Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Max #104768:
Mne osobne sa nezdá, že by Nový Most bol až tak zle na tom. Sú aj horšie úseky, napríklad Dolnozemská cesta medzi Mostom Apollo a Ekonomickou univerzitou.
Reply on: Valec #104797:
Rovnake? V ziadnom pripade. Bude mensie.
Reply on: Mike #104777:
to ani nevedia poriadne napisat nazov dediny kam bude ta linka premavat? ?
Reply on: Max #104785:
Tomu hádam ani sám neveríš. Už vidím, ako všetci tí, ktorí dnes cestujú do BA autom presadnú na kombináciu vlak+bus. Však len jedna cesta by ich potom vyšla na cca 104 Sk. A to by skončili len pod Novým mostom. Ďalej by potrebovali ešte aj električenku. Nech rátam ako rátam, tým autom to vyjde lacnejšie aj keby sa viezol jeden človek sám.

A čo sa týka alternatívneho spojenia s letiskom a Viedňou? Dnes sa z pod Nového mostu na Schwechat dostaneš priamym autobusom za cca 300 Sk. Tak prečo si to komplikovať ešte nejakým prestupom ? A do Viedne ťa cesta cez Wolfsthal vyjde toľko, ako spiatočná z Petržalky.

Jediným významom tejto linky by tak bolo len víkendové spojenie cyklobusom. A aj to iba, že by autobus premával až do Hainburgu. Do Wolfsthalu bude využitie presne také, ako využitie linky 180.
Reply on: Max #104792:
Napriklad na tie ranne spoje netreba medzi Hainburgom a Wolfsthalom miestenku.

Intervaly -> a treba castejsie? Skor pridat ranny spoj.. Som presvedceny ze ta linka je akurat tak na Sprinter v spicke.. ... cas ukaze
Reply on: tr3mp #104791:
To je holt nedostatok (v BA tak obľúbených) indukčných slučiek.
Reply on: stevo #104793:
To ja neviem, ja na to nie som odborník.
Reply on: tr3mp #104791:
a neda sa radsej nastavit snimanie tak, aby pustalo aj cyklistu?
Reply on: 810zssk #104790:
mam taky dojdem (opravte ma, kto viete), ze na tuto linku bolo treba mat zakupeny CL na ASMN v BA alebo vo Viedni. A pozri si intervaly tej linky.
Pred pár dňami tu bola debata o preferencii automobilistov na úkor ostatnej dopravy. Predvčerom som sa stal účastníkom zaujímavej situácie, keď sa preferencia automobilistov a najmä ignorovanie cyklistov obrátilo proti samotným automobilistom.

Celá situácia sa stala na križovatke pri lamačskej stanici, ktorá je dynamicky riadená v poobedňajšej špičke. Nepoznám z hlavy všetky fázy cyklu, ale minimálne (menej zaťažený) smer z Dúbravky do Lamača sa vynecháva, ak v ňom nie je zaznamenané indukčnou slučkou žiadne vozidlo. Ja som prišiel na biku do odbočovacieho pruhu z Dúbravky do Lamača a postavil som sa na jeho pravý okraj, vľavo odo mňa už stál jeden motorkár a tesne za ním prišiel ešte ďalší. Potom nasledovali autá. Problémom však bolo, že prvé auto stálo až za indukčnou slučkou a križovatka si teda povedala, že tam nikto nie je (nejakých motorkárov alebo dokonca cyklistov predsa nebudeme brať ako účastníkov premávky ? ). Hneď ma to nenapadlo, ale keď po dvoch cykloch bola v našom smere stále červená, došlo mi, čo je vo veci. Tak som povedal druhému motorkárovi, že ho asi tá slučka nezaregistrovala a nech sa posunie, ale bol to nejaký čudne hovoriaci cudzinec - nerozumel reči môjho kmeňa ? Tak som to vzdal a na najbližšej zelenej prešiel cez prechod pre peších a za križovatkou sa zaradil na cestu. Keď som mizol za zákrutou na most ponad železnicu, obzrel som sa a ešte všetci stáli.

Podobná situácia sa mi na tej istej križovatke stala už dávnejšie, lenže to bolo v mimošpičkovom čase. Prichádzal som takisto z Dúbravky, no v mojom smere nešlo žiadne auto, takže ma križovatka nechcela pustiť. Pritom z iných smerov nešlo veľa áut, častokrát zelená z iného smeru bežala naprázdno. Bohužiaľ som bol cyklista a pre križovatku som jednoducho neexistoval.

