Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #100379:
ale okrem ineho je tam totalne upchana Bajkalska, budu tam tri veze, koloseo, lakeside park (ci center?), hokejovy stadion ne nedostatocny, je tam komplikovany pristup, nie su parkovacie miesta...
ale netvrdim ze by som bol proti rekonstrukcii tych sportovisk, no je to zalostne...
Reply on: Ike #100376:
Preco zacinat budovat sportove centrum na novom uzemi, ked uz stoji na Tehelnom poli. Je tam futbalovy Slovan, ktore stadion by mal byt NFŠ a mozno budu nanom hravat vsetky tri BA 1.ligove kluby. Je tam NTC. A je tam aj hokejovy Slovan. Cez cestu su Pasienky, Mladost, atleticky stadion... Vacsina z toho v zlom stave, ale to sa da zmenit.
Americke mesta, su uplne inak koncipvane mesta a porovnanie s europskymi podmienkami nie je vhodne si myslim.
Reply on: Ike #100377:
nedraazdi marcelaaa, lebo zas bude clanok na straanku
Reply on: Marcelllooo #100371:
ano je to moj nazor a prezentoval som svoju predstavu... narozdiel od teba co kategoricky odmieta elinu, nic konkretne nepredstavil (ani vizu) a vlastne proti eline ani nic nema...

zhrniem cely tvoj nazor na elinu.... je to ako keby som mal cucoriedkovu zmrzlinu a jahodovu zmrzlinu... a poviem ze jahodova je super a cucoriedkova je naprd lebo je studena...

proste nevyhody co uvadzas pri eline su rovnake ak nie vacsie pri tvojom vlaku...

elinu ako nosny system BA som v mojej viziu urcil preto, lebo ju povazujem za vhodnu na kratsie vzdialenosti... vlak sa totiz na kratkych vzdialenostiach sprava totiz rovnako, ak nie horsie (akceleracia, brzdenie + prestavba siete)
Reply on: Ámos #100372:
v prvom rade nechapem svetelnym krizovatkam, ktore su "nastavene" na zelenu vlnu a pritom tam maju chodci dopytove tlacitko, to ma nejaky vyznam? 🙂 tym ze si chodec stlaci dopyt, narusi zelenu vlnu 🙂 a potom nasi chodci - 90% najprv stlaci dopyt, potom sa pozrie a vidi ze moze prejst... prejde na cervenu a potom auta stoja na cervenej a chodci, s ktorych su vsetci uz za krizovatkov maju volno ?

ale aj tak si myslim ze sa ten stadion mal postavit napr miesto vajnorskeho letiska, mohol byt na viacero ucelov, popripade to mohol byt komplex viacerych stadionov a boli by tam aj hotely... viem ze prenajom by bol pre HC slovan asi drahy, ale zas, ked maju 500sk vstupenky, tak asi s peniazmi problem nemaju 😛 urcite by to naslo vyuzitie... to je zial smutne ze v BA sa rusia sportoviska 😞 sice som cital kdesi v BN ze sa maju stahovat na periferie, co by bolo super, ale akosi sa tak nedeje...

Amos, ved si bol v USA a vies ako tam maju riesene stadiony NHL? 🙂 su sice vynimky, napr Madison Square Center, ale vacsina tych stadionoch je bud na periferii, alebo v administrativnej casti, s obrovskym parkoviskom a prilahlymi centrami volneho casu, hotelmi... nakoniec tak bola aj vacsina stadionov na MS
Reply on: Marcelllooo #100073:
e #100073 mój, ale ty tu nikomu nemusíš vysvetľovať čo je to rýchlosť. A tá rýchlosť je len jedným z tisícov aspektov pri pomere VHD/IAD. No a teraz tým čo chceš povedať ? Že ten tvoj vlak tam na tej trati bude rýchlejší ako električka ? A že to ním hlavne bude rýchlejšie ? Hej ? Tak to by som sa pozrel.
Ešte niečo ty pravobrežné centrum. Vy ste sa v tej Petržalke trochu zbláznili. "Husté" miesta tam rozhodne budú. Práve preto, lebo obyvateľmi budú zväčša noví Petržalčania a celá tá električka sa vlastne nestavia pre takého papučového paneláka. Ako správne tušíš, je to špinavá konšpiračná hra, vznikajú už hotové klany slušného cestovania chtivých prisťahovalcov. Električkou sa títo zakuklenci aj s hŕbou kancelárskych krís chcú napojiť na existujúcu električkovú sieť. Nejeden z nich trúfalo zoberie aj ten posledný kus betónu čo si ty naplánoval na tunel. Celé to znamená, že títo vlezlíci sa chcú z Petržalky dostať aj inam ako vlakom na Nivy a na Trnavu. Neslýchané ❗ Správne tušíš, že treba urobiť podpornú trolejbusovú vetvu. Lebo ďe sa dostanú s trolejbusom cez ápôlô ? Keď nerátam Prievoz a Dolné Hony zase na Nivy a cez Miletičku na Trnavskéé, že ? Úžasné.
A je to aj o tom, že keď budú mať čokoľvek jednu, dve zastávky ďaleko, použijú električku. Aj podľa mňa je to tak hrôzostrašné.
Jój a ty čo dávaš ? "dopravne riesenie sa prisposibuje situacii a nie naopak (ako navrhujes - postavime elktricku a potom dobudujem evsetko okolo)."
Ty si už dobudoval. Okrem toho, že som nikdy nič podobné nenavrhol tu obhajuješ územné plánovanie a zároveň kričíš po prispôsobovaní situácii ? Tak si to skús, mudrlantko. Som zvedavý ako ďalej budeš vymýšľať prečo to, čo bude vyhovovať väčšine nejde.

