Reply on: Vladimír #163369:
Ja mám na to svoje, síce neoverené, ale pomerne jednoduché vysvetlenie: linky 123 a 127 boli zavádzané (pod svojím pôvodným označením 43-S a 47-S) ako zrýchlená, (neskôr) jednosmerná kapacitná posila v rannej špičke k vtedajším linkám 43 a 47, ktorých trasy (po zjednosmernení už iba v smere do centra) viac-menej kopírovali. Preto boli označené 1) čierno-žltými tabuľami rovnako ako linky "4x-S", z ktorých vznikli (teda nemali ich "expresné") a 2) číslami 123 a 127 - kvôli zachovaniu poslednej číslice linky, ku ktorej robili posilu (a súvislosti s pôvodným značením) - aby v tom proste cestujúci mali aspoň aký-taký prehľad. Teda 123 bola posila 43 a 127 bola posila 47, čiže ani jednoduchšie zmýšľajúca nešoto verejnosť v tom nemala taký chaos.Čo sa týka linky 126, neviem aký bol následnostný vzťah medzi ňou a vtedajšou 41, či jazdili v nejakom čase aj súčasne, ale ak áno, tak ju nemohli očíslovať 121 (lebo to už bolo obsadené) ani 131 (to bol vtedy ešte nočák), tak možno preto, že to bola viac doplnková než nová expresná linka, zvolili číslo na "hornom konci diery", aby si nechali tie nižšie pre prípadné ďalšie skutočne expresné linky.
Linky 124 a 125 napokon nevznikli, pretože po žiadnych ďalších expresných/posilových linkách v tom čase už dopyt nebol, a tie čísla boli vynechané len z toho jediného dôvodu, aby sa 127 významovo ľahko priradila k 47 Keby napr. linka 47 mala číslo 49, tak by sa tie dve posilové volali 123 a 129 s vynechaním 5 čísel medzi nimi (a 126 by asi potom bola 128)