Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #186730:
Iste, treba rozlisovat medzi takymi cest. kt.maju znizenu pohyblivost, cakaju pri oznacniku a nastupuju/vystupuju cez 1. dvere preto, aby ich vodic videl a nahodou ich neprivrel, detto nevidiace osoby a pod. OK.
Ale potom je tu taka skupina ludi - ktoru miluju vsetci vodici - ze vozidlo im zastavi poslednymi dvermi rovno pred nosom, ale nie, ony musia prejst tych 12/18 metrov dopredu, len aby mohli nastupit tymi prvymi a nasledne zase prejst celym vozom az dozadu. Toto mi skuste vysvetlit, ze nejde o provokaciu. Cestujuci sa furt na vsetko stazuju, najma ak zly vodic meska /isto to robi naschval/ - a to, ze tym zdrzuju dopravu uz nikomu nevadi. Ale skuste ich necakat a odist = vypoved ista v belfipodniku...
Reply on: 810zssk #186735:
A do ktorej kategorie patria tie mesta co sa polohy tyka? Pretoze ak mas taky dopravny prud ako v BA alebo vacsi (takze nejaky presov a spol vyhod) tak tipujem, ze alebo je tma nonstop teplo (juzne krajiny) alebo nonstop zima (severske krajiny). Vo svedsku napr s tymto nemaju problemy, ucinne kalorifre/vykurovania, vykurovane sedadla, vhodne odizolovana kabina vodica, a predne dvere nie su problem. No u nas so striedanim -20°C az 40°C, ktore je pravidelne, s idiotizmom cestujucich (samozrejem, odovodnenie prednymi dverami ma svoj zmysel ak mas dovod, ale kolko desiatok % proste ide tade....), navysene strhnutim premii (za ktore si sa mohol teplo obliect!!), to nie je dobry system. Napr vodici SAD (SL) ako som si povsimal, maju velmi zaujimave cervene svetre ako uniformu. Take daco u DPB by mozno napomohlo riesit problem viac (neratajme sposob obstarania), ako strhnutie premii, neschopnosti vodicov, staznosti cestujucich a za drahe prachy nakupene kosielky, trenky, ponozky a neviem co vsetko zbytocne k uniforme........
Reply on: Max #186734:
Vidis a teraz ti mozem vymenovat stovky miest kde su predne dvere jedine na nastup a teda sa otvaraju v kazdej zastavke (zaujimave, ze vodici tam nemaju spominane "zdravotne problemy").

Ono aj v tom Brne to zrusili, asi na to bol dovod, ze...
Reply on: Andreas.Papak #186723:
Napr. v Brne davnejsie oficialne platilo, ze prve dvere boli urcene iba pre vystup - jednak preto aby ich nebolo treba ZAKAZDYM otvarat a dost logicky aj preto, aby sa tam netlacila hŕba ludi a vodic mal lepsi vyhlad cez spatne zrkadlo na ostatne dvere.
Len u nas sa to tak neda, lebo jednak nikdysatotaknerobilo a cestujuci by to nepochopili 😞
Reply on: fanatikmhd #186730:
Dovody na nastup prednymi dverami mozu byt aj opodstatnene, napr. sa moze cestujuci chciet vodica nieco spytat, alebo z nejakeho ineho dovodu potrebuje aby ho vodic dostatocne videl.

Jasne, su ludia co ich chcu pouzit "len tak", ale holt, treba im vyhoviet, v zmysle predpisov. Ja sa ale stretavam aj s tym ze sedim na prednom sedadle, chcem vystupit a pan si zmysli ze on predne dvere neotvori a mysli si ze ja sa budem predierat cez cely bus. Nuz, potom nech rata s tym ze ked uz sa prederem, tak napisem aj pozdrav na DPB a dovidenia premie. Uz sa v minulosti stalo.
Reply on: prowokater #186731:
Dakujem 😛
Reply on: 810zssk #186728:
To netvrdim, ze su jedini na svete, ale cestujuci samozrejme v dopravnom prostriedku tiez nesedi 10 hodin takmer vkuse...

Ach ano. Na tuto moznost som uuuplne zabudol. Ved sa im musi dobre soferovat aj v zimnej bunde, moja chyba, velmi sa ospravedlnujem Vase ctene zakaznicke Velicenstvo ❗
Reply on: 810zssk #186729:
Ano, ale zase..... v NB18 mas 5 dveri. Ja vidavam casto ludi, ktori od tretich dveri slapu k prvym, a tam chcu otvorit AKO JEDINE DVERE NA ZASTAVKE prave predne. Naozaj, ak stoji voz akurat pravou stranou proti smeru vetru, a zamestnavatel lobuje s JeTi corporations, pricom ako zlepsenie pracovnych podmienok pridu prave inkriminovane NB18, nemozes uz fakt sa ani obratit na IP, ani nik s tym nic neurobi. A zase, uz ta vidim ako budes jazdit v zimnej hrubej bunde 8h.

