Však ale sú na svete rôzne trolejbusové a električkové "minatúry" s jednou alebo dvoma linkami? Každé mesto ktoré má záujem poskytnúť komfort v doprave mestom musí byť ochotné nerobiť len tzv. robotnícke spoje ktoré budú plné a chodiť budú len v špičke ale aj mimo ten čas a častejšie aj čo určité zvýši atraktivitu MHD. Konkrétne v BA by som ukázal na zavedenie liniek 131 a 141 uľahčujúce študentom dopravu na internáty alebo posilnenia liniek 28, 29, 37 a 43 cez víkendy kapacitnejšími vozidlami a ešte aj vložením potrebných spojov. Funguje takéto dačo aj inde na Slovensku?
V Prešove trolejbusy úspešne fungujú, takže by fungovali aj v málo menšej Trnave. Teoreticky. Len tam je tá MHD tak domrvená dlhou domrvovacou tradíciou, že sa tam ľudia už naučili autom ísť pomaly aj smeti chodiť vysýpať.
Takže tam je už pravdepodobnejšia možnosť, že sa MHD TT zruší, než že prídu nejakí vizionári a zavedú trolejbusy. ?
V prvom rade treba vyskusat reakciu ludi na prestupny system. To znamena, zaviest prestupnu tarifu, zmenit linkovanie. Ak si na to ludia zvyknu (a tym padom sa zisti ze tento system MA buducnost) tak sa moze zvazovat trolejbus.. aby sa nestalo ze sa postavi trolejbusova trat, zmeni sa system MHD, zisti sa ze ludom sa to nepaci a trolejbusova trat bude na.... samozrejme, zalezi aj na postoji mesta ci sa necha odradit tym ze uz na zaciatku budu ludia frflat (vid Kosice, kde sa nove linkovanie totalne znicilo), alebo bude verit v spravnost systemu a casom coraz viac ludi uzna ze je to lepsie (vid Bratislava).
Prečo v Trnave trolejbusy nie? V špičke sú intervaly zo sídlisk do centra ráno 10min a v sedle 20min v pohode a cez víkendy 30min. Kukni si mixované CP viacerých liniek. Keby sa tam odstránil ten spôsob liniek odvšadiaľ všade tak by trolejbus v pohode fungoval ? a na veľkosti mesta nezálží ale na ochotnosti bodovať eko-dopravu.
Trnave by boli trolejbusy nanič. Veď tam nič neni. Tam kľudne stačí to čo tam je. Trnava je pomerne malé mesto a malým počtom obyvateľov. Aby sa tam oplatili trolejbusy, museli by mať interval minimálne 20 minút v špičke a hodinu v sedle a cez víkend a to sa v Trnave nikdy nestane.
Malú kremnickú električkovú dopravu by som bral, aj keď by mohlo kľudne ísť len o turistickú linku ?
V nitre si električky neviem predstaviť. Trolejbusy ešte hej, ale električky ? ?
milý človeče, som rád že si teoretik ? ale nie si príliš zviazaný v nejakých pravidlách? uvolni sa! Snívaj človeče a neboj sa aj nejakých hlúpostí. život je aj tak dosť smutný a nevyjdeme z neho živý, tak nebuď taký suchár... Som taký aký som, mám rad električky, môj otec jazdil na električkách. ja žiaľ nie pre zdravotné problémy. Do električiek som sa zamiloval ako malý chlapec, keď mi ako 8 ročnému, o rôznych príhodách rozprával starý beusak. Tento človiečik mal vtedy 75 rokov, a na električkách jazdil 40 a 60 rokov minulého storočia. a tak snívam aj keď osud mi určil inú cestu... Slovensko je krásna krajina, a v mnohých mestách si viem predstaviť, električkovú, trolejbusovú dopravu. Áno snívam lebo je to smutné že v mnohých mestách, funguje mhd len autobusmi, a ešte k tomu ju robí spoločnosť SAD. predstav si v Nitre električky, Trnave trolejbusy, v Kremnici malú električkovú dopravu, Banská Bystrica a električky. Som tak veľký fanatik, že chodím po rôznych mestách, a predstavujem si ako a kadiaľ by chodili električky či trolejbusy alebo minibusy. Kreslím si rôzne mapy a rôzne trasy mhd. Je to môj koníček, a nič som nechcel len si písať s takým fanatikom ako som ja sám. ?
pozor, este nie je rozhodnute na 100% ci cez PO koridor pojde, alebo nie. Ak by siel, bolo by to vyhodne pre PO, avsak je to technicky a financne narocnejsie ako sucasna trasa KE - PP.
podla mna nemas pravdu s tym dopytom, pokial viem v roku 2013 sa uvazovalo s vystavbou novej trate Krompachy -Presov, po ktorej by jazdili IC do Kosic a naopak
zial asi sa to nepostavi kvoli nedostatku penazi
ak ma niekto lepsie info nech ma opravi
enumaelish