesto jedneho suvisleho parku dva parky a medzi nimi dve autobusove zastavky..
Okrem toho, aj ked bude na Safku elektricka, L50 by tam mala zostat. Kvoli kusku travnatej plochy zrusit dost vyuzivane spojenie Safka s Auparkom je dost velka blbost..
vzdy ked vidim klucove slova ako "mohol by byt", "spolufinancovat" a "sukromny sektor" z ust cloveka predstavitela firmy, ktory rad slubuje a zatial nic nespravil poriadne a na cas, tak ma napadne len jedno - niekto sa chce zase nabalit...
a este toto: "Vedenie podniku v súčasnosti hľadá možné riešenie financovania nákupu. Nie je vylúčené, že spolu s mestom bude rokovať aj so súkromným sektorom o spolufinancovaní."
Neviem, co si mam pod tym predstavit. Okrem toho uz bolo iste, ze bude uver, a zrazu sa uz hovori o spolufinanovani sukr. sektorom. Takze urcite to este nie je vobec iste..
ja neviem, uz to nekomentujem... zvykol som si ze "tento rok" je prazdna fraza, ktora znamena nieco v zmysle "nic nebude, len to nechceme povedat narovinu"
810zssk