"Prvá dodaná jednotka radu 671 dostane v novom grafikone tzv. výstavný obeh – turnus, počas ktorého sa ukáže na čo najväčšom kuse územia, aby obnovu vozidlového parku videlo čo najviac ľudí. Tento nápad nie je nový, stačí si spomenúť na podobný počin s Os 3302/3309, na ktorý svojho času České dráhy nasadzovali tretieho ostravského CityElefanta, aby poldňovým výletom z Bohumína do Zábřehu na Moravě ukázal aj ľuďom v Olomouckom kraji, ako môže vyzerať moderné cestovanie. Presne takúto pojazdnú prezentáciu si teraz užijú cestujúci ZSSK od Trenčína až po poľskú hranicu: premiérová 671 by mala svoj deň začínať jazdou z Púchova do Považskej Bystrice na Os 3795, následne trikrát prejde celé severné Považie a na popoludňajšom Os 3924 zamieri na sever do Čadce, odkiaľ v pracovné dni raz navštívi aj zastávku Skalité–Serafínov, poslednú na slovenskom území. Svoj pracovný deň bude Jánošík končiť večerným Os 3760 zo Žiliny do Púchova – aspoň do doby, kým dorazia ďalšie jednotky a obeh sa postupne rozšíri ďalej na východ.
"
-- http://www.zelpage.cz/clanky/slovensky-grafikon-2011-v-kocke-160-km-h-a-kozmeticke-zmeny
ja tu zas nejdem podkopať celé mesto ? jedná sa iba o 1,7km dlhý tunel od Hl.st. po kúpele centrál s podzemnými zastávkami Predstaničné nám. - Karpatská - Račianske mýto a Trnavské mýto, pri ktorej budovaní by sa komplet rekonštruoval a upravil podchod na Trnavskom mýte.
A co tak tahat elektricky na pilonoch? Viem, ze to nie je esteticke, ale je urcite lacnejsie postavit betonove stlpy a drahu, nez kopat tunel. Ale vyzeralo by to medzi domami fakt na houno asi... ? Aj ked v Sydney tak beha monorail. ?
aké tri trate nad zemou? Ibaže ak by som chcel pokryť vyťažený smer HL.st. - Trnavské mýto električkou po povrchu by to nešlo, lebo električkové obratisko je pod úrovňou terénu a nie je nikde po Šancovej priestor takú trať vyústiť na povrch. Celá finta je to, že dokopy by sme tu mali iba úsek Hl.st. - Trnavské mýto pod zemou a ešte Patrónka - Mokrohájska, ktoré by slúžili na prekonanie priestorovo náročného úseku. Teda netvár sa tak tragicky a zhrozene.
viem, že v časovom horizonte 10-15 rokov budeme vďační aj za električku do Petržalky a obnovenie vozového parku + nejakú novú t-bus trať do Lamača, druhú stopu na Patrónke a novú vozovňu v Dúbravke. Čo sa týka konkrétne električky Trnavskej, tak by to bolo riešené tak, že električka by šla od Trnavského mýta iba po bývalú Ikeu a odbočila k ŽST Nové Mesto, trolejbusy by premávali po trase Trnávka - Rožňavská - Tomášikova - Ružinovská - Trenčianska - Páričkova - ASMN - Eurovea. K električke na Trnavskej ešte toľko, že radšej nech padne kus zelene v prospech električky (čo by bolo poprvé po desaťročiach) než ako keď nejaký iniciatívny zasran z mestského zastupiteľstva navrhne rozšírenie vozovky o zelený pás v strede, tak aby ste potom neboli prekvapení. Ak máš otázky prečo takto, načo hentak zbytočne keď sú teraz iné trasy, môžem ti zaslať tie nákresy rozvoja eko-trakcie MHD. Samozrejme nemá zmysel ti ich posielať na mail, ktorý máš na tomto nicku, ak tam nechodíš alebo nepreberáš poštu... Takže ak máš záujem to vidieť tak potvrď ?
3/to dosť pochybujem, že by to bolo až tak "jedno", keďže mesto má k dispozícii viac zdrojov ako konkrétne dpb
5/práve preto nemali 2,8,9 v smere na Floriánske stáť na Vazovovej, ale iba na Floriánskom, ale "logika" ODP je, "veď aj tak eliny čakajú na križovatke, tak môžu stáť aj na Vazke ?
Re #158205 luky133: aj na Floriánskom si autá vylezú na chodník, vyhodia blikačky a idú si vybavovať na DÚ (alternatívne 2 kolesami zaparkujú na chodníku a 2 blokujú cestu) - a policajtom je to úplne ur*ti... ? + aj Vazka pre 31/39/94
ale policajti sa opäť zachovali krásne alibisticky. ?
som zvedavý, čo bude na budúci rok, keď už vraj bude možné pokutovať priamo vlastníka vozidla - to by išlo aj podľa fotiek, nie? ?