Ano, mas "povinnost" otvorit vsetky dvere, ale zase aj ohladuplnost zo strany cestujucej verejnosti nie je na skodu 😉

Mne by tie predne dvere mozno az tak nevadili, ale tu ide o princip ze niektori vodici sa tvaria ako pani celeho sveta, kaslu na cestujucich a robia si vsetko po svojom... to je velky problem a treba s nim bojovat.
Reply on: prowokater #186727:
Zabudol som, vodici MHD su jedini ludia na svete ktori v praci nemaju 100 percentnu tepelnu pohodu 😛 Na cestujucich kaslat...

Ak mas naozaj dojem ze im to moze poskodit zdravie tak sa obrat na inspektorat prace nech to riesia so zamestnavatelom. Ale mozno by na uvod stacilo dobre sa obliect.
Reply on: 810zssk #186726:
Tebe by som doprial, tie zdravotne problemy, ktore z toho ten vodic ma ?
Reply on: Andreas.Papak #186723:
Este raz, cestujuci nemaju co pouzivat ine dvere. V Bratislave je zavedeny nastup a vystup vsetkymi dverami a vodic to ma respektovat, ak nie tak holt, nezasluzi si nic ine ako uz spominane strhnutie premii.
Reply on: Andreas.Papak #186723:
V prednej časti vozidla sa nachádzajú sedadlá vyhradené pre nevidiacich a osoby s telesným postihom a sťaženou mobilitou, prečo asi?? No aby vodič ma priamy výhľad na ťažšie sa pohybujúceho cestujúceho a neprivrel ho do dverí. Tak o čom tu vlastne debatujete, predsa je jasné že tieto hendikepované skupiny cestujúcich budú na nastupovanie-vystupovanie používať dvere č.1 a 2. Bolo obdobie kedy priamo DPMB žiadal starších cestujúcich aby nastupovali výhradne prednými dverami a to jazdili B731 a B732 ktoré určite nemali uzavretú kabínku pre vodiča. ☺
Reply on: Andreas.Papak #186723:
myslíš že by to pomohlo ? vo veľa vozidlách je napísané že nech ludia postupujú ďalej do vozidla že brania vodičovi vo výhľade , myslíš že sa posúvajú .......
Reply on: petoo #186722:
Ešte my napadá, že niekam ku predným dverám napísať, že pokiaľ je to možné, tak nech cestujúci použijú iné dvere...
Reply on: 810zssk #186721:
no len možno by sa to mohlo riešiť aj inač než strhávaním prémií vodičom ,asi by stačilo vymyslieť niečo aby im do kabín nefúkalo a bolo by vo väčšine prípadov po probléme , lenže to by pre DPB znamenalo vynaložené náklady a nie ušetrené
Reply on: petoo #186719:
No ved dobre, ja chapem ze nie je prijemne ked ti fuka, ale neotvarat cestujucim kvoli tomu dvere to nie je celkom normalne. A kazdopadne je to v rozpore s predpismi.
Reply on: petoo #186719:
teda aby to niekto zle nepochopil , tým netvrdím že teraz majú vodiči privierat ľudí do predných dverí alebo im zámerne znemožniť vystúpiť to nie
Reply on: Max #186718:
Ale zas treba uznať aj vodičom že keď im každú minútu fúka na kríže studený vzduch do kabíny tak to nie je moc príjemné , lenže to je hlavne problém zlého riešenia vozidla . Ešte som nevidel aby vodič nechcel otvoriť predné vo vozidle s oddelenou kabínou (ikarusy , Tbusy ...) , nechápem prečo sa takéto kabíny nemontujú všade z priestoru pre cestujúcich by to aj tak neubralo , keďže v priestore predných dverí by aj tak cestujúci nemali stáť .
A tak ako píšeš už veľa krát som videl že vodič zbadal na zastavke staršiu osobu tak zastavil tak aby mala dvere pri ktorých sú "NP sedadla" rovno pred sebou no a milá osoba sa aj tak pchala do predných dverí .
A zažil som už aj to že sa "babka akrobatka " dožadovala miesto v kĺbovej sorke pred motorovou vežou pritom boli volné aj nižšie položené miesta asi chcela mať dobrí výhľad ?
Reply on: petoo #186707:
Nie ze by som obhajoval takyto postup vodicov mhd, ale neraz som videl, ako najma osoby skor narodene musia just nastupit prvymi dvermi, potom prejdu celym vozom, vyberajuc si svoje oblubene miesto na sedenie (vzdy je to nejake sedadlo "na schodiku") prevazne v strede alebo v zadnej casti vozidla. No a vystup z vozidla musi byt tak isto realizovany zasadne prvymi dvermi a po vystupeni osoba odkraca opat niekam dozadu.
Chapem to asi tak, ze osoba chce vidiet pana vodica. Este viac by som to chapal, kebyze chce vodica na zaklade slusneho vychovania pozdravit/ podakovat za (pri)jemnu jazdu - ale toto nechcu nikdy, tak teda neviem.

A osobne nikdy neuvolnim v NP buse miesto na sedenie starej osobe co sa ledva hybe, pokial sedim vo vysokopodlaznej casti a v NP casti su volne miesta, pricom osoba potrebuje sediet just "hore"...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.