Správne vravíš, je to o prioritách. Teraz nie je prioritou hromadná doprava. Možno sa to časom zmení.
To metro sa menilo a odkladalo už za socializmu, never tomu, že by sa za pár rokov skutočne postavilo.
máloktorý developer si dobrovoľne siahne hlbšie do kešene, hoci je to v jeho záujme. Má stavbu za 2 miliardy a rozčuluje sa, že MG dal podmienku vybudovať priľahlú CSS, alebo niečo podobné za 10 miliónov.
ale ak mesto BA aj Humenne dostane cca 13tis na obv. pricom taka BA musi okrem 425.000 svojich obv vozit v MHD dalsich 170.000 cudzich tak nie je nieco OK! (cisla su orientacne je mi jasne ze nejazdia vsetci v MHD) Ja len proste tvrdim, ze dane by sa mali prerozdelovat spravodlivejsie, solidarne ale motivacne.
nech uz boli ti komunisti aki boli, je fakt ze sa planovalo, projektovalo, stavalo, myslelo do buducnosti. Viacere tu spominane stavby (ci uz nove trolejbusove trate, severna tangenta ci dokonca metro) by sa boli casom realizovali - keby ostali pri moci este par rokov. Tym samozrejme nechcem tvrdit, ze je zle ze neostali pri moci, ale polozme si teda otazku, kolko z tych pripravenych projektov sa zrealizovalo za tych 18 rokov nasho velkolepeho demokratickeho bacovania? Ked je sucasny system a sucasne vlady su take super, kde je nosny system MHD, kde su nove trolejbusove a elektrickove trate? Nova vozovna Dubravcice? Nova hlavna stanica? Dialnicny obchvat Bratislavy? Severna tangenta? Tunel pod Karpatmi? Kolko sa investovalo do dopravy a dopravnych stavieb vtedy a teraz? Aka bola priorita hromadnej dopravy vtedy a aka je teraz? Kolko km novych zeleznicnych trati napriklad vzniklo vtedy a kolko za poslednych 18 rokov? ?
Aha. No nechcem byt zly a asi ma par ludi posle niekam, ale mesta na vychodnom Slovensku si rekonstruju namestia a buduju parciky na ukor tych uspesnych na zapade. Nechcem rozoberat vladnu politiku umiestnovania investicii.
V kazdom pripade take Humenne dostava prachy na 35.000 obv, pricom realne tam zije 25.000 zvysok je rozlezeny od BA az po Londyn. Tieto mesta nie su nijak motivovane aby sa snazili, od statu dostanu takmer taku istu sumu ako Bratislava, pricom vyber na DPH-cke ci na prijme z FO je v BA vyrazne vyssi ako na vychode.
Ja nevravim aby neexistovala nejaka solidarita, ale to je ako s ciganmi. Kym im len budemem davat prachy a nebudeme ich motivovat si zarabat nikdy sa nic nezmeni.
Dnes dve mesta vedla seba, rovnako velke, pricom jedno prilakalo investorov a druhe nie dostavaju presne taku istu sumu od statu. Keby solidarita bola z 50% vybranych prachov a zvysne ostavalo tam kde sa vyberie, tak mesta maju motivaciu so svojim stavom nieco robit.
" Vzniklo ale more ďalších dopravných stavieb" - a v takom Rakúsku nevznikali dopravné stavby? Nemali náhodou v roku 1989 niekoľkonásobne viac km diaľníc ako my? A nemali dobre fungujúcu MHD?
Dnes sa stavia, ale iba ak si nejaký developer siahne hlbšie do kešene. Teraz sa už nestane to, že predseda MNV odklepne stavbu a v priebehu 24 hodín už sú na stavenisku maringotky ? Prečo? Lebo všetci sú na obede!
Za socíku sa síce stavalo pomaly, ale stavalo sa ? Nebolo kde bývať? Postavilo sa sídlisko Neboli vozy? Kúpilo sa ich 50... a normálny pracujúci občan to nijak nepociťoval (okrem rôznych obmedzení z vrchu)
Hovorím o socošoch a vtedajšej doprave, nie o ostatnom, nech im je zem ľahká. Vtedy ak sa podarilo presvedčiť nejakého súdruha o potrebe niečo postaviť, tak sa buchlo pascú do stola a stavalo sa (aj na cudzích pozemkoch). Lebo vedel, že tam bude aj o 10 rokov, tak si nebude sr... do vlastného hniezda. Teraz? Čo si máte myslieť, keď vám na 4 roky zvolený funkcionár zahlási, že problém dopravy nie je jeho problémom, ale problémom nevolených úradníkov bez právomocí. Ešte keby bolo z čoho vyberať spomedzi tých politických hajz...ov. Je to skoro ako za socíku, vtedy sa tiež nedalo vyberať.
enumaelish