po veľkom požiari Solarisu v BA bola na všetkých Solarisoch vykonaná technická kontrola, kde sa zistilo, že každý zo Solariov má inak vedenú kabeláž.. ?
Výroba samotných trolejbusů se nevyplatí. Trend doby je unifikace a nějaká malosériová výroba (100 ks ročně) by nemohla konkurovat tisícovým zakázkám Evobusu, Mercedes a jiných. Vyrábět samotné trolejbusy bez možnosti výroby autobusů je v dnešní době takřka nemožné (výjimku tvoří možná Hess, ale cena trolejbusu je tak závratná, že se jim ta marže možná vyplatí). A aby se pustila Škodovka do výroby autobusů? To to dopadlo s 21Ab... Myslím si, že jedinou ekonomickou možností výrobců trolejbusů je spojení s nějakým silným a velkým výrobcem autobusů.
ja nechápem, prečo Škoda nevyrába vlastné trolejbusy, teda aj vlastné karosérie.. Odbyt má v dosť veľa mestách, takže economies of scale by boli (čím viac trolejbusov predaných , tým viac sa to oplatí)... alebo mohli aj naďalej vyrábať 21 a 22Tr.. Prečo sa vlastne zastavila ich výroba? Veď s tými trolejbusmi tuším nie sú takmer žiadne (technické) problémy ?
O ukončení spolupráce s Irisbusem si slyšel kde? Výroba 24Tr a 25Tr samozřejmě bude pokračovat dál. Jen si zákazníci budou moci rozhodnout zda chtějí tuhle Škodovku nebo tuhle. Za výzbrojí Škoda v Solarisech hledej hlavně 15m busy, které chtěly Pardubky. Vše ostatní (zda budou i kloubové Solarisy, co s čísly 26 a 27) jsou jen čisté spekulace.
Naopak, Škoda chce ovládnout trh. O rozdělení tu nemůže být řeč, protože by Solaris velmi okrouhal. V ČR získal pouze Ostravu, Opavu a Chomutov. Škoda naopak Brno, Plzeň, České Budějovice, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Jihlavu, Mariánské Lázně a Teplice. Pardubice chtěly 15m trolejbusy, tak se Škodovka dohodla se Solarisem a bylo upečeno.
Nie, v tomto nemáš pravdu. Na trolejbusy je stále platná rámcová zmluva so Škodou. My sa teda môžeme nechať prekvapiť, či to bude Škoda 25Tr Irisbus alebo Škoda 27Tr Solaris. Osobne považujem za pravdepodobnejšiu druhú možnosť vzhľadom na to, že Škoda nie je spokojná so stavom karosérií, aké im chodia od Irisbusu a teda zamýšľa spoluprácu s Irisbusom ukončiť.
Re #105769 m@rtin: Nemyslím si, že tam bude nejaké konkurenčné prostredie. Podľa mojich informácií si chcú Škoda a Cegelec (+Pragoimex) rozdeliť trhy...
To je pravda, tie zapchy mozu byt pre tu 50 problem.. trochu sotoidea je tvoj napad so zachadzkou k novej budove SND (slo by to z Kosickej na Apollo a medzi tym k novej budove )
chcel som čo najviac obmedziť celú cestu Wustenrot-Dostojevského, keďže tam hrozí katastrofa... a idú robiť 3 križovatky...
podľa teba by ale 50 musela do Pe točiť cez Landererovu = dlhšia trasa + zápcha na Wustenrote + čakanie an to, kým ťa pustia odbočiť vľavo...
šafko by som napr. na letné 2-3 mesiace aj odpísal v rámci útlmu dopravy na ŠN - Malá Scéna (súčasná 50) nie je tak ďaleko a aj na Vajanského/pri Umelke by sa mohla spraviť provizórna...
napr 78 môže ísť:
ASMN, resp. doľava na Svätoplukova, Košická, Apollo, zjazd na Einsteinovu pri Auparku vyliezť na nadjazd an Farského, z neho doľava na "Farského", Mlynarovičova, Bosákova, Apollo, Prístavná...
Myslím si, že tak bude mať menšie meškanie ako cez Dostojevského
alebo ASMN, Wustenrot, Landererova, Apollo etc.
50tka cez Apollo: zrušiť Svätoplukovu & ASMN, ale: Košická, Apollo, zjazd Einsteinova, Aupark (konečná), neviem, či sa dá z Einsteinovej odbočiť priamo na Apollo, ale ako alt. Krasovského, Bosákova, Apollo...
Re #105778 AAA: jasné, že každý víkend chodíš 5x reláciu Šafko-Nivy, tak čo využiť v jednom smere 70tku? Prípadne ju cez víkend spraviť v smere ASMN aj so zachádzkou cez Šafko, ak nebude nejaká provizórna zastávka na Vajanslého...
Lebo cez prázdniny kapacity určite budú hlavne keď sú všade dovolenky a tradične prelom júna a júla býva na niektorých kolonách nevýprava... A kto zalpatí vozokm naviac?
A je to spojenie az take nutne? Bud sa da pouzit X50 a 50 (co bude v spicke mozno aj rychlejsie ako spoj po Dostojevskeho rade, alebo potom moze ist 70ka Novy most - Safko - Stary most - Einsteinova - Apollo - SND - ASMN - Podunajske Biskupice.
S499.1023