A to si ako vydedukoval ze som skodoradostny? To ze sa jej to stalo je jednoznacne jej vina, nemala sa tam cpat. Ked robi take hovadziny tak je to jej problem. Nemrzlo, ale pocasie prijemne nebolo.
Keďže nie som na( jeho )šťastie občanom BA, tak to nebudem nejak extra už komentovať. Len pripomeniem, že on a poslanci už stihli pod zámienkou výstavby štadióna ODRBAŤ bratislavčanov o niekoľko desiatok miliónov korún pri dvoch pozemkových výmenách.
Tak podľa dnešného prejavu nášho "milovaného" primátora novú hokejovú halu nepotrebujeme. Stačí zrekonštruovať Zimný štadión O. Nepelu. Viac info v druhých TN na Markíze.
?
Som zvedavý, čo bude ďalšie.
"uzemie sa da VZDY nejako zatraktivnit", skra, no evidentne tym nemal na mysli arktidu ani saharu, ale uzemie niekde v ramci Slovenska trebars. A ak si odmyslime tebou tak oblubovane romske osady, tak si vazne dovolim tvrdit, ze keby viedla elektricka trebars /strelim/ na Zitny ostrov, tak ver tomu, ze uzemie bude minimalne pre obyvatelov podstatne atraktivnesie ako dnes, ked tam maju k dispozicii jednu cestu do BA, v spickach vecne upchanu a v dlhej kolone sediac v autach ci autobusoch SAD snivaju o vybudovani rychlostnej komunikacie R7...
A pritom by stacilo tak malo - suprava T6A5, pripadne nejaka nizkopodlazna husenka, alebo bars aj maxik so 7086 ? a bolo by kapacitne prepojenie z centra do centra hned!
Teraz nehovorim o financnej narocnosti takeho projektu, ale uvazujeme hypoteticku moznost, ze trat uz existuje... co mi tak mimochodom pripomina lokalku do Komarna, ktora sice existuje, ale stale to akosi nie je ono, ze? Mozno keby sa ta trat konecne elektifikovala, dnes, ked mame moznosti an to cerpat aj nenavratne dotacie z eurofndov! ale napriek tomu nic z toho. A pritom ta lokalka by bola idealna na bratislavsku obdobu systmu Tram-Train, ktory sme tu pred takmer 100 rokmi uz raz mali.
A uz ani neviem co som vlastne chcel...zbytocne sa tu budem dalej jedovat, aj tak to v tejto nasej zacarovanej krajinke nema zmysel rozoberat, co vsetko by sa dalo, keby bola vola a keby nerozhodovali voli.
Stupavu a spol. radsej ani nepominaj, lebo sa vzdy akurat rozculim, ked to vidim alebo pocujem. Aj vdaka takymto absolutne neuvazenym diletantskym rozhodnutiam nekompetentnych ludi to potom vyzera ako to vyzera. Zrusenim lokalok pochovali regionalnu dopravu a zeleznice si tym same uskodili - mozno si to niekedy aspon uvedomia, ked uz nic ine.
Ja, ako sci-fi snilek som si osud zst.Stupava predstavoval uplne inak - a to ako modernu dvojkolajnu podzemnu stanicu (nieco ako Wien Fr.J.Bhf., Salzburg Hbf.-lokalka ci ista varsavska Wilenska tusim - aj ked samozrejme iba v malom) - jedno ostrovne nastupiste ako v stanici metra, za stanicou odstavne kolaje pre nocovanie elektrickych primestskych jednotiek, pristup na stanicu schodmi a vythami z vestibulu, nad stanicou moderne polyfunkcne centrum v style polusu, obcianska vybavenost, terminal SAD s mozsnostou priameho prestupu BUS-Vlak a samozrejme (podzemne) parkovisko P+R. A nadtym bars aj nejake nie velmi vysoke administrativne priestory. Cudujem sa, ze nikto z podnikatelov si neuvedomuje premarnenu sancu. Lebo z vystavby par obytnych domov na mieste byvalej zel. trate asi nedostane tolke peniaze, ake by mohol ziskat z prevadzky nakupneho centra v strategickej lokalite v centre obce nedaleko BA, navyse so stalym prisunom cestujucich z vlaku a autobusu priamo do obchodov.