Ty čo si keď píšeš čo je v poriadku zbúrať ? Najmä keď nevieš, ktorá budova je pôvodná všakáno ?
Ak jediným dôvodom likvidácie funkčnej nástavby je pohľad na novú fasádu starej staničnej budovy, tak sa pýtam na to, čo s ňou (funkčne) spravíte ?
Nová budova je vizuálne aj riešením obdivuhodnou stavbou, najmä pre tých, ktorí by si dokázali predstaviť jej rekonštrukciiu. Tentoraz nie preto, že sa nutne musí. Pre funkcie bude mať likvidácia prístavby len ak tak negatívny dopad, pozitívum to určite nebude, namá byť v čom. Pre nezrovnaných naháňačov ege možno. Nič som nepostavil, mám len kopec kecov a podporím nejednu demoláciu. Ideálny spooollluobčan. Navyše totalitár, čo by najradšej prepisoval dejiny. Pfuj.
Reply on: Ámos #100372:
to je ale dost smutne konstatovanie. neda sa s tym nieco robit?
Reply on: stevo #100369:
a na magistrate nerobim ani knemu nemam blizko 🙂
Reply on: Ike #100368:
Zapasy Slovnaft extraligy koncia po dopravnej špičke. Doprava v Okoli kolabuje hlavne z dôvodu narazovosti a nizkej priepustnosti okolitych ulic. Ako Jegeho (ktorá sa využíva na parkovanie) tak aj Odbojarov, su uzke ulice, ktoré takyto napor nikdy nezvladnu. Vyjazdy z podzemnych parkovisk na Trnavksu a Bajkalsku by mohli byt o nieco inom. Ale opakujem. Nie je nic jednoduchsie ako dat na vyjazdy semafor s dodatkom jedno auto na jednu zelenu a pomaly ich pustat.

Re #100369 stevo: je to preto, ze magistrat nema inteligentne riadenie CSS. Aj napriek tomu, ze krizovatky maju senzory, pocitac zevraj nedokaze riadit krizovatku tak aby smery, na ktorych nikto necaka neotvaral. A pri CSS si treba uvedomit aj velmi oblubenu prax Bratislavcanov na krizovatkach, ktory si stlacia dopyt na prechode a hned aj pokracuju dalej na cervenu. Potom, ked uz je chodec davno prec radic pusti smer, ktory nie je kolizny s danym prechodom. Pusti ho aj vtedy ak tam ziaden chodec nestoji, kedze uz bol v systeme navoleny.
Reply on: Ike #100333:
Cize zase si vychadzal hlavne zo svojho zelania, aby elina bola hlavnym subsystemom v BA a tejto poziadavke si prisposobil vsetko ostatne.