Na pripadne reakcie na moj prispevok o doprave vo Fukuoke, zial, nebudem moct odpovedat, lebo o chvilu odchadzam na niekolko dni na miesta, kde nebudem mat pristup na internet. Este raz vas vsetkych zdravim!
Pozdravujem vas z japonskej Fukuoky! MHD v tomto meste velkom asi ako Praha je organizovana hlavne na baze autobusov a metra. Dlhy klbovy autobus som tu vobec nevidel, vacsinou su tu kratke trojdverove (vysokopodlazne!) busy, do ktorych sa nastupuje druhymi a tretimi dverami, vystupuje sa prvymi,pri vodicovi. Pri nastupe si z automatu pri dverach vyzdvihnete maly listok s cislom zastavky, ktory potom pri vystupe ukazete vodicovi a zaplatite do na to urcenej kasy sumu podla precestovanej vzdialenosti (v BA by toto asi nefungovalo). Vodici maju biele rukavice a uniformy podobne vojenskym, a cez mikrofon zakazdym cestujucich upozornia nielen na nasledujucu zastavku (Cugi wa, Ropponmatsu desu!), ale aj ked sa ide autobus pohnut alebo naopak zastavit.
Jazdim vsak hlavne metrom, ktore je samozrejme ovela rychlejsie a tiez o tretinu lacnejsie ako autobusy. Listky sa kupuju v automatoch podla poctu zastavok, ktore chcete prejst a oznacuju sa v turniketoch, a to nielen pri vchadzani do podzemia, ale aj pri vychadzani z metra. Ak ste medzitym listok stratili, tak mate smolu...
Linka metra Nanakuma Line, ktorou jazdim kazdy den, bola dokoncena iba pred niekolkymi rokmi, je priam ukazkovym prikladom, ako moze metro vyrazne zlepsit mhd v meste - podstatne klesol pocet aut nad zemou a aj pocet autobusovych liniek bol vyrazne zredukovany. Treba vsak dodat, ze cestovat tymto metrom je doslova pozitok - vozne su take ciste, ze by ste tam mohli zo zeme aj jest, sedadla v prijemnej bledozelenej farbe, ludi tak akurat, takze nikto nemusi stat a k tomu relativne lacne cestovne. Potom nie div, ze vacsina ludi dava prednost takemuto cestovaniu pred vlastnym autom. My v BA vsak o takomto niecom mozeme iba snivat. Chybaju nam k tomu hlavne tri veci - peniaze, peniaze a este raz peniaze. A tak trochu aj iny pristup kompetentnych, ktori namiesto skutocneho riesenia dopravnych problemov riesia hlavne naplnanie vlastneho vrecka...
Na zaver este jedna poznamka - dochodcovia nad 70 tu nielen nemaju dopravu zadarmo, ale dokonca ani len ziadnu zlavu. (Mozno aj preto tu nevidite zastupy sedemdesiatnikov, ktori sa vozia z konecnej na konecnu len preto, ze sa doma nudia, alebo ze inde je maslo o pat centov lacnejsie.) A pritom je Japonsko velmi slusna krajina prejavujuca hlboku uctu k starsim.
Ked sa vratim domov, hodim tu nejake fotky. Tak sa tam doma majte! (Tu to vobec nevyzera na Vianoce, v nedelu bolo vo Fukuoke 18 stupnov).
Diskutujúci električkoví nadšenci, prosím uvažujte aj trochu triezvo:
- Momentálne je na Rožňavskej stredový zelený pás, ktorý, po odstranení bilbordov a revitalizácii môže tvoriť pomerne výrazný estetický a ekologický prvok.
- Na Rožňavskej od Trnavskej až po Zimák je v smere do mesta BUS pruh, ktorý plní svoju funkciu dobre.
- V opačnom smere síce nie je BUS pruh, ale ak by sa dobudoval na kritickom úseku Zimný štadión - Bajkalská, na zvyšku už nie je potrebný - zdržania na Rožňavskej nie sú dramatické (aspoň pre trolejbusy).
- Plus naozaj momentálne tá komunikácia slúži čiastočne aj ako náhradný tranzitný smer.
Ak by sa totiž mala robiť električka, malo by to byť výhľadovo s priestorovým obmedzením IAD a so zachovaním zelene, nie tak, že sa nahradí zelený pás a ostane rovnaký priestor pre autá. Takéto riešenie je momentálne naozaj skôr fantáziou.
Na záver, zamyslite sa trochu aj nad dopravnou obsluhou územia, napr. aké prepravené vzťahy a prepojenia ponúkajú linky 204/205, a ako by električka obsluhovala Trnávku.
Inak mám rád rôzne nápady a vízie, ale energiu je podľa mňa lepšie sústrediť na realistickejšie možnosti zlepšenia MHD, (električiek, ale aj cestnej MHD) v nasledujúcich 10-15 rokoch.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.