Vobec by mi nevadila vystavba takehoto polyf. centra, keby zaroven ostala zachovana stanica vlaku a autobusov. Vidim to ako idealne (cize sci-fi) riesenie danej lokality, ktora by vyrazne zatraktivnila ako mesto, tak celu oblast a v neposlednom rade by aj zachranila tuto lokalku a dala by jej zmysel. Samozrejme za predpokladu rychleho, kapacitneho a pohodlneho spojenia Stupavy s centrom BA, s dobrymi intervalmi. Ale o tom asi mozem len ? ...
ak chcem zatraktivnit romsku osadu, tak ich proste odtial vystahujem. Na druhej strane u romov, co maju vlastny dom s vlastnym pozemkom nie je co riesit, ocakava sa u nich ako taka disciplina a maju tiez pravo na dopravu
Ja viem ze v Cernobyle nie je, to bola len taky prehnany priklad na vetu "uzemie sa da VZDY nejako zatraktivnit", co sa tyka romskej osady, ktovie, mozno nejaka je..
ale ta hermeticka elektricka je super napad, myslim ze by sa to uzivilo (ale to uz je hladisko zabavno-naucne a nie dopravne), len neviem ako by si riesil pripadnu poruchu na trati
aha, este mi povedz kde mas v romskej osade elekricku a kde v cernobyle... inak v cernobyle by sa celkom podla mna uzivila, kedze tam chodi dost turistov.. postavit tam nejaku hermeticky uzavrenu elektricku, ktora by ti behala krizom krazom po meste Pripjat, tak hned by to bolo ziskove
Ako chces zatraktivnit taky Cernobil? OK, prehnany priklad.. ale viest elektricku dajme tomu do romskej osady, kde nic ine ako romska osada nebude, nema zmysel ak tym necestuje dost ludi, jazdia na cierno, nicia vybavenie a pod.
aby som konkretizoval... ked zastavis premavku na trati, tak fakticky nemas ziadne naklady na tu trat... nemas ani ziadne priame zisky, no jeden nepriamy zisk mas to, ze je tu plocha, ktora ma dopravne vyuzitie... Aj keby bol zvrsok akokolvek hrdzavy, akokolvek hnusny a nezjazdny... vzdy je jednoduchsie ho opravit, vymenit, ako stavat novu trat so vsetkym co to obnasa - majetkovo-pravne vysporiadanie, podlozie, geologicke analyzy a pod (toto vsetko pri existujucej trati jestvuje)...
z toho hladiska ze ak existuje trat, na ktoru nie su ziadne naklady, je megahlupost ju z akehokolvek dovodu rusit.
Prikladom su sice nie elektrickove, ale zeleznicne trate v okoli Bratislavy - Samorin a Stupava. Akonahle mesto predalo pozemky pod tratou a rozobrali ju... uz nikdy nebude do Samorina ani Stupavy viest taka dobra trat ako viedla - a ak nejaka vobec bude, jej vystavba bude ovela nakladnejsia (a tym padom aj neekonomicka a neekologicka) ako keby len upravili povodny zvrsok...
A ze tam trat v buducnosti bude viest, tym som si isty... raz ludia pridu na to, co znamena regionalna zeleznicna doprava
Stojim si za tym ze za urcitych okolnosti moze byt rusenie trate nie negativne.. ak je tam skutocne nizka prepravna kapacita (na urovni dajmetomu SORky raz za pol hodinu) a neda sa uzemie uz nejako vyrazne zatraktivnit. V tomto pripade radsej znizit naklady a vyuzit to na zlepsenie dopravy tam kde treba (trebars aj priamo v danej oblasti).
Samozrejme, vzdy tomu musi predchadzat dokladna analyza financnych dopadov a taktiez analyza z toho "dopravackeho" hladiska.
nesuhlasim s tebou. Podla mojho nazoru - ked uz raz niekde nejaka elektrickova trat je vybudovana, tak je logickejsie do danej oblasti, ak je prazdna, dotiahnut nejake obchodne priestory, bytove jednotky, priemysel, administrativu, sklady, cokolvek, nech sa uzemnie urbanizuje pozdlz elektrickovej trate, ktora bude novovzniknute objekty zasobovat ludmi.
priklad, aj ked mozno nie prave najvhodnejsi, ale posluzi - predlzenie trasy prazskeho metra C do Letnan, cize fakticky do pola. Ale existencia kapacitneho dopravneho spojenia lokality s okolim a rychla dostupnost centra mesta vyvola zaujem o okolite pozemky, ze ich cena stupne niekolkonasobne a niekto sa dobre nabali.
Je blbost rusit nieco, co sa uz raz pracne postavilo. radsej budem hladat sposob, ako to vyuzit.
Neuznavam akekolvek rusenie elektrickovych trati.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Max
priklad, aj ked mozno nie prave najvhodnejsi, ale posluzi - predlzenie trasy prazskeho metra C do Letnan, cize fakticky do pola. Ale existencia kapacitneho dopravneho spojenia lokality s okolim a rychla dostupnost centra mesta vyvola zaujem o okolite pozemky, ze ich cena stupne niekolkonasobne a niekto sa dobre nabali.
Je blbost rusit nieco, co sa uz raz pracne postavilo. radsej budem hladat sposob, ako to vyuzit.
Neuznavam akekolvek rusenie elektrickovych trati.