Ja s tebou plne súhlasím v tom, že mnohé architektonické riešenia v BA sú na houby ( http://pauliniova.blog.sme.sk/c/106218/Naco-su-nam-architekti.html ).
Myslím si však, že do značnej miery za to, čo sa v BA deje (aj vo oblasti dopravy) môže nekoncepčnosť samosprávy. A v tomto prípade súhlasím s názorom, že hlasovanie o 3 variantoch mosta vytvára ilúziu o tom, že ľudia môžu niečo rozhodnúť...
Viem čo si chcel povedať. Ale v čom je problém, že jeden koniec oblúku je na pilieri v rieke? Dva dôvody za zvolené riešenie:
- Dunaj robí za Starým mostom mierny oblúk doprava, pri pohľade z Nového mosta je oblúk Mosta Apollo krásne v predĺžení rieky, ak by bol od brehu k brehu, bol by z tohto pohľadu "za rohom"
- oblúk od brehu k brehu by si žiadal upravenú technológiu výstavby, keďže mostovka by sa nedala naplaviť až tesne k brehu (na pravej strane je plytšia voda). Územný plán zóny pre pravý breh naviac uvažuje s rozšírením Dunaja o jedno mostné pole. Ak sa toto realizuje, bol by si tam, kde na začiatku, keďže jeden oblúk by končil na pilieri vo vode
Nezabudni na dôvod(y), prečo je súčasné umiestnenie oblúku zlé.
Nešlo mi ani tak o (ne)koncepčnosť jeho trasovania, ako o jeho spracovanie. Pri prejazde cez svetelnú križovatku (či už na Bajklaskej alebo na Miletičovej) treba zísť z bicykla, prejazdy cez cestu pozdĺž celej Trenčianskej síce pekne vyznačili na červeno, akurát, že diery v asfalte zostali, prejazd križovatkou s Miletičovou radšej ani nekomentujem a ukončenie pri Dulovom námestí veľkým schodom je už len bonbónikom na záver.
A najväčšou srandou je značka C7 - Cestička pre cyklistov na Dulovom námestí, za priechodom cez Košickú, avšak ani náznak o tom, kde sa tá cestička vlastne je a kam vedie.
to neslo, lebo tam zacina uz zakruta... keby tam nebola zakruta, bola by dalej a bola by prilis ostra... a obluk do zakruty je technologicky tazke spravit...
Inak most Apollo je pekny podla mna, hodi sa tam, je novy a pacil sa mi zamer jeho architekta a sice ze z pohladu mostu lafranconi na stary most, doplna ten obluk, co bol na starom moste pred rokom 1945... skoda ze uz to nebude pravda
Všimol som si to, že len ten stred je iný v podstate. No, tak ale prečo keď sú všetcia tak múdri tak nikto z architektov nedá na web nič svoje? Len sa budú naťahovať o to kto to dostane a to ako to bude vyzerať im je jedno - hyeny!
áno končí na pilieri keď na to pozreš ako z materiálneho hľadiska ale keby si predĺžil ten oblúk vzhľadom na zakrivenie ďalej tak na jednej strane ti pristane na zemi a na druhej v Dunaji. Už chápeš čo som chcel povedať?
Problém je v tom, že tie prezentované návrhy sú skoro jeden ako druhý - a nehovoria nič o funkčnom riešení či o urbanistickom riešení dotknutého územia. Chlieb a hry - ľu´dom sa predhodili tri návrhy, aby sa vzbudil dojem, že majú možnosť výberu.
Nech idú architekti do xxxx. Za posledné roky nevzniklo z ich návrhov nič normálne! Nič! Všetko presklené kocky, kvádre. A "unikátny" most Apollo, ktorého oblúk začína na brehu a končí v Dunaji je maximálna blbosť. Nech si raz konečne ľudia vyberú na čo sa budú desaťročia pozerať a nech si architekti držia huby aspoň ďaľších 10 rokov za to čo predošlých 10 rokov nevymysleli nič okrem toho paškvilu a zohavili čo všetko sa dalo! ?
Ďakujem. Mám stavbu toho chodníka nafotenú.. nie som tak úplne proti, lebo som si povedala, že ak tu nie sú veľké, koncpečné riešenia cyklistických chodníkov, nech sa stavia aspoň po kúskoch. Toto mi napísal Ivan Bútora do diskusie pod článkom: " V ÚP je zahrnutá cyklotrasa aj po Páričkovej, čo by nadväzovalo na zrealizovanú trasu po Trenčianskej. Asi sa nedá postaviť celú sieť naraz, ale niekde treba začať. Prirodzené pokračovanie tohto ťahu by bola Dunajská ul., tým pádom by táto trasa ako celok už vytvorila celkom atraktívne prepojenie Ružinova so Starým mestom. Od Bajkalskej sa myslím má vybudovať spojnica s ružinovskou cyklotrasou. "
Keď idem po meste na bicykli, každý rovný kúsok je pre mňa lahôdkou - napríklad veľmi využívam Obchodnú popri trati električky.
Ja trochu off k tej 41. Zastávku Hauerland považujem za najzvrhlejšiu zo všetkých. Ešte k tomu, ako som konečne zistil Hauerland je nejaka reklamná agentúra. Takže ak si zaplatím, aj mne spraví DPB zastávku rovno pred domom?
Re #108069 810zssk: Už som pár krát zažil, že sa stálo všade.
Najmä prechod cez križovaku Miletičova - Trenčianska je absolútny blud. Keby niekto naozaj chcel tak verim tomu, že sa to da upraviť tak aby cyklisti mohli ísť rovno a nemuseli isť cez 3 prechody ?
Asi sa budeš čudovať, ale na 14 Sk lístok mesto nedopláca nič. Ono totiž pri priemernom obsadení vozidla 10timi ľudmi, by títo pri použití výhradne 14 Sk lístka, priniesli DP ešte aj slušný zisk.
stevo