Riešením by bolo aj pri dynamicky riadenej križovatke pustiť aspoň v jednom cykle z dvoch-troch, aj vetvu, ktorá je podľa detektora prázdna - práve pre prípad menších vozidiel.
Reply on: Max #104785:
Neexistujuce? Slovak Lines neexistuje? A az do Hainburgu ide za 60 sk! (to je rozdiel oproti DPB len do Wolfsthalu 10 sk). Ja som za tuto linku AK bude v ramci BID!
Reply on: Martin Fundárek #104786:
ani nehovor. Ja si to osobne neviem a ani nechcem predstavit. Ani len svoje pocity tu nemozem vyjadrit, lebo by som dostal hned dozivotny BAN. S krizovatkou na Safku na vsetky smery + tramvaj do toho + dokonceny River park a Euroveľa = kolaps dopravy. A nespomalime tymto riesenim len autistov, ti mi mozu byt ukradnuti, ale hlavne na to zase doplati MHD a nas skvely napapieriexistujuci (neu)nosny system ?
Neviete odkedy 3705 ma moderný handrový transparent? ?
Reply on: Martin Fundárek #104786:
Na Šafku sa nič nemení oproti pôvodným plánom, aspoň toto si dopraváci presadili. Teda napojenie na starý most bude IBA pravým odbočením z Vajanského Nábr, aby to nemalo vplyv na riadenie križovatky a zjazd zo St. mosta bude iba doprava, zrejme na tú rampu za umelkou čo je...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ivanbuto #104730:
Tak premýšľam, či má ešte vôbec zmysel za týchto okolností stavať električku do Petržalky. Na každom konci mosta budú kolízne body (keďže električka má byť umne vedená v strede, budú ju musieť na petržalskej strane autá idúce do centra križovať - či už pôjdu od Farského, alebo od Krasovského). Na Šafku sa bude zdržiavať, pretože cyklus križovatky sa ešte skomplikuje ďalšou fázou - lebo zelená pre električky z mosta na Štúrovu a naopak sa bije so všetkými súčasnými fázami a tak to zostane aj po prípadnom zrušení busov na Šafku. A o upokojovaní Štúrovej nebude už ani reči. Kam sa tam vlastne napchá koľaj v smere do Petržalky? Posunie sa súčasná koľaj opačného smeru k chodníku a do Petržalky sa bude jazdiť po jej mieste?
Reply on: 810zssk #104783:
zmyslom linky ma byt zrejme kompenzacia neexistujuceho VHD spojenia medzi dedinami pri Pressburgerbahne s Bratislavou. V obciach ako Wolfsthal a Hainburg a.d.Donau zije ci pracuje dost vela slovakov, podobne ako v kupelnom meste Bad deutsch-Altenburg. Je pravdepobobne ze aj v inych, ale tam to nepoznam. v sucasnosti vacsina z tychto ludi pri ceste do BA pouziva automobil, autobusove spojenie vytvori dobru alternativu a pri skoordinovani s vlakmi OEBB v zst. Wolfsthal vznikne dalsie spojenie Viedne a Schwechatu s BA. Nehovoriac o tom, ze cez vikendy je tu velky potencial vyuzitia tento linky na rekreacne ucely - moznost prepravy bicyklov.

Pri dostatocnom a hlavne pravidelnom intervale a za predpokladu, ze ceny listkov nebude nejako dramaticky rast, povazujem toto spojenie za dobry krok, a dufam v buduce rozsirenie BID aj do dalsich rakuskych prihranicnych obci!
A to ze MHD v BA nefunguje tak ako by mala a asi ani nikdy nebude, to je vec druha, ale co sa tohto problemu tyka, pricina bude zrejme niekde inde.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: kecho #104771:
"Vždy sa objednáva celé vozidlo"
Ešte že nám to HovNový Čas pripomenul. Na budúcu sobotu som si chcel objednať štvrť autobusu ?
Reply on: Max #104782:
Pretoze absolutne nie je dovod aby tato linka existovala, specialne ked nefunguje MHD v Bratislave. Dalsia vec je ze pri tej cene tym aj tak nebude nikto chodit.

Keby im tak slo o linku pre Slovakov co ziju v pohranici a chodia sem casto tak ju zavedu do Rajky a za normalnu cenu. Toto je vsak evidentne linka pre deti Cilekovych kamaratov.
Reply on: 810zssk #104780:
preco si to myslis? Ja som opacneho nazoru.
Reply on: Papyr #104778:
ale chapeme sa, vies co tym myslim a definiciu autistickeho pacienta poznas - a ta sa dokonale hodi aj na vodicov aut - pacient vyhybajuci sa kontaktu s ostatnymi ludmi (tlacenica v MHD), zijuci sam izolovane vo svojom vlastnom svete (vlastny IGK, v ktorom sedi zasadne sam), pri kontakte s ostatnymi sa sprava bud agresivne, alebo spanikari a takto pomaly a neveselo preziva kazdy den (v dopravnych zapchach) ☺

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.