Re #100360 enumaelish: Samozrejme, ze si kladol zle otazky, tvoje otazky smerovali k vopred danej odpovedi, nebola vybrata reprezentativna vzorka a vysledkom nie je dopravny prieskum, ktory by dal relevantnu odpoved o dopravnych prudoch.
Reply on: Ámos #100365:

Combino pro Budapešť stálo v přepočtu 112 milionů Kč. ULF je nejdražší tramvaj na světě, proto mě překvapuje cena pro Oraderu. Rád bych znal výkony motorů a výbavu. O ceně ULFů pro Vídeň se psalo už mnohokrát a vždy se pohybovala kolem 150 milionu Kč. Pokud i představitelé DP Mnichov tvrdí, že by ULF rádi, ale je nad jejich finanční možnosti, rád bych věděl, co za cenou "oradera" stojí?
Reply on: Ámos #100363:
Amos, neviem kto si, ale z prispevkov sa mi zda, ako keby si bol nejak blizko magistratu. Preto sa Ta skusim spytat, ci uz u nas v BA niekde funguju inteligentne CSS a preco !nová! CSS pri Technopole dlho-dlho pusta imaginarne auta, pokial zdrzuje BUSy?
Mozte mi aj ini odpovedat ak o tom nieco viete. zaujima ma to.
Reply on: Ámos #100366:
o to horsie... myslim ze ako hokejova velmoc by sme mali mat v hlavnom meste poriadny stadion poriadne zabezpeceny... nie na tom kusku, kde kolabuje doprava v spicke... nieto pri zapase slovnaft extraligy
Reply on: Ámos #100363:
to je velmi dobry napad... avsak neviem ci pri prihrne tolkych fanusikov bude mhd stacit... a vieme ze ani slovaci a vacsinou ani zahranicni turisti su mimoriadne nedisciplinovani...
Reply on: Ike #100364:
Ale! Ten stadion sa nebude staviat na dva tyzdne, ale stavia sa pre Bratislavcanov. A tak je logicke, ze by mal byt niekde v sirsom centre s dobrou dostupnostou.
Na tom stadione pravdepodobne bude hravat neskor Slovan a tak je uplne scestne hovorit o dostupnosti na lietadlo a stanicu. Aj ked je presne medzi hl.st a letiskoa dostupny L61. (aj ked rad by som vedel kam by si ho postavil aby mal okamzite napojenie ako na letisko tak aj na stanicu.) Na Dialnicu je napojeny dobre a to prostrednictvom Bajkalskej.
Reply on: m@rtin #100362:
neviem kto je martin kuritka, ale jeho webstranku nepovazujem za smerodajnu. Spravim rovnaku stranku dam tam 3milCZK/m a bude to mat rovnaku hodnovernost.
Reply on: Ámos #100363:
nie su ferove a prehnane? podla mna ked sa narazovo na 2 tyzdne dovali 13 tisic divakov na zapas, tak to bude kolaps ako vysity... obzvlast ked to budu aj zahranicni divaci (povedzme ze kazdy z timov bude mat tych cca 6000 divakov (priemer)... takisto ak budu chciet niekde byvat, cize doprava do hotelov... tych ludi bude vela a akurat nam znicia sirsie centrum a uvidia aki sme neschopni... Navyse je to odruky od stanice, letiska, dialnice...

nechapem preco to nepostavili niekde pri Ivanke, Vajnoroch alebo v Petrzalke... hlavne ze sa stavaju bussines centra...
Reply on: Ike #100358:
a to uz je zasadny rozdiel. kedze sa natom nenabalia. ten prenajom bude za par korun na dlhe obdobie. To je vklad mesta BA.
Takisto informacie o kolabujucej doprave nie su ferove a hlavne su prehnane. Ano stadion bude mat kapacitu 13. tis divakov ale naplneny bude akurat tak pocas MS a play-off.
Zatazenie bude narazove, auta by mali byt v podzemnych garazach a nie je nic jednoduchsie ako usmernovat vyjazd z podzemnych garazi pomocou CSS.

odporucam precitat aj toto: http://www.bratislavskenoviny.sk/78827/doprava/okolie-zimneho-stadiona-pripomina-parkovisko
a navrh je velmi rozumny. Keby sa zacal uplatnovat uz teraz, ludia by si nato zvykli.
Reply on: Ámos #100354:

http://martin.kuritka.cz/clanky/tram2.htm
"Dále se hledí na nízkopodlažnost vozu a na podíl nízké podlahy. Ideální by byly 100% nízkopodlažní vozy jako třeba ULF ve Vídni. Jenomže ten má jeden zádrhel. V přepočtu stojí 5 mil Kč/metr délky, tzn. tramvaj délky 30 m by stála 150 mil. Kč."
Reply on: Martin #100332:
Tak prečo to tak neriešia aj u nás? VW si za pridané spoje k VW platí a AVION nič, je tak